Zlorabe li se ankete o rejtingu stranaka i što znamo o agenciji koja provodi istraživanje HR Rejting?

Foto: HRT Snimka zaslona

U emisiji Bujica emitiranoj u srijedu, 24. travnja, u kojoj su gostovali dr. sc. Zlatko Hasanbegović i dr. sc. Igor Peternel, bilo je govora o predizbornoj anketi HRejtinga koju je tog dana objavio HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> (VIDEO) HR Rejting: Evo tko vodi u drugoj, trećoj i četvrtoj izbornoj jedinici

„Nasuprot istraživanjima koje je ovdje prije dva dana objavio Stjepo Bartulica, a to su pouzdana vanjska istraživanja prema kojima DP ima više od 30 mandata, SDP 52, HDZ 41, a ostali su ispod 20 svi zajedno plus manjine, a u dijaspori Glasnović osvaja 2 mandata

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oni sada kažu, kad se budu zbrojile sve izborne jedinice, ispast će na kraju otprilike 60 za Restart, 55 za HDZ, 18 za DP – tu nije uključeno iseljeništvo, 4 ili 5 Most, za Možemo daju čak 2 mandata i to u 1. izbornoj jedinici.

Ispada da, kada usporedimo postotke dosadašnjih Aganovih istraživanja (istraživanja Agana Begića, direktora agencije PromocijaPlus), on uvijek zakine Škoru i njegove partnere za 30-40%. Kada bi sad to sve skupa uzeli u obzir ispada da je on, sve skupa, HDZ-u dodao 10, DP-u oduzeo 10 i da se to sve skupa radi kako bi se ljudi zavarali.“ – rekao je voditelj Velimir Bujanec.

Peternel: Uzima se postotke onima koji su opasni

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj HRrejting Peternel je prokomentirao riječima:

Uzima se (postotke) opasnima, to je vrlo jasno. Onima koji nisu opasni, njima se dodaje da bi demokratska kulisa bila ljepša. DP je od početka ozbiljno zaigrao, nudeći alternativnu politiku i ne bježeći od toga da želi vlast da bi mijenjao Hrvatsku. Dakle, mi nismo neki neozbiljni ljudi koji nemaju pametnijeg posla pa su se uhvatili politike, svi skupa imamo svoje poslove i svoja radna mjesta, ali smo tu smo jer želimo probati mijenjati Hrvatsku. Oni su to prepoznali i zato nas od početka ruše tim namještenim anketama.”

Doznajemo kako slično mišljenje o istraživanju HRejtinga koje je objavljeno na HRT-u, imaju i u Mostu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlopotrebljavaju li se ankete kako bi se građane “odgovorilo” od glasovanja za pojedine opcije, a “nagovorilo” na glasovanje za druge? Skrenimo pozornost na to da mediji vrlo često za intervjue zovu predstavnike poprilično minornih stranaka poput Možemo i Stranke s imenom i prezimenom, kao da su po rejtingu ravnopravni s Mostom ili DP-om.

Što znamo o Promociji Plus?

Istraživanje HRejting provodi agencija Promocija Plus. Promocija Plus d.o.o. djeluje na hrvatskom tržištu kao agencija za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja od 1997. godine. Kako stoji na njihovim mrežnim stranicama, oni pokrivaju “i ostatak regije (Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Crna Gora i Kosovo), zahvaljujući suradnji s partnerskim istraživačkim agencijama”.

„Sve faze istraživačkog procesa provode se u skladu s odredbama Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i društvenih istraživanja definiranog od strane ESOMAR-a, svjetskog udruženja za istraživanje tržišta i javnog mnijenja i Međunarodne trgovačke komore (ICC). Članovi smo ESOMAR-a na korporativnoj razini. Također smo dio Udruženja za istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja pri HGK te potpisnici njihovog Kodeksa o zaštiti osobnih podataka.“ – navodi Promocija Plus na svojim stranicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Promociju Plus čini raznovrstan tim visokoobrazovanih stručnjaka iz područja ekonomije, marketinga, politologije, sociologije, psihologije i informatike.“ – navode.

Na čelu agencije nalazi se direktor Agan Begić, voditelj tima je Marino Nakić, voditeljica projekata je Ivana Szöke, a voditeljica ureda Emira Komar.

Promociju plus 1997. osnovao je Agan Begić koji je i danas njezin jedini vlasnik. Rođen je u Bužimu u BiH, a osnovnu i srednju školu završio je u Rijeci. Diplomirao je na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti (FPZ), a 1999. završio je i poslijediplomski studij na Ekonomskom fakultetu, teoriju i politiku marketinga. Na FPZ-u je od 1991. do 1994. radio kao znanstveni novak na projektu Izbori, stranke i političko ponašanje birača.

Bio je novinar u tjedniku Danas, zatim je godinu dana vodio marketing u Autocentru Zubak, nakon čega je pokrenuo Promociju plus, pisao je T-portal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.