20. kolovoza 1962. NS Savannah – revolucionarni brod na nuklearni pogon

Landscap

Za razliku od običnih brodova pokretanih fosilnim gorivima, NS Savannah se isticala time što je mogla preploviti čak 560.000 kilometara s jednim punjenjem goriva. Trideset putničkih kabina moglo je ugostiti do 60 putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na brodu je postojao i plesni podij, bazen i bar.

U dizajnu unutrašnjosti korišteni su simboli koji su asocirali na atome i nuklearnu tehnologiju.

Na današnji dan 1962. obavljena je prva plovidba znamenitog nuklearnog broda NS Savannah. Radilo se o povijesno važnom događaju jer je NS Savannah bio prvi nuklearni putničko-teretni brod u povijesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradnja je koštala čak 46,900.000 američkih dolara, a smisao tog broda bila je demonstracija mogućnosti upotrebe nuklearne energije u mirnodopske svrhe.

Dakako, cilj je bio i držati korak sa SSSR-om, koji je već nekoliko godina ranije (1957.) posjedovao prvi civilni brod na nuklearni pogon (ledolomac Lenjin). Gradnju broda inicirao je američki predsjednik Eisenhower.

NS Savannah bila je dužine 181.66 metara, a posjedovala je jedan nuklearni reaktor snage 74 MW. Njen pogonski sustav mogao je dati maksimalno do 20.300 konjskih snaga. Za razliku od običnih brodova pokretanih fosilnim gorivima, NS Savannah se isticala time što je mogla preploviti čak 560.000 kilometara s jednim punjenjem goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da se reaktor na NS Savannah nalazio u srednjem dijelu broda, zbog čega je nadgrađeni dio pomaknut unatrag. Budući da je NS Savannah bila ujedno i putnički i teretni brod, posjedovala je i putničke kabine i teretne prostore. Trideset putničkih kabina moglo je ugostiti do 60 putnika. Na brodu je postojao i plesni podij, bazen i bar.

U dizajnu unutrašnjosti korišteni su simboli koji su asocirali na atome (npr. periodni sustav elemenata) i nuklearnu tehnologiju. Zapravo, NS Savanah dizajnirana je toliko futuristički da je na neki način više sličila luksuznoj jahti nego putničko-teretnom brodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.