U organizaciji Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata željezničara Hrvatske održan je u ponedjeljak prosvjed ispred sjedišta tvrtke HŽ Cargo, na kojem je zatražena ostavka Uprave zbog loših poslovnih rezultata i najavljenih otpuštanja radnika, te dovođenje sposobnih menadžera.
Prosvjedna povorka, u kojoj je bilo 70-ak radnika, noseći transparente i sindikalne zastave krenula je s Glavnog kolodvora gradskim ulicama prema sjedištu društava AGIT i HŽ Cargo u Heinzelovoj ulici, gdje su kratko prosvjedovali tražeći ostavku Uprave.
Sindikati su također tražili zaključivanje kolektivnog ugovora (KU) za radnike društva AGIT, da poslovna jedinica Dom Express nastavi poslovanje, te utvrđivanje prava radnika na otpremnine u visini onih koje se isplaćuju u HŽ Cargu, odnosno za radnike koji ne prihvaćaju sporazumni raskid ugovora o radu u visini otpremnine utvrđene KU-om HŽ Carga.
Apsurdnim drže da radnici AGIT-a i dalje jedini u sustavu HŽ-a nemaju prava i obveze utvrđene KU-om, iako su kolektivni pregovori počeli još sredinom prošle godine.
Ključni je problem što država ne ispunjava svoje obveze modernizacije i održavanja željezničke mreže
Problem eskalira sada kada Uprava AGIT-a namjerava restrukturirati tvrtku i otpustiti 38 radnika poslovne jedinice Dom Express. Sinidkalci ističu kako je neprihvatljvo da radnike AGIT-a otpuštaju s minimalnim zakonskim otpremninama, dok se u drugim društvima HŽ-a isplaćuju otpremnine u skladu s odredbama KU-a ili poticajne otpremnine.
Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač upozorio je kako je teretni promet pao sa 17 milijuna tona robe godišnje na manje od 9 milijuna tona, a taj se trend nastavlja iako je zadnjih godina u svijetu robna razmjena višestruko povećana.
Čelnici AGIT-a Danijel Krakić, Alen Ambrinec i Mario Šarić problem rješavaju tako da otpuštaju radnike, umjesto da se pobrinu za povećanje prihoda od prijevoza. Stoga tražimo odlazak neuspješnih i postavljanje sposobne Uprave, poručio je Forgač.
Ključni je problem što država ne ispunjava svoje obveze modernizacije i održavanja željezničke mreže, tako da 1700 kilometara pruge treba remont, a u takvim uvjetima teško je konkurirati i zaraditi na prijevozu putnika i robe, kaže Forgač.
Predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić upozorio je da Uprava namjerava ugasiti dio tvrtke koji se bavi prijevozom malih pošiljaka, a 38 zaposlenika poslovne jedinice Dom express proglasiti viškom. Nude im minimalnu otpremninu zajamčenu Zakonom o radu od šest prosječnih plaća, što je daleko manje od otpremina koje dobivaju radnici ostalih društava nastalih podjelom HŽ-a – 120.000 kuna ako odlazi dobrovoljno, a 60.000 ako je tehnološki višak.
Žalosno je što se na takav način prije Božića ljudi tjeraju na ulicu, rekao je Maršić koji tvrdi da Dom express ima perspektivu, a prijevoz komadnih pošiljaka nisu gasile ni željeznice u okruženju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa