Zagrebačka skupština: ‘U centru manje javnih garaža u odnosu na slične gradove u Europi’

Zagreb, 30.07.2018 - Od ponedjeljka, 30. srpnja u Zagrebu poskupio je parking pa tako sat parkiranja u prvoj zoni umjesto dosadašnjih šest kuna stoji 12 kuna, u drugoj zoni pet umjesto tri kune, a u treæoj dvije kune, što je za 50 lipa više nego dosad. Na slici tabla sa cijenama parkinga u 1. zoni u Zagrebu. foto HINA/ Damir SENÈAR /ds

Zagrebačka Gradska skupština prihvatila je u četvrtak Prometnu studiju koja je pokazala da u Donjem gradu ima u prosjeku sedam javnih parkirališnih garaža manje u odnosu na slične gradove u Europi iako je oporba upozoravala da nove javne garaže neće riješiti problem parkiranja u centru grada nego usporiti javni prijevoz.

Za prihvaćanje Prometne studije – koja je analizirala prometne potrebe izgradnje javnih parkirališnih garaža na području Donjeg grada s ciljem unapređenja održivog prometnog sustava Grada Zagreba, glasovala su 24 zastupnika, njih 14 je bilo protiv a jedan je bio suzdržan.

Analiza, koju je izradio Fakultet prometnih znanosti i Zavod za prometno planiranje, pokazala je da na području Donjeg grada postoji oko osam tisuća parkirališnih mjesta od čega se gotovo 95 posto površina odnosi na ulična mjesta.

Također, komparativna analiza ponude parkirališnih kapaciteta s devet gradova u zemljama Europe pokazala je da u Donjem gradu ima u prosjeku sedam javnih parkirališnih garaža manje u odnosu na slične europske gradove tj. oko 2200 garažnih mjesta manje.

Studija je kao moguću izgradnju javnih garaža navela lokacije poput Trga dr. Franje Tuđmana, Paromlina, Autobusnog kolodvora (zona Branimirova-Držićeva-Strojarska), Šalate, Dolca i sl. Uz to, kao jedna od potencijalnih novih lokacija na kojima je moguće graditi garaže predlaže se izgradnja garaža u zoni Patačičkine ulice i sjecišta Savske ceste i zelenih valova (zona HNK), a za što je potrebna izmjena prostorno-planske dokumentacije.

Predsjednik Kluba gradskih zastupnika SDP-a i Naprijed Hrvatska! Zvane Brumnić smatra kako je cilj te studije pokazati da se u Zagrebu trebaju graditi javne garaže, a netko će napraviti ekstra profit. Studije se rade parcijalno prema potrebama privatnih investitora, ocijenio je.

Da javne garaže ne rješavaju problem nego ga multipliciraju, jer građani onda autom dolaze u centar i tamo ga parkiraju, rekao je Vladimir Ferdelji (nestranački) koji smatra da se problem parkiranja u Donjem gradu može riješiti izgradnjom garaža za stanovnike centra grada. No, smatra, niti jedan privatni investitor neće investirati u garaže za građane već u javne garaže jer će u njima imati višestruko viši prihod.

Tomislav Tomašević (Zagreb je naš!) rekao je kako je izgradnja javne garaže na Dolcu, koju spominje studija, “najveća ludost na svijetu” jer je jako teško doći do te lokacije automobilom.

Ideje o zabrani prometa u Donjem gradu bez izgradnje javnih garaža nerealnim je ocijenila Ljerka Mintas-Hodak (nestranački) upozorivši kako je javni prijevoz po svojoj kvaliteti nezadovoljavajući jer je tramvajska mreža zastarjela. Smatra da je ta studija dobra podloga za daljnji rad kako bi se napravilo bolje rješenje prometne mobilnosti u Donjem gradu.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 20, 50 ili 100 kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/hina