Godine 2021. Medicinski fakultet Sveučilišta za zdravlje i znanost u Oregonu (OHSU)—koji je četvrti u zemlji za primarnu zdravstvenu zaštitu—objavio je „Strateški akcijski plan za raznolikost, jednakost, inkluziju i anti-rasizam” na 24 stranice, navodeći desetke „taktika ” za unapređenje „raznolikosti i rasne jednakosti” tijekom sljedećih pola desetljeća.
Jedna od tih taktika glasi: “Uključite odjeljak u pakete promocije u kojem članovi fakulteta izvješćuju o načinima na koje doprinose poboljšanju DEI-a, antirasizma i socijalne pravde.” Plan obećava “ojačati važnost ovih napora uspostavljanjem jasnih posljedica i utjecaja na promotivne pakete”.
Politika OHSU-a predstavlja najnoviju fazu u institucionalnom učvršćivanju DEI (op.a Raznolikost, pravednost i uključenost) programiranja. Sveučilišta već dugo zahtijevaju izjave o raznolikosti za zapošljavanje nastavnog osoblja – kratke eseje koji ocrtavaju nečije doprinose DEI-u i buduće planove za unapređenje DEI-a.
Otkako je započela prije gotovo deset godina, politika je kritizirana kao slabo prikriveni ideološki lakmus test. Hoćete li ga vidjeti kao takvog uvelike ovisi o tome mislite li da je DEI jednostavno skup korporativnih “najboljih praksi” kao i bilo koji drugi ili predstavlja kruti skup političkih i društvenih pogleda. U svakom slučaju, izjave o raznolikosti i kriteriji samo su se proširili i sada su uobičajeni za promaknuća, staž i ocjenjivanje fakulteta, izvještava Tablet Magazine.
Izjava o raznolikosti pokazuju jasnu ideološku boju
Brza potraga za akademskim poslovima neizbježno donosi desetke ili stotine pozicija koje zahtijevaju izjave o raznolikosti. U studenom 2021. American Enterprise Institute proveo je anketu o fakultetskim poslovima i otkrio da ih zahtijeva 19%, a taj broj će vjerojatno rasti.
Na Sveučilištu Illinois Urbana-Champaign, kandidati koji traže pozicije u kemijskom i biomolekularnom inženjerstvu moraju predati jednu stranicu “Izjave koja opisuje kandidatov pristup i iskustvo s različitošću, jednakošću i uključivanjem u visoko obrazovanje.” Na Sveučilištu Tennessee u Knoxvilleu, usprkos novom zakonu koji zabranjuje da se od kandidata za posao zahtijeva “da podržavaju određenu ideologiju ili političko stajalište”, kandidati za posao u političkim znanostima moraju podnijeti “izjavu o iskustvu i planovima za doprinos različitosti, pravednost i uključenost.”
U međuvremenu, svako otvoreno radno mjesto navedeno na Fakultetu za umjetnost i znanost Državnog sveučilišta Ohio, uključujući uloge u ekonometriji, slatkovodnoj biologiji i astronomiji, zahtijeva neku varijaciju izjave „koja artikulira demonstriranje predanosti i sposobnosti kandidata da pridonese raznolikosti, pravednosti i uključivanju kroz istraživanje, podučavanje, mentorstvo i/ili širenje i angažman.”
Zamislivo je da bi kandidati za posao mogli navesti svoje planove za doprinos raznolikosti i inkluziji bez naznake predanosti bilo kojem političkom ili društvenom stajalištu, ali najčešće dostupne rubrike za ocjenjivanje izjava o raznolikosti pokazuju jasnu ideološku boju.
Gotovo sve javno dostupne rubrike koje koriste odbori za traženje novaka nalikuju na “Rubriku za procjenu doprinosa kandidata različitosti, jednakosti, uključenosti i pripadnosti” Sveučilišta Kalifornija, Berkeley, koja nalaže da bi kandidati trebali dobiti nisku ocjenu ako “[raspravljaju ] raznolikost u nejasnim terminima, kao što je ‘raznolikost je važna za znanost’” ili ako “izjavljuju da je bolje ne imati kontaktne ili afinitetne grupe usmjerene na određene pojedince jer ih to drži odvojenima od svih ostalih ili će natjerati da se osjećaju manje cijenjenima.”
Neke institucije koriste još otvorenije ideološki jezik
Najznačajnije je da rubrike Berkeleya eksplicitno kažnjavaju svakog kandidata koji izrazi nesklonost politikama koje su osviještene o rasi, zahtijevajući nisku ocjenu za svakoga tko “izjavi namjeru zanemariti različita podrijetla svojih učenika i ‘tretirati ih jednako’”.
Suprotno tome, nagrađuje one koji su najviše predani cilju: kandidati dobivaju visoku ocjenu za „raspravu o različitosti, jednakosti, uključenosti i pripadnosti kao temeljnim vrijednostima kojima bi svaki član fakulteta trebao aktivno pridonijeti” i „uvjerljivo izražavanje namjere, s primjerom, biti snažan zagovornik različitosti, jednakosti, uključenosti i pripadnosti odjelu/školi/fakultetu, a također i njihovom području.”
Rubrika koju je objavilo Sveučilište Colorado Denver doslovce oponaša dijelove Berkeleyjeve rubrike, ali ide i korak dalje: u jednoj kategoriji kandidati dobivaju osrednju ocjenu za prihvaćanje “zlatnog pravila” (“Postupat ću prema drugima kako želim biti tretiran”), ali najviši rezultat za prihvaćanje “platinastog pravila” (“Postupat ću s drugima onako kako oni žele da se s njima ponaša”).
U međuvremenu, neke institucije koriste još otvorenije ideološki jezik. Na Sveučilištu Western Oregon, izjave s visokim bodovanjem daju “najmanje dvije ili više strategija za doprinos unaprjeđenju rasne jednakosti i uklanjanju sustavnog rasizma” i identificiraju “najmanje tri nejednakosti i … kako bi se pozabavili tim nejednakostima da su zaposleni na Sveučilištu.”
Takve ocjene stvaraju očite probleme za akademsku slobodu
Takve ocjene stvaraju očite probleme za akademsku slobodu. Čak i najpitomije rubrike nagrađuju kandidate za afirmaciju vrijednosti rasne svijesti i kažnjavaju kandidate za afirmaciju vrijednosti rasnog daltonizma – što nije baš apolitičan kriterij zapošljavanja.
U izjavi od 22. kolovoza 2022., neprofitna organizacija Academic Freedom Alliance pozvala je na prestanak te prakse, tvrdeći da “zahtjev za izjavama o raznolikosti uključuje akademike u politički pokret, brišući razliku između akademske stručnosti i ideološkog konformizma. Potiče cinizam i nepoštenje.”
DEI kriteriji postali su sve dominantniji ne samo u praksama zapošljavanja, već i u odlukama o zakupu. U nedavnoj anketi Američke udruge sveučilišnih profesora o praksama zaposlenja, 21,5% svih ispitanih institucija prijavilo je uključivanje DEI kriterija u svoje standarde zaposlenja, a 38,9% je izjavilo da razmatra usvajanje takvih kriterija.
Za velike institucije, 45,6% je usvojilo kriterije, a još 35,5% ih je razmatralo. Samo 18,8% anketiranih velikih sveučilišta nije primijenilo DEI kriterije za napredovanje i zaposlenje i ne razmatra to učiniti u budućnosti. Vjerojatno će se neki od njih na kraju predomisliti.
Posebno je uznemirujuće vidjeti ovaj razvoj događaja u medicini
To što je ta politika otvoreno pitanje na toliko sveučilišta naglašava važnu poantu: DEI mjere imaju tendenciju napuhavanja. Velike flote sveučilišnih službenika za raznolikost trebaju raison’être, zbog čega sveučilišta usvajaju strateške planove DEI-a i nabrajaju desetke novih politika koji su kreirani od i za DEI službenike, ubrzanim stopama.
Sveučilišta koja to još nisu učinila suočavaju se sa sve većim pritiskom. U travnju ove godine Radna skupina za rasizam i rasne nejednakosti Državnog sveučilišta Ohio objavila je izvješće s popisom “Velikih izazova i prioritetnih akcijskih koraka”, preporučujući stvaranje akcijskog plana raznolikosti za cijelu instituciju. Ako će taj plan izgledati poput Akcijskog plana za rasnu jednakost i inkluziju Fakulteta inženjerstva, uključit će uspostavljanje jezika u svom priručniku o promicanju i zapošljavanju” koji će se odnositi na procjenu pravednosti i uključivosti u godišnje preglede”.
>Trumpov dužnosnik za nacionalnu sigurnost: Ako režim nastavi ovako, mase će se doista pobuniti
S obzirom na javnozdravstvenu katastrofu u posljednje dvije i pol godine i težinu discipline, posebno je uznemirujuće vidjeti ovaj razvoj događaja u medicinskom polju. Medicinski fakultet Sveučilišta za zdravlje i znanost u Oregonu nedavno je ponovno akreditiran, ali je Odbor za vezu s medicinskim obrazovanjem (LCME), koji akreditira medicinske škole, utvrdio da mu nedostaje fakultetska raznolikost.
Kao odgovor na to, medicinski fakultet objavio je svoj strateški plan DEI-a, koji je stvoren “u skladu sa zahtjevima akreditacije”, i koji obećava ne samo “posljedice” za fakultete koji se ne pridruže, već i “razvoj i inkorporiranje DEI-ja, anti-rasizma i socijalne pravde kao temeljne kompetencije u ocjenjivanju rada nastavnika i osoblja.”
