Damir Mišković o bogatoj ponudi: ”Ne želim ulaziti u polemike s Hajdukom, čudi me zagađivanje medijskog prostora, ovo je san”

Foto: snimka zaslona

Damir Mišković je osam godina u nogometu, godine 2012. preuzeo je Rijeku, koja je nakon toga krenula uzlaznom putanjom. Osvojila i prvi naslov u svojoj povijesti, dvostruku krunu, a ove sezone, poslije eliminacije Osijeka pobjedom na Rujevici u kontroverznoj utakmici polufinala Kupa, nadomak je još jednog trofeja, Naime, Rijeku čeka u finalu Lokomotiva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mišković je inače u Izvršnom odboru Hrvatskog nogometnog saveza, često govori o investitorima, TV-pravima, kako pišu mediji, a poglavito Sportske novosti, koje glorificiraju cijelu priču, najzaslužniji je za činjenicu da će,   najvjerojatnije za mjesec dana, Hrvatski nogometni savez prodati TV prava HNL-a za 103 milijuna eura za razdoblje od deset godina. Deset milijuna po sezoni na početku, kasnije i više…

Izvršni odbor HNS-a prihvatio je prijedlog ugovora sa švedskim holdingom Magine, koji je dosad u video industriji poznat kroz tvrtku Magine Pro, a prije tri mjeseca u Londonu osnovao je i tvrtku kćer Endorphine Magine LTD, koja će biti vlasnik televizijskih prava. Detalji ugovora bit će poznati u sljedećih mjesec dana, a onda od 2022. godine hrvatski će klubovi dijeliti devet milijuna eura po sezoni…

Na stolu je deset milijuna eura, klubovima bi trebalo pripasti 90 posto…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve je to, kako pišu Sportske, pokrenuo Mišković, koji ipak spušta loptu na zemlju te poručuje kako je to ipak ”zajedničko djelo”.

Deset milijuna eura ipak je puno više od dosadašnjih 1.5 milijuna eura?

”Deset milijuna neta. Dodajmo produkciju i dolazimo do 15 milijuna. Superzadovoljan sam, kao uostalom svi mi u Izvršnom odboru. Bit će to veliki korak naprijed, izlaz iz financijskog labirinta. Nekim klubovima će to biti trećina godišnjeg proračuna.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi su klubovi zadovoljni, dali su svoj pristanak, osim Hajduka?

”Svako ima pravo na svoje mišljenje, svim silama braniti svoje stavove i interese. Tvrdim da je ova ponuda 50 posto bolja od prve sljedeće… Ostale? VOX, T-Com, SportKlub, neki Švicarci… Bilo je sedam, osam ponuda. Ponavljam, ovo je bila daleko najbolja ponuda. Na HNS-u je sada da pozove ljude, pripremi ugovore po tenderu, da se s njima razgovora i utvrde svi detalji.”

Koliko bi to sve moglo trajati?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

”Ako sve bude u redu, a nema razloga da ne bude, priča bi se mogla zgotoviti u mjesec dana. Bankovno jamstvo? U tenderu jasno piše da svaka tvrtka mora dati bankovno jamstvo godinu za godinu. Glupo je uopće pričati o toj bankovnoj garanciji. Bez obzira na to što te priče u ugovoru s T-Comom nije bilo. Sve je kristalno jasno. U tenderu piše sve, pa ne vidim razloga zbog čega se netko hvata “bankovnog jamstva”.

Hajduk je u priči o Udruzi prvoligaša ponudio 21 milijun za TV prava, sada je HNS došao do 80 milijuna kuna… Zanimljivo je da je nekoliko tvrtki ponudilo ‘Hajdukovu cifru’… Tri ili deset milijuna eura?

‘Ne bih se upuštao u polemiku s Hajdukom. Svi ostali su zadovoljni. Mi smo sretni, uvjereni da smo napravili pravi posao. Dugo smo i temeljito raditi na tom programu TV-prava. Pao nam je kamen na srca. Ne znam kako bi Hajduk mogao prodavati svoje domaće utakmice. Sve je to paket koji organizira Hrvatski nogometni savez”, poručio je Mišković.

Pojavile su se priče da je tvrtka prije tri mjeseca osnovana u Londonu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

”Svaka velika tvrtka ima holding… Tako imaju i ovi. Potom u svakoj državi gdje posluješ otvoriš posebnu tvrtku samo za tu zemlju. Osnivanje tvrtke košta šest ili deset tisuća nečega… U Hrvatskoj 3.000 kuna… Kakve to ima veze? Pa pitanje što ako tvrtka propadne? Odlično, što ako se vrati koronavirus? Uvijek smo negativni. Ali, ništa mi ne može pokvariti zadovoljstvo, sretan sam zbog obavljenog posla, zbog hrvatskog nogometa. Pogledajmo slučaj Varaždin. Dobije pet milijuna kuna od TV prava, pa još nekoliko milijuna od Dinamova bonusa UEFA-e igranja u Ligi prvaka, ima zatvoren proračun… Ne postoji HNL samo zbog Rijeke i Hajduka, ili Dinama… I mali klubovi moraju živjeti. Dobit će desetak milijuna, a budžet im je dvanaest ili četrnaest milijuna kuna… Ovo je najveći iskorak u povijesti hrvatskog nogometa. Čudi me zagađivanje medijskog prostora… Ovo je san!”

Bude li vlasnik TV prava imao više od 750.000 korisnika, dat će 10 posto više, ako bude iznad milijun 20 posto?

”Točno. Utakmica Rijeka – Osijek imala je 430.000 TV gledatelja. Ljudi vole nogomet, ali mi svi zajedno moramo napraviti dobrodošlicu, a ne napadati bez argumenata, sumnjati… Jer, ljudi će doći i otići… Kao svaki drugi investitor.”

Svoje sponzore dobit će i suci?

”I to je dio procesa. Radimo sve transparentno. Devet klubova prepoznalo je ono što radimo, shvatilo je kolika će biti dobit od TV prava. Ponavljam, vrijeme je otvaranja šampanjca i špalira članovima Izvršnog odbora HNS-a. Devet klubova je oduševljeno, što je napravljeno, kako je vođeno. Sve je snimano.”

Mišković, kako tvrdi, nema ambicija zasjesti u fotelju prvog čovjeka HNS-a, barem zasad.

”Nemam nikakve ambicije, kako sada tako ni u budućnosti, sjediti u fotelji predsjednika HNS-a Nisam zainteresiran. Imamo dovoljno posla i obveza s HNK Rijeka. I raditi u interesu hrvatskog nogometa”, zaključio je Damir Mišković u razgovoru za Sportske novosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.