“Danas mladi kada počinju raditi odmah žele biti na visokoj poziciji, svi bi odmah bili potpredsjednici” jedna je od rečenica koju je Tanya Golesic izgovorila u svojem impresivnom izlaganju. I doista, situacija među milenijalcima, koji su mahom sjedili u publici na njezinom predavanju, je baš takva, dok je ova Kanađanka s hrvatskim korijenima, do svoje prve visoke pozicije – potpredsjednice u Ralph Laurenu, došla nakon 10 godina mukotrpnog rada u industriji. U tom je desetljeću naučila ne samo sve o biznisu i financijama, već i koja je omiljena kemijska čistionica njezine šefice, a svojom je upornošću, odnosno gotovo nemilosrdnošću, dogurala i puno dalje od toga, piše Dina Dončević za buro247.hr.
Radni dan
No, to ne znači da su joj se sada, kad s ponosom može reći da je uspjela, radne navike promijenile. Njezin dan počinje u 6:30 doručkom i trčanjem barem 3 do 4 puta tjedno, a nastavlja se iščekivanjem buđenja njezine kćeri. Nakon što s njom provede dragocjene minute uputi se na posao u manhattanski ured u kojem je najčešće do 18 sati. Vrijeme provodi na sastancima i konferencijskim pozivima s Londonom gdje se nalazi ured Jimmy Chooa, a ako nema nikakav event ili večeru, kroz njujoršku prometnu gužvu polako se probija do doma.
Iako radi u modnoj industriji, danas je još uvijek neobično vidjeti ženu na visokoj poziciji. Osim toga, kako kaže, kad se nađete u prostoriji s biznismenima iz raznoraznih industrija, često znate čuti “ona radi u modi, to nije ništa bitno” čime se umanjuje vrijednost njezinog rada i uspjeha. “Mislim da se u Sjedinjenim Američkim Državama mora još puno raditi, ali postoji jako puno ljudi koji rade na tome da svima bude bolje pa zato mislim da će se u idućih nekoliko godina situacija samo poboljšavati. Ne može ići na gore, što je već samo po sebi super (smijeh)” kaže.
Majka – najveća inspiracija
Moda je prati kroz cijeli život. Svoj je poslovni put započela prije dvadesetak godina, a od tinejdžerske dobi pomagala je majci koja je bila vlasnica dvaju modnih dućana. Upravo joj je majka, porijeklom Hrvatica, najveći uzor – i u modi i poslu. “Moji su roditelji napustili Jugoslaviju i doselili u Kanadu. Iako sam rođena u Kanadi, prve četiri godine nisam uopće znala engleski već sam doma pričala samo hrvatski. Kad je majka otvorila dućane, ja sam imala otprilike 13 godina i povremeno sam joj pomagala i išla s njom na buying putovanja. Međutim, u toj sam fazi života željela biti ortodontica” kroz smijeh priča Golesic. Na svu sreću, faza u kojoj je htjela raditi “nešto čime bi učinila roditelje ponosnima” kratko je trajala, a na kraju je to učinila na svoj način.
Majku ističe kao vječnu inspiraciju – “Majka mi je zaista najveći mentor, uvijek sam se ugledala na nju. Poput prave Hrvatice imala je užasno puno samopouzdanja i bila je ponosna na sve što radi i kako izgleda. I kad je imala najgori dan, nosila je smiješak i lijepo izgledala”. Uzore je kasnije pronalazila i u poslovnom svijetu, među svojim šefovima, pa i u predsjedniku kompanije Nygard, u kojoj je započela svoju karijeru. Iako je počela s poslovima od dna, bila je uključena i na važnim poslovnim sastancima te je obilazila bitne klijente.
Tako je dobila poslovnu priliku i u Ralph Laurenu, ali i za korporaciju LVMH, gdje se brinula za modnu marku dizajnera Marca Jacobsa. Iako ju je posao odveo iz Kanade u New York, na godinu se dana imala priliku vratiti u Toronto radeći za brend Canada Goose, a u tom je periodu, kako kaže, doživjela pravi kulturološki šok nakon 15 godina života u Velikoj jabuci. Pa ipak, ističe kako joj je san živjeti u Hrvatskoj, ali što se posla u svijetu mode tiče, za ambicioznu ženu poput nje, tu baš i nema perspektive.
