Čelnici turističke industrije koordiniraju svoje napore da stvore digitalnu putovnicu koja bi pokazivala je li se putnik cijepio protiv Covida-19. Međunarodna udruga za zračni prijevoz (IATA) objavila je ovaj tjedan da je digitalna putovnica u zadnjoj fazi razvoja.
Digitalna putovnica uključivala bi informacije je li se putnik testirao i cijepio protiv covida-19 te bi s tim informacijama upravljali i provjeravali ih s vladama, avio prijevoznicima i drugdje, piše The Hill, a prenosi Jutarnji list
– Testiranje je prvi korak u omogućavanju međunarodnog putovanja bez mjere karantene. Drugi korak je stvaranje globalne informacijske strukture kako bi se na siguran način dijelili i provjeravali podatci testiranja koji se podudaraju s identitetom putnika u skladu sa zahtjevima granične kontrole – kazao je Alexandre de Juniac, izvršni direktor IATA-e
Takva putovnica bi putnicima omogućila da pronađu certificirane centre za testiranje na covid-19 koji udovoljavaju standardima i zahtjevima odredišta na koje se putuje kako bi se izbjegla mjera karantene i ograničenja putovanja.
Proizvođač cjepiva AstraZeneca objavio je u da je njihovo cjepivo, koje su razvili u suradnji sa Sveučilištem Oxford, u prosjeku učinkovito 70 posto, ali bi mogao biti učinkovito i do 90 posto. Za druga dva cjepiva – jedno od Moderne, a drugo od Pfizera i BioNTecha – objavljeno je da imaju 95-postotnu učinkovitosti.
Na pitanje o tome kako će zrakoplovne tvrtke postupati po pitanju cjepiva, što uključuje i informacije je li putnik cijepljen, Airlines for America, koji predstavlja glavne komercijalne prijevoznike, nije dao izravan odgovor. Poručili su samo da su američke zrakoplovne tvrtke predane obavljanju usluge na način koji će pružiti sigurnost za putnike i zaposlenike.
Australska zrakoplovna tvrtka Qantas navodno planira od putnika zahtijevati da se cijepe prije bilo kakvih međunarodnih letova. Izvršni direktor tvrtke Alan Joyce nedavno je kazao kako bi taj primjer trebale slijediti i druge zrakoplovne tvrtke.
Američke zrakoplovne tvrtke, koje su mjesecima lobirale za još jedan paket pomoći zbog pandemija covida-19, tvrde da mogu pomoći Vladi u distribuciji cjepiva.
S obzirom na to da se bilježi 65 posto putnika manje u odnosu na isto razdoblje u 2019., bilo kakva pomoć vlade te protokoli za testiranje i cjepivo mogli bi biti dobrodošli za zrakoplovne kompanije.
Dan zahvalnosti, koji inače čini veliki dio prihoda u putničkoj industriji, postao je izazovniji nakon što su Centri za kontrolu i prevenciju bolesti izdali upozorenje ljudima da ne putuju jer se broj slučajeva koronavirusa povećava u gotovo svim dijelovima zemlje.
Najprometniji dan za zrakoplovne tvrtke tijekom pandemije koronavirusa bio je u nedjelju prije Dana zahvalnosti, kada je kroz američke zračne luke prošlo gotovo 1,05 milijuna putnika. No to nije ni blizu broju putnika tijekom prethodnih godina.
Peter Vlitas, viši potpredsjednik za zrakoplovne odnose u Internova Travel Group, kazao je da su se zrakoplovne tvrtke u ovoj situaciji našle zbog nedostatka vodstva američke vlade.
Tvrdi da bi se međunarodna putovanja mogla nastaviti ako bi postojali strogi protokoli, kojih trenutno nema jer se putnicima samo provjerava tjelesna temperatura.