Vojna tajna služba znala je da je cijeli remont MiG-ova lažiran!?

Foto: Fah

Od trenutka kad je Jutarnji list objavio da Vojna policija provodi intenzivnu istragu o kupnji i remontu 12 MiG-ova traju javne prozivke oko toga tko je znao, a ništa nije poduzeo u vezi sa sumnjivim poslom u Ukrajini. Jutarnjem listu potvrđeno je da su u istrazi pronađeni dokumenti u kojima MORH-ove stručne službe još tijekom remonta, dakle 2013. i 2014. godine, upozoravaju na brojne nepravilnosti koje se događaju pa čak i zaključak kako je lako moguće da je remont aviona lažiran.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema dostupnim informacijama, Vojno sigurnosna obavještajna agencija niti jedan dokument u kojem se iznose ti podaci nije proslijedila tadašnjem ministru obrane Anti Kotromanoviću niti bivšem načelniku Glavnog stožera generalu Dragi Lovriću. Zanimljivo je da Inspektorat obrane, koji ima ovlasti za obavljanje nadzora, nikad nije napravio niti jedan nalaz remonta i nikad nije zatražio izvještaj o tijeku remonta. Pa čak ni kad je u prosincu 2014. godine sazvana posebna sjednica Odbora za obranu na kojoj je ministar Kotromanović obrazlagao tijek nabave aviona i odgovarao na javne optužbe da je cijeli posao kriminalan. Na čelu Inspektorata tada je bio general Mirko Šundov, današnji načelnik Glavnog stožera.

Ova afera otvara i pitanje izvješćivanja unutar vojnog sustava. Naime, prema Zakonu o sigurnosno-obavještajnom sustavu VSOA svoje izvještaje šalje ministru obrane, a načelniku Glavnog stožera ako se odnose na Oružane snage. No, kako saznajemo, u praksi ravnatelj VSOA-e sam procjenjuje koje bi izvještaje mogao, a koje ne poslati glavnom vojnom zapovjedniku. Uostalom, zbog takvog selektivnog ponašanja je i smijenjen bivši ravnatelj VSOA-e general Zdravko Klanac.

Ključni čovjek natječaja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na takvu praksu, nije ni čudo da general Lovrić od VSOA-e nije dobio izvješća o remontu MiG-ova. Kako saznaje Jutarnji.hr, predstavnik Glavnog stožera bio je isključen i iz Povjerenstva koje je provodilo natječaj za remont aviona. Na čelu Povjerenstva bio je tadašnji pomoćnik ministra Viktor Koprivnjak. Prvotno je jedan od članova trebao biti predstavnik Stožera, no to je kasnije povučeno i Glavni stožer nije imao utjecaj na odabir izvođača remonta iako je na kraju vojska krajnji korisnik aviona, piše Jutarnji.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.