Moda je poslovna mašinerija
Znala sam se susresti s pogrešnim shvaćanjem. Mislim da većina ljudi misli da su modna industrija magazini, lijepe djevojke, odjeće ili cipele. Ljudi izvan te industrije ne shvaćaju kolika je to poslovna mašinerija, da je to zaista biznis u punom smislu riječi i to je jedan od najvećih na svijetu. Nije uvijek onako kako se doima na prvi pogled, u smislu glamura, partyja i svega ostalog. Da, naravno, ima i toga kad radiš za određeni brend, ali iza toga je toliko strategije i planiranja kako bi tvoj brend bio uspješan, što je zapravo najbitniji dio svega – otkriva Golesic.
No, nije ni Amerika obećana zemlja kad su luksuzni brendovi u pitanju – tu je, smatra, ipak europsko tržište plodno tlo. Iako za američke brendove kaže da nisu na istoj razini kao primjerice francuski, što se Sjedinjenih Američkih Država tiče brend Jimmy Choo, koji osim ženske obuće proizvodi i torbe i muške kolekcije, gotovo da i nema konkurencije. Snaga njihovih cipela proizlazi iz toga što se prilagođavaju različitim zemljama – pa će se isti model prilagoditi za kinesko tržište i u pokojem se detalju razlikovati od onog američkog. Također, tu su, osim klasičnih modela i oni ekstravagantniji, koji stoje i po 5 ili 6 tisuća dolara i imaju svoju publiku, ali i kolekcije koje podižu puno prašine – poput one s Virgilom Ablohom. Suradnja Jimmy Chooa i Off-Whitea bila je veliki uspjeh te je Tanya otkrila kako će se iduće godine dogoditi slična suradnja. “Suradnje danas, bilo da je riječ o ovoj s Off-Whiteom ili Supremeu i Louis Vuittonu, pokazuju da se luksuzni brendovi, koji postoje već desetljećima, mogu odlično slagati s novijim. Streetwear ima velik utjecaj i drago mi je da se ljudi iz različitih modnih svjetova tako povezuju. To je i odličan način za ispričati neku novu priču o brendu.”
Plusevi i minusevi rada u modnoj industriji gotovo su jednoznačni: “Uzbudljiv aspekt rada u modnoj industriji je definitivno što je sve jako brzo i stalno je nešto novo – brendovi danas predstavljaju šest kolekcija godišnje. Upravo zato je i izazovno. Ako nešto nije gotovo, a idući dan je revija, cijelu noć se ostaje na poslu i radi se, nije to lagano. Ali je istovremeno dinamično i kreativno, pa kad tako nakon neprospavane noći vidiš konačan proizvod samo pomisliš – vrijedilo je.” Hardworking i relentless, riječi su koje Tanya Golesic u razgovoru stalno ponavlja. Ističe ih kao ključ uspjeha u toj dinamičnoj industriji – Nikad nemojte odustajati i vjerujte u brend, to je jako bitno.
Ostanite vjerni sebi i brendu i budite vrijedni, jer je netko odmah iza vas
Osim toga, ističe da je bitno poznavati kulturu u kojoj se nalazite, a ponajviše svoje kupce. Bez obzira na to što se Jimmy Choo okrenuo digitalizaciji i e-commerceu, Tanya smatra kako fizički dućani nikad neće nestati, iako će se vjerojatno smanjiti njihov broj. “Prvu Jimmy Choo cipelu najčešće kupuju buduće mladenke za vjenčanje i od tog trenutka radimo na tome da svoju klijenticu ne izgubimo nego da je pratimo dalje kroz život, rođenje djeteta, poslovne uspjehe i sve što slijedi. Važan dio toga je i iskustvo u trgovini. Prodavač zna vaše ime, pijuckate šampanjac dok razgledavate cipele i osjećate se dobro, kao da ste dio nečega. Taj osjećaj nikad neće nestati i zato posvećujemo pažnju tome.” otkrila je.
Iako je radila za velike kreativce Ralpha Laurena, Marca Jacobsa i sad Jimmy Chooa, čiji se dizajn “sam prodaje”, ističe kako su svi ti brendovi uspješni jer imaju odlične ljude u odjelima kao što su financije, planiranje i analiza tržišta. Kao odličan primjer toga ističe i brend Gucci koji neprestano raste. “Mislim da je moda jako kompetitivno područje i da je jako brza. Morate biti nemilosrdni, stalno gurati naprijed i imati strpljenja. Kad vas netko sruši, morate se ponovno podići na noge. Ovo nije industrija za ljude koji žele lagano ploviti kroz život, tu je jako puno posla, ali je isto tako dobar osjećaj kad se sve to isplati. Ne treba se bojati iskustava – i dobra i loša iskustva mogu vas naučiti nečemu, tako da ja ne bih promijenila ništa na svojem putu.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa