“Jazavac” otvorio sezonu Kerempuha

Nova predstava zagrebačkog Satiričkog kazališta Kerempuh “Jazavac u Kerempuhu”, autorski projekt Olivera Frljića čija je premijera sinoć otvorila novu sezonu toga teatra, duhovita je kritika ispolitiziranog malograđanskog shvaćanja osobnog i državnog identiteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstava napravljena kao hibrid stand-up komedije i satiričke monodrame bavi se značenjskom simbolikom imena i naziva – političkom, geografskom, sintagmičkom. Tu problematiku kontekstualizira od 90-tih godina prošloga stoljeća i vremena kada su takve promjene označavale distanciranje od prethodne države, čak i onda kada to nije bilo potrebno niti svrhovito, pa do danas.

O raznim pitanjima imena i, slijedom toga, naroda i pripadnosti u predstavi raspravljaju četiri glumca – Rakan Rushaidat, Borko Perić, Hrvoje Kečkeš i Vilim Matula. Temu, kao i formu stand-upa uvodi Rushaidat, kroz priču o svojem podrijetlu i imenu.

Ime – njegova (ne)poćudnost, označiteljska moć i simbolička vrijednost – provlači se kroz točke sve četvorice, zamišljene kao klasičan stand-up nastup u kojemu glumac impersonira sam sebe pred publikom koja komentarima, smijehom ili odsustvom toga sudjeluje i usmjerava tijek i odvijanje monologa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tim monolozima-raspravama sa samima sobom i s publikom, glumci duhovito raščlanjuju problematiku nošenja “nepoćudnog” imena ili naziva, pritom ne štedeći nikoga. Isus, Duško Ljuština, Milan Bandić, Tomislav Karamarko, Ante Todorić, Ivo Josipović, Zoran Milanović – svi su tu u gotovo istoj rečenici, naznačeni ili spomenuti imenom, ali uvijek u duhovitoj replici kojoj ne manjka satiričke oštrice, ali koja je u svojoj osnovi benigna i čija je namjera da u prvome redu zabavi.

Ni ostale teme današnjice nisu zaobiđene – farmaceutska industrija, religija, džihadisti, poplave koje su nedavno poharale Hrvatsku i regiju – sve je to dotaknula suptilna ironija intelektualnog humora Frljića i četvorice glumaca, koji zajedno potpisuju tekst.

Između svakog pojedinačnog izlaganja – Perić je izvrstan u prikazu susreta s depresivnim Isusom koji se preorijentirao s ortaštva sa crkvom na biznis s farmaceutima; Kečkeš se bavi političkom dezorijentiranošću humanitarnog aktivizma, dok Matula tematizira razne vrste malograđanskih elitizama – umetnute su zajedničke scene u kojima ostala trojica ogovaraju onoga koji je upravo završio svoje izlaganje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve se odvija na scenografski funkcionalno ogoljenoj sceni kojom dominira veliki natpis “Jazavac” u stilu neonske reklame, a glazba je pozadinska i povremena.

Predstava obiluje za Frljića nezaobilaznim društvenim komentarom koji se ovdje bavi zanemarenim dijelom hrvatske prošlosti obilježenim “ideološkim silovanjima” i “kolektivnom lobotomizacijom društva” u 90-tima.

Ta na trenutke provokativna, a čitavo vrijeme izuzetno zabavna i duhovita predstava, nasmijala je i oduševila premijernu publiku Kerempuha, koja je čitavo vrijeme salvama smijeha pratila glumačke replike i gegove, te na kraju glumce i redatelja nagradila aplauzom i ovacijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.