Željezničari prosvjedovali pred HŽ Cargom, traže ostavke zbog najavljenih otpuštanja radnika

Foto: fah

U organizaciji Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata željezničara Hrvatske održan je u ponedjeljak prosvjed ispred sjedišta tvrtke HŽ Cargo, na kojem je zatražena ostavka Uprave zbog loših poslovnih rezultata i najavljenih otpuštanja radnika, te dovođenje sposobnih menadžera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosvjedna povorka, u kojoj je bilo 70-ak radnika, noseći transparente i sindikalne zastave krenula je s Glavnog kolodvora gradskim ulicama prema sjedištu društava AGIT i HŽ Cargo u Heinzelovoj ulici, gdje su kratko prosvjedovali tražeći ostavku Uprave.

Sindikati su također tražili zaključivanje kolektivnog ugovora (KU) za radnike društva AGIT, da poslovna jedinica Dom Express nastavi poslovanje, te utvrđivanje prava radnika na otpremnine u visini onih koje se isplaćuju u HŽ Cargu, odnosno za radnike koji ne prihvaćaju sporazumni raskid ugovora o radu u visini otpremnine utvrđene KU-om HŽ Carga.

Apsurdnim drže da radnici AGIT-a i dalje jedini u sustavu HŽ-a nemaju prava i obveze utvrđene KU-om, iako su kolektivni pregovori počeli još sredinom prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ključni je problem što država ne ispunjava svoje obveze modernizacije i održavanja željezničke mreže

Problem eskalira sada kada Uprava AGIT-a namjerava restrukturirati tvrtku i otpustiti 38 radnika poslovne jedinice Dom Express. Sinidkalci ističu kako je neprihvatljvo da radnike AGIT-a otpuštaju s minimalnim zakonskim otpremninama, dok se u drugim društvima HŽ-a isplaćuju otpremnine u skladu s odredbama KU-a ili poticajne otpremnine.

Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač upozorio je kako je teretni promet pao sa 17 milijuna tona robe godišnje na manje od 9 milijuna tona, a taj se trend nastavlja iako je zadnjih godina u svijetu robna razmjena višestruko povećana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čelnici AGIT-a Danijel Krakić, Alen Ambrinec i Mario Šarić problem rješavaju tako da otpuštaju radnike, umjesto da se pobrinu za povećanje prihoda od prijevoza. Stoga tražimo odlazak neuspješnih i postavljanje sposobne Uprave, poručio je Forgač.

Ključni je problem što država ne ispunjava svoje obveze modernizacije i održavanja željezničke mreže, tako da 1700 kilometara pruge treba remont, a u takvim uvjetima teško je konkurirati i zaraditi na prijevozu putnika i robe, kaže Forgač.

Predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić upozorio je da Uprava namjerava ugasiti dio tvrtke koji se bavi prijevozom malih pošiljaka, a 38 zaposlenika poslovne jedinice Dom express proglasiti viškom. Nude im minimalnu otpremninu zajamčenu Zakonom o radu od šest prosječnih plaća, što je daleko manje od otpremina koje dobivaju radnici ostalih društava nastalih podjelom HŽ-a – 120.000 kuna ako odlazi dobrovoljno, a 60.000 ako je tehnološki višak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Žalosno je što se na takav način prije Božića ljudi tjeraju na ulicu, rekao je Maršić koji tvrdi da Dom express ima perspektivu, a prijevoz komadnih pošiljaka nisu gasile ni željeznice u okruženju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.