Lažni prikaz Domovinskog rata i ‘vozač kamiona kroz Srbiju’ predstavljaju Hrvatsku u Cannesu?

Na 71. izdanju Filmskog festivala u Cannesu, koji se održava od 8. do 19. svibnja 2018. prikazat će se tri hrvatske manjinske koprodukcije pa će tako u programu ’15 dana autora’ (La Quinzaine des réalisateurs) biti prikazan dugometražni igrani film “Teret” Ognjena Glavonića, a u ‘Tjednu kritike’ (La Semaine de la Critique) dugometražni animirani dokumentarni film Anje Kofmel “Chris the Swiss” te kratkometražni igrani film Yorgosa Zoisa “Treća vrsta”, priopćio je Hrvatski audiovizualni centar (HAVC).

> Lažni prikaz Domovinskog rata u Cannesu: Nukleus film optužuje pojedince i skupine za ‘pokušaj cenzure’

Hrvatski producent Oliver Sertić sudjelovat će na platformi Producers on the Move, a HAVC će i ove godine promovirati hrvatsku kinematografiju u sklopu Filmskog sajma, dodaje se u priopćenju.

> Skandalozni film iz razdoblja Hribara u HAVC-u: Lažni prikaz Domovinskog rata u programu Cannesa

Dugometražni igrani film “Teret”, kojega srbijanski mediji predstavljaju kao ‘srpski film’, koji će biti prikazan u programu “15 dana autora”, režirao je Ognjen Glavonić, koji je i scenarist filma, a u glavnim ulogama pojavljuju se Leon Lučev, Pavle Čemerikić, Tamara Krcunović i Ivan Lučev. Hrvatski koproducent je Ankica Jurić Tilić (Kinorama).

Leon Lučev u filmu glumi Vladu, vozača kamiona za vrijeme NATO-ova bombardiranja Srbije 1999. godine, kojemu je zadatak da od Kosova do Beograda preveze tajanstven teret. Kada napokon obavi posao, Vlada se treba vratiti kući i suočiti s posljedicama svojih djela.

> Novi skandal Hribarovog HAVC-a: financirali još jedan lažni prikaz Domovinskog rata

>Skandal s filmom ’15 minuta – Masakr u Dvoru’ – HAVC: ‘Utvrdili smo neispunjenje ugovorom preuzetih obveza’

Program “15 dana autora” (La Quinzaine des Réalisateurs), koji se ove godine održava od 9. do 19. svibnja, predstavlja nova redateljska imena otkrivajući autore snažnih i jedinstvenih poetika. Kroz povijest program je pažnju šire publike i kritike skrenuo na neke od najuspješnijih redatelja današnjice poput Wernera Herzoga, Martina Scorseseja i Kena Loacha.

Priča filma “Chriss the Swiss” prati mladog švicarskog novinara koji je ubijen tijekom rata u “bivšoj Jugoslaviji”. Dok redateljica rasvjetljava okolnosti njegove smrt, animirani dijelovi izmjenjuju se s dokumentarnim snimkama.

Anja Kofmel potpisuje režiju i scenarij filma, a hrvatski koproducent je Siniša Juričić (Nukleus film).

> (VIDEO) Hasanbegović: ‘HAVC je postao istoznačnica za koruptivno-klijentelističku hobotnicu’

Redatelj filma “Treća vrsta” je Yorgos Zois koji je ujedno i koscenarist uz Konstantinu Kotzamani, a hrvatski koproducent je Siniša Juričić (Nukleus film). U Trećoj vrsti u glavnim su ulogama: Alexandros Vardaxoglou, Effi Rabsilber, Nikos Hanakoulas i Miankhail Waris Awalgul.

Program “Tjedan kritike” (La Semaine de la Critique) najstarija je nenatjecateljska sekcija Filmskog festivala u Cannesu koja se ove godine po 57. puta održava od 7. do 19. svibnja. U sklopu ‘Tjedna kritike’ prikazuju se prvi ili drugi igrani filmovi redatelja iz cijeloga svijeta te se na taj način nastavlja njegovati tradicija otkrivanja novih talenata. Imena poput Bernarda Bertoluccija, Alejandra Gonsáleza Iñárittua i Gaspara Noéa imala su projekcije u ovom programu. Više informacija možete pronaći na ovoj poveznici.

Hrvatski producent Oliver Sertić sudjelovat će na platformi Producers on the Move, koja se održava u sklopu Međunarodnog filmskog festivala u Cannesu, od 10. do 14. svibnja.

