Dolaskom proljeća i prelaskom na ljetno računanje vremena potrebno je zamijeniti zimske gume na našim automobilima. Prema hrvatskim zakonima, zimski uvjeti na cestama traju do 15. travnja što znači da bi nakon tog datuma zimske gume trebali zamijeniti ljetnima. U većini zemalja Europske unije taj rok prošao sredinom ožujka.
Vožnja na zimskim gumama kod visokih temperatura može biti jednako opasna. Iako je riječ o skupim investicijama, ipak se radi o ulaganju u sigurnu vožnju, na ruku tome ide i neznatno pojeftinjenje goriva od nekoliko lipa.
“Zimska guma nema više toliko prianjanje na cestu, velike temperature je uništavaju, počinje se trgati sama po sebi dok ljetna guma ima svoje karakteristike za prianjanje uz cestu”, objasnio je voditelj servisa Martin Kovačić, za Dnevnik Nove TV.
Zimske gume u ljetnim uvjetima produljuju zaustavni put kočenja
Korištenje zimskih guma u ljetnom periodu može stvoriti slične probleme kao i korištenje ljetnih u zimskim danima. No u ovom slučaju opasnosti su puno manje.
Ako na automobilu imate zimske gume, pri temperaturi od 20 stupnjeva i brzini od 80 kilometara na sat zaustavit ćete se nakon 72 metra. Ako u tim istim uvjetima vozite na ljetnim gumama, zaustavit ćete se nakon 60 metara. Razlika 12 metara.
“To znači da kod nagle potrebe za kočenjem će taj zaustavni put koliko je duži, može biti katastrofalan jer će doći do vrlo jakog udara u vozilo ispred jer nismo uspjeli na vrijeme zakočiti’, objašnjava Damir Novak iz HAK-a.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr\dnevnik.hr
Photo: Charlie Wambeke, flickr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.