Širi popis preporuka bio je toliko radikalan da je dobio brojne kritike, ali..
Medicinski fakultet UNC-a također je stvorio Radnu skupinu za integraciju socijalne pravde u nastavni plan i program, koja je preporučila, među ostalim mjerama, dodavanje kriterija socijalne pravde u politiku promaknuća i zapošljavanja u školi.
Od svibnja 2021. školske smjernice za napredovanje i stažiranje zahtijevaju od nastavnika da dostave izjavu o raznolikosti i popis DEI doprinosa, čiji primjeri uključuju „Primjenu materijala naučenog na DEI treninzima (npr. Sigurna zona, nesvjesna pristranost, implicitna pristranost itd.) s ciljem promicanja okruženja kulturne svijesti, znanja i osjetljivosti.” Širi popis preporuka bio je toliko radikalan da je dobio brojne kritike, što je navelo dekana medicinskog fakulteta da osobno odgovori Upravnom odboru UNC-a, u kojem je sugerirao da mnoge od tih preporuka dolaze od LCME-a. Kada su bili pritisnuti politikom napredovanja i zapošljavanja, škola je umanjila zabrinutost, napominjući da će napori DEI-ja biti “konceptualizirani u najširem kontekstu”.
U drugim je institucijama teže tvrditi da su ti zahtjevi politički neutralni. Otvoreno ideološki jezik utkan je u novouspostavljene zahtjeve za sustav California Community College – najveći sustav visokog obrazovanja u zemlji, koji upravlja sa 116 koledža koji zajedno upisuju 1,8 milijuna studenata. U svibnju 2022. Upravni odbor odobrio je rezoluciju koja nalaže da sveučilišni krugovi “uključuju DEIA [raznolikost, jednakost, inkluziju i pristupačnost] kompetencije i kriterije kao minimalni standard za procjenu učinka svih zaposlenika” te da “pridaju značajnu važnost na kompetencijama DEIA-e u procesima ocjenjivanja zaposlenika i pregleda radnog staža.”
Sadržaj rezolucije prožet ideološkim poštapalicama suvremene politike identiteta
Sama rezolucija prožeta je ideološkim jezikom. Na primjer, definira “Kulturnu kompetenciju” kao “praksu stjecanja i korištenja znanja o intersekcionalnosti društvenih identiteta i višestrukim osovinama ugnjetavanja s kojima se ljudi iz različitih rasnih, etničkih i drugih manjinskih skupina suočavaju.” Kancelarov ured također je objavio popis primjera kompetencija zasićenih ideološkim poštapalicama suvremene politike identiteta:
“Pokazuje stalnu svijest i prepoznavanje rasnih, društvenih i kulturnih identiteta s tečnim razumijevanjem njihove važnosti u stvaranju struktura ugnjetavanja i marginalizacije.
Traži DEIA-u i antirasističke perspektive i primjenjuje znanje na rješavanje problema, politike i procese za stvaranje okruženja puna poštovanja, koja afirmiraju DEIA-u…
Razvija i provodi pedagogiju i/ili kurikulum koji promiče rasno svjestan i intersekcijski objektiv i osposobljava učenike da se uključe u svijet kao znanstvenici i građani.
Sudjeluje u kontinuiranom ciklusu samoprocjene vlastitog rasta i predanosti DEIA-i i priznavanju bilo kakvih internaliziranih osobnih predrasuda i rasne superiornosti ili inferiornosti, ili ideja o normalnosti.”
Gdje se stvari poput obrazovanja, znanja i potrage za istinom uklapaju u popis stvarnih prioriteta sveučilišta?
Kao i mnogi drugi, čini se da je Sustav kalifornijskih sveučilišta nepopustljiv na pozive na akademsku slobodu. Tijekom razdoblja komentiranja rezolucije, anonimni komentator iznio je vjerojatni zastrašujući učinak politike – da bi ocjenjivanje nastavnika zbog njihove privrženosti političkim stajalištima moglo spriječiti bilo koje glasove koji se ne slažu da progovore ili čak samo govore istinu kako je oni vide, zbog straha od “vrlo stvarne i teške društvene posljedice (uključujući degradaciju, gubitak posla i javno ismijavanje na društvenim mrežama).”
Odgovor kancelara? “Ovaj komentar je spekulativan i nije utemeljen na konkretnim činjenicama ili zapažanjima. Kao takav, Ured kancelara ne može pružiti smislen konkretan odgovor na zabrinutost izraženu u ovom komentaru.”
Što god drugo da rade, izjave i kriteriji o raznolikosti barem daju jasno priznanje gdje se stvari poput obrazovanja, znanja i potrage za istinom uklapaju u popis stvarnih prioriteta sveučilišta. Učenici i roditelji trebaju to uzeti u obzir.
Tekst se nastavlja ispod oglasa