Njemački istražitelji u četvrtak navečer pretražuju kuću kopilota zrakoplova Germanwingsa za kojeg se sumnja da se namjerno zaključao u kokpitu i zabio u planinu, ubivši sebe i sve ljude u avionu, objavili su sudski izvori u Duesseldorfu.
“Pretražuje se stan kopilota u Duesseldorfu kao i njegova kuća u Montabauru” gdje je osumnjičenik, Andreas Lubitz (28) dio vremena živio kod roditelja, rekao je tužitelj Ralf Herrenbrueck.
Tužiteljstvo u Duesseldorfu otvorilo je paralelnu istragu onoj koja se vodi u Francuskoj. U priopćenju, tužiteljstvo kaže da se pretraživanja vrše u Duesseldorfu i na nekim drugim mjestima kako bi se pronašli “osobni elementi koji mogu rasvijetliti činjenice”.
Preslušavši zapise iz “crne kutije”, francuski tužitelji ustvrdili su da nesumnjivo vjeruju kako je 28-godišnji Andreas Lubitz upravljao Airbusom A320 i odveo ga u smrtonosno spuštanje, ali nisu ponudili objašnjenje glede njegovih mogućih motiva.
Lubitz je djelovao “iz razloga koje sad ne možemo dokučiti, ali sve vodi prema tome da je namjerno uništio letjelicu”, ustvrdio je francuski tužitelj Brice Robin.
“Namjerno je … dopustio gubitak visine zrakoplova, a nije imao razloga za to. Nije imao razloga… spriječiti povratak glavnog pilota u kabinu. Nije imao razloga odbiti odgovoriti kontroli leta, koja ga je upozoravala na gubitak visine”, rekao je Robin.
Kapetan, koji je bio izašao iz kokpita, vjerojatno kako bi otišao na WC, nastojao je silom ući u kabinu. “Čuje se lupanje na vrata u pokušaju da ih razvali”, kazao je Robin.
Opisujući zvučne zapise iz jedne od crnih kutija, Robin je rekao kako većina putnika nije bila svjesna što ih čeka sve do samog kraja.
“Vriskovi se čuju pri samom kraju. Treba znati da je smrt bila trenutačna… letjelica se doslovno raspala u komadiće”, objasnio je.
Njemački i francuski dužnosnici rekli su kako nema indicija da je zrakoplovna nesreća posljedica terorističkog čina.
Pomoć francuskim istražiteljima ponudio je i FBI, iako ni Amerikanci zasad ne vide poveznicu s terorizmom.
Vrata gotovo nemoguće otvoriti
Nakon terorističkih napada 11. rujna 2001. vrata kokpita sigurnosno su pojačana u svim zrakoplovima. Vrata su blindirana i nemoguće ih je probiti mecima izvana. Može ih otvoriti posada posebnom lozinkom, a svaka kompanija s tim u svezi ima svoja pravila.
Pored toga, ispred je postavljena kamera koja bilježi svaki pokušaj ulaska u pilotsku kabinu.
U slučaju prijeteće situacije, piloti mogu zaključati vrata čak i ako se izvana upotrijebi pravilna lozinka. U slučaju hitnosti postoji tehnička opcija otvaranja vrata u tom slučaju, ali opcija ne radi ako pilot iznutra blokira vrata.
Podsjećamo, nakon nesreće aviona Germanwingsa govori se o izmjeni ovih pravila.
Pozornost će se sada usmjeriti na moguće motive
Pozornost će se sada usmjeriti na moguće Lubitzove motive. On je bio Nijemac koji je u Germanwings došao 2013. i dosad imao 630 sati leta, gotovo 10 puta manje od 6 tisuća sati kapetana zrakoplova, kojeg njemački mediji nazivaju “Patrick S.”, kao što je njihova uobičajena praksa.
Poznanici Lubitza opisuju ga kao dragog mladića koji ničim nije davao do znanja da bi mogao nekome nauditi i potpuno su šokirani.
“Bez riječi sam. Nemam nikakvog objašnjenja za to što se dogodilo. Poznavajući Andreasa, ovo mi je nezamislivo”, rekao je Peter Ruecker, član mjesnog letačkog kluba u kojem je Lubitz dobio svoju letačku dozvolu.
Osim što zasad nema naznaka da bi bila riječ o terorističkom činu, Robin naglašava da se ne može govoriti ni o samoubojstvu.
“Ne možete nešto nazvati samoubojstvom ako pritom ubijete više od 100 ljudi”, kazao je.
Potraga za drugom “crnom kutijom”, koja bilježi tehničke detalje leta, i dalje je u tijeku.
U zrakoplovu su bili državljani 18 zemalja, a najviše je bilo Nijemaca, 75, po najnovijim podacima koje je iznio glasnogovornik njemačkog ministarstva vanjskih poslova, a potom Španjolaca.
Tekst se nastavlja ispod oglasa