BiH neće dobiti bespovratna sredstva EU-a za infrastrukturne projekte dok ne uvede trošarine na gorivo

Foto: fah

Bosna i Hercegovina neće dobiti bespovratna sredstva Europske unije namijenjena provedbi infrastrukturnih projekata sve dok u parlamentu te zemlje ne bude usvojen novi zakon o trošarinama, potvrdio je u četvrtak u Sarajevu predsjedatelj Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pojašnjavajući zastupnicima u Domu naroda parlamenta BiH točne okolnosti pod kojima bi ta država mogla dobiti financijsku potporu za gradnju autocesta nakon što je pristupila Prometnoj zajednici jugoistočne Europe, Zvizdić je kazao kako je taj čin bio nužan no ne i dovoljan korak jer bez uvođenja novih trošarina nema ni mogućnosti za dodatna kreditna zaduženja koja su nužna za zatvaranje cjelokupne financijske konstrukcije.

“Nema novaca bez ispunjenja oba uvjeta”, kazao je Zvizdić.

BiH je prvi problem imala sa stajalištem vlasti Republike Srpske koje su odbijale dati suglasnost za pristupanje Prometnoj zajednici pod uvjetima koje su prihvatile sve druge države regije a vlada u Banjoj Luci tražila je da BiH u toj organizaciji bude zastupljena po načelu rotatcije državnih i entitetskih ministara prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj uvjet ipak nije prihvaćen pa je BiH pristupila Prometnoj zajednici ranije ovog mjeseca, pod uvjetima koji važe za sve članice a druge države regije to su učinile još u srpnju.

Na temelju pristupanja toj zajednici koja bi državama regije trebala olakšati prilagodbu standardima EU-a na području prometa, BiH treba dobiti bespovratnu novčanu injekciju od oko 46 milijuna eura namijenjenih gradnji četiriju dionica autocesta no to u konačnici stoji ukupno oko 250 milijuna eura.

Za to je potreban novac iz kredita a kreditori obećana sredstva ne žele odobriti BiH sve dok ta zemlja ne dobije zakon kojim bi se na svaku litru prodanog goriva naplaćivala trošarina od oko 13 eurocenti što bi bilo jamstvo za vraćanje kredita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O tome praktično ovisi hoće li BiH i kada biti u stanju dovršiti autocestu na koridoru Vc između Budimpešte i Ploča u dužini od oko 330 kilometara od čega je dosad izgrađeno tek 130 kilometara.

Zakon kojim je predlagano uvođenje trošarina usvojio je Dom naroda no srušen je u Zastupničkom domu parlamenta BiH na čemu se pokazalo kako od proljeća u BiH nema stvarne vladajuće većine.

Zvizdić je ovog tjedna počeo novi krug pregovora s političkim stranakama kako bi ih uvjerio da podupru novi zakon o trošarinama no iz stranaka koje su ranije glasovale protiv uvođenja dodatnih nameta na cijenu goriva nema nikakve naznake da bi one mogle promijeniti stajalište.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Protivnici uvođenja trošarina tvrde kako će se time samo povećati troškovi života a nema jamstava da će prikupljena sredstva doista biti trošena na infrastrukturne projekte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.