„Francesco”, nedavno objavljeni dokumentarni film o životu i službi pape Franje, stigao je na svjetske naslovnice, jer film sadrži isječak u kojem papa Franjo poziva na donošenje zakona o civilnoj zajednici za istospolne parove. Neki aktivisti i medijski izvjestitelji sugeriraju kako je papa Franjo svojim primjedbama promijenio katoličko učenje.
Među mnogim katolicima, papini komentari pokrenuli su pitanja o tome što je papa doista rekao, što to znači i što Crkva uči o civilnim zajednicama i braku.
> Evo nekih papinih izjava koje su mediji lažno tumačili – uvijek u korist liberalne propagande
Što je papa Franjo rekao o istospolnim zajednicama?
Tijekom isječka dokumentarnog filma ”Francesco” koji je raspravljao o pastoralu pape Franje o katolicima koji se identificiraju kao LGBT, papa je dao dva različita komentara. Prvo je rekao da „Homoseksualci imaju pravo biti dijelom obitelji. Oni su Božja djeca i imaju pravo na obitelj. Nitko ne smije biti izbačen, niti zbog toga biti unesrećen.” Iako nije detaljno objasnio značenje tih primjedbi u videu, papa Franjo je i ranije izjavljivao da roditelji i rodbina ne bi trebali tjerati ili kloniti se onih u svojim obiteljima koji se deklariraju kao pripadnici LGBT zajednice. Čini se da je to smisao u kojem je papa govorio o pravu ljudi da budu dio obitelji i da je imaju, piše Catholic News Agency, a prenosi IKA.
Neki su sugerirali da je govoreći o “pravu na obitelj” papa Franjo ponudio svojevrsnu prešutnu potvrdu o posvojenju od strane istospolnih parova. No, papa je i ranije govorio protiv takvih usvojenja, rekavši da su kroz njih djeca “lišena ljudskog razvoja koji im daju otac i majka i koje Bog želi”, te rekavši da “svaka osoba treba muškog oca i žensku majku koja može im pomoći u oblikovanju identiteta. O istospolnim zajednicama, papa je rekao: „Ono što moramo stvoriti je zakon o istospolnoj zajednici. Na taj su način zakonski pokriveni. Zauzeo sam se za to”, dodao je papa Franjo, očito pozivajući se na svoj prijedlog braći biskupima, tijekom rasprave u Argentini 2010. godine o homoseksualnim brakovima, da bi prihvaćanje istospolnih zajednica moglo biti način da se spriječi donošenje zakona o istospolnim brakovima u zemlji.
U dokumentarnom filmu nije bilo riječi o temi homoseksualnih brakova
U svojoj je službi papa Franjo često potvrđivao doktrinarno učenje Katoličke crkve da je brak cjeloživotno partnerstvo između jednog muškarca i jedne žene. Iako je papa Franjo često poticao dobrodošlicu katolicima koji se identificiraju kao LGBT, papa je također rekao da je “brak između muškarca i žene” i rekao da “obitelji prijete sve veći napori nekih da redefiniraju samu instituciju braka”, a taj napor da se redefinira brak „prijeti da će unakaziti Božji plan stvaranja”.
Iako je papa Franjo prethodno raspravljao o istospolnoj zajednici, prije toga nije izričito javno podržao tu ideju. Kontekst njegovih citata u dokumentarnom filmu nije u potpunosti otkriven i moguće je da je papa dodao kvalifikacije koje se nisu vidjele pred kamerama, odobravanje civilnih zajednica za istospolne parove vrlo je drugačiji pristup za papu, onaj koji predstavlja odstupanje od stava njegova dva neposredna prethodnika po tom pitanju. 2003. godine, u dokumentu koji je odobrio papa Ivan Pavao II, a napisao ga je kardinal Joseph Ratzinger, koji je postao papa Benedikt XVI.
„Pravno priznavanje homoseksualnih zajednica ili njihovo postavljanje na istu razinu s brakom značilo bi ne samo odobravanje devijantnog ponašanja, što bi imalo za posljedicu pretvaranje u model u današnjem društvu, već bi i zaklonilo osnovne vrijednosti koje pripadaju zajedničkim nasljedstvom čovječanstva ”, zaključuje se u dokumentu. Dokument CDF-a iz 2003. sadrži doktrinarnu istinu i stavove Ivana Pavla II. I Benedikta XVI.
Što Crkva uči o homoseksualnosti?
Katekizam Katoličke crkve uči da oni koji se identificiraju kao LGBT „moraju biti prihvaćeni s poštovanjem, suosjećanjem i osjetljivošću.Treba izbjegavati svaki znak nepravedne diskriminacije u njihovom pogledu. Te su osobe pozvane ispuniti Božju volju u svom životu i, ako su kršćani, pridružiti se žrtvi Gospodinova križa poteškoćama koje mogu naići iz svog stanja. ” Katekizam objašnjava da su homoseksualne sklonosti “objektivno neuredne”, homoseksualni su postupci “suprotni prirodnom zakonu”, a oni koji se identificiraju kao lezbijke i homoseksualci, kao i svi ljudi, pozvani su na vrlinu čednosti.