Producers on the Move zamišljen je kao platforma za umrežavanje s ciljem poticanja europskih filmskih koprodukcija. Sudionike očekuju predavanja, radionice, pitchinzi i sastanci ‘jedan na jedan’ s filmskim stručnjacima te im se pruža mogućnost da dobiju prostor za promociju u međunarodnom industrijskim publikacijama. Osim Sertića, na platformi će sudjelovati još 19 producenata, a više informacija, kao i popis svih sudionika možete pronaći na službenoj stranici EFP-a.

Hrvatski audiovizualni centar u Cannesu

Hrvatski audiovizualni centar jedanaestu godinu predstavlja hrvatsku kinematografiju na Filmskom sajmu (Marché du film) pa će tako u sklopu market-projekcije biti prikazani dugometražni igrani film Antonia Nuića “Mali”, dugometražni igrani film Sare Hribar i Marka Šantića “Lada Kamenski”, dugometražni igrani film Bobe Jelčića “Sam samcat” te dokumentarni dugometražni igrani film Damiana Nenadića “Dani ludila”.

Predstavnici Centra će kroz publikacije, sastanke te digitalne platforme filmskim profesionalcima na sajmu (kupcima i festivalskim selektorima) ponuditi dovršene hrvatske filmove svih rodova i vrsta. Centar će također biti na raspolaganju, kao logistička i lobistička podrška, svim hrvatskim autorima i producentima koji će ove godine u Cannesu pregovarati o svojim tekućim i budućim poslovima.

> Marcel Holjevac: Stazićev poučak – kad nemaš argumenata, viči ‘fašizam!’

U svrhu promocije aktualne hrvatske filmske produkcije izdana je promotivna publikacija New Croatian Features & Shorts II/2018 s fokusom na nove hrvatske filmove, koja se može preuzeti na ovoj poveznici.

U svrhu promocije kratkometražnog filma, HAVC je osigurao prostor za hrvatske naslove na Short Film Corneru – platformi za susrete, umrežavanje, razmjenu ideja i promociju među profesionalcima s kratkometražne filmske scene.

Riječ je o filmovima “After Party” Viktora Zahtile, “Skoro ništa: i dalje noć” Davora Sanvincentija, “Blink” Jakova Labrovića, “Čistačica” Matije Vukšića, “Biciklisti” Veljka Popovića, “Kako se kalio čelik” Igora Grubića, “Lovettovi” Igora Bezinovića, “Marica” Judite Gamulin, “Siguran let” Alda Tardozzija, “‘Stranac’ u mojoj glavi” Petre Balekić te “White Trash” Sunčice Ane Veldić, navodi se u HAVC-ovom priopćenju.

‘Chris the Swiss’ – O kakvom je filmu zapravo riječ?

Podsjetimo, ‘Chris the Swiss’ govori o događajima u okolici Osijeka, gdje je početkom 1992. ubijen švicarski novinar Christian Würtenberg. Ubojica nikada nije pronađen, iako se neko vrijeme sumnjičio Jorge Eduardo Rozsa Flores zvani Chico, bolivijski novinar koji se u to vrijeme, kao zapovjednik odreda međunarodnih dragovoljaca, borio na hrvatskoj strani. Ni Flores nije više živ, ubijen je u Boliviji 2009. pod sumnjom da je planirao puč protiv bolivijskog predsjednika Eva Moralesa.

Scenarijem se implicira da je u Domovinskom ratu kojeg se naziva građanskim, ‘međunarodne plaćenike’ financirao ‘Opus Dei švercom droge’.

Korupcija i ideološka propaganda protiv Hrvatske?

Tri braniteljske udruge 2016. zatražile su smjenu vodstva HAVC-a, kako su naveli zbog korupcije i ideološke propagande protiv Hrvatske.

Zajednica županijskih zajednica udruga hrvatskih invalida Domovinskog rata, Hrvatsko društvo logoraša srpskih koncentracijskih logora i Udruga zagrebačkih branitelja Vukovara zatražile su od državnih tijela gonjenja da dovrše istragu i upoznaju javnost s razmjerom te “neviđene pljačke hrvatskog novca”.

> Branitelji ministrici Obuljen i glavnom državnom odvjetniku: ‘Kada će se razriješiti kriminal u HAVC-u i je li Chris the Swiss hrvatski film?’

Optužile su tadašnjeg ravnatelja HAVC-a Hrvoja Hribara i “cijelu njegovu kliku u HAVC-u” za “financiranje i promoviranje antihrvatskih pamfleta”, filmova “15 minuta – masakr u Dvoru“ i “Chriss the Swiss“ te da je protivno Zakonu o audiovizualnoj djelatnosti dijelio zajedno s članovima Upravnog odbora i AV Vijeća HAVC-a među sobom gotovo 450 milijuna kuna iz hrvatskog državnog proračuna.