Loši šefovi – ili loše zapošljavanje?

Ovoga se tjedna više velikih imena s Linkedina očitovalo o ideji menadžera i šefova, iz različitih perspektiva: zašto bi menadžeri uvijek trebali zapošljavati ljude koji su pametniji od njih, kako ne mrziti svog šefa i koji su apsolutno najgori načini zapošljavanja menadžera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Evo što su neki od njih imali za reći, piše BBC.

James Caan, poduzetnik, generalni direktor tvrtke Hamilton Bradshaw Ltd

„To je ljudska priroda, ali ponekad menadžeri ne žele zaposliti pojedinca koji bi mogao dovesti u pitanje njihov položaj ili umanjiti njihov autoritet na radnom mjestu,a to je velika pogreška,“ napisao je Caan u svom postu pod nazivom ‘Ključ za uspjeh: zapošljavanje ljudi koji su bolji od vas’.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Caan je citirao menadžere s kojima je razgovarao a koji ne žele zaposliti iznimno pametne i motivirane ljude zato što se „brinu da će netko preambiciozan i motiviran poremetiti ravnotežu na radnom mjestu.“ Napisao je da su se doveli na položaj autoriteta i gotovo da se osjećaju kao da ga moraju braniti. Upravo takvi menadžeri zaboravljaju jedan važan postulat radnog mjesta: „svaka odluka koju donosi menadžer uvijek mora biti donesena za dobrobit cijele organzacije, a ne tako koristi samo pojedincima,“ napisao je.

Što je onda menadžerima činiti? „To može biti znak snage pojedinca, sposobnost uviđanja kada niste dobri u nečemu kako biste mogli dovesti nekoga tko jest,“ napisao je Caan. Da, piše on, to znači zaposliti ljude koji su pametniji od vas ili talentiraniji u područjima u kojima ste vi možda slabiji ili imate manje znanja.

„Primjerice, mi radimo u vrlo promjenjivom okruženju gdje će novi oblici komunikacije, poput društvenih medija, imati veću ulogu u svijetu biznisa,“ napisao je. „Mlađi su ljudi odrasli s tom tehnologijom i skoro je u potpunosti uzimaju zdravo za gotovo. Stoga ima smisla uzeti nekoga tko razumije društvene medije i s lakoćom ih koristi.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zapošljavanje ljudi koji su bolji od vas može unaprijediti poslovanje, piše Caan, ali isto tako će „prirodno unaprijediti vaše vlastite vještine.“ A to je, kaže, ključ i vašeg uspjeha kao menadžera ili direktora.

Jack Welch, izvršni direktor Instituta za upravljanje Jack Welch

Imate li osjećaj da ništa ne ide kako treba na vrhu vaše tvrtke ili odjela? „Ako imate tmuran pogled na radni svijet, dobro se pogledajte u ogledalo i upitajte se niste li možda jedan od onih koji mrze šefove“, napisao je Welch u svom postu ‘Mrzite li šefove?’. Niste sigurni? Imate li na radnom mjestu stav „svi su glupi osim mene“? Onda ste možda od onih koji mrze šefove, napisao je Welch.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Vrlo bi malo ljudi za sebe reklo da mrze šefove. Obično sami sebe vide kao plemenite žrtve, koje imaju odvažnosti nadređenima reći istinu u lice. Zaboravite to,“ napisao je. „Oni koji mrze šefove ulaze u svaki odnos s autoritetom s jedva potisnutim cinizmom i ukorijenjenom negativnošću prema ‘sistemu’. A čak i ako su njihovi razlozi različiti, od odgoja do osobnosti ili političkih sklonosti, oni koji mrze šefove ujedinjeni su u svojoj nesposbnosti da vide vrijednost u osobi koja je iznad njih u hijerarhiji.“

Budući da su često vrlo inteligentni, mnogi obično nakratko napreduju u tvrtkama i organizacijama, Welch piše. „Mrzitelji šefova u bilo kojoj organizaciji obično se međusobno pronalaze, a kad postanu brojniji, obično su vrlo otvoreni,“ dodao je. Ali kolege će se često distancirati od takvih osoba, ili nešto još gore, piše.

Niste sigurni jeste li mrzitelj šefova? „Pokušajte se prisjetiti nekog šefa na kojeg ste naišli i koji nije imao problem. Ako ne možete, problem bi mogao biti nešto što možete riješiti jednostavno tako da otvorite svoj um,“ napisao je Welch.

Dr. Marla Gottschalk, voditelj organizacijskog razvoja, Rand Gottschalk

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Svi smo mi čuli priče o menadžerima koji jednostavno nisu dorasli zadatku upravljanja drugima,“ napisala je Gottschalk u svom postu pod nazivom ‘Kako ne odabirati menadžera’. „Takvi mogu donijeti frustraciju, ogorčenje i kaos na radno mjesto. Nepripremljeni menadžer može pokvariti inače zdravo okruženje za tren, te tako otjerati one koji najviše doprinose.“

Ali što je ovdje stvarni problem? Prije svega, odabir tog menadžera da upravlja, piše Gottschalk. „Odlični menadžeri ne bave se pukim upravljanjem brojevima – oni poučavaju, pojašnjavaju ciljeve, daju povratne informacije, usklađuju posao sa svojim jakim stranama i nadahnjuju. Ali ta uloga nije za svakog pojedinca koji se ističe u svom području stručnosti,“ napisala je. No prvo je važno identificirati što ne valja činiti kada se odabire menadžer, piše Gottschalk. Objasnila je šest smjernica. Za početak, nemojte pretpostaviti da netko želi ulogu menadžera. „To je naša prva pogreška, a ona je i ključna. Često je najvažnije pitanje ono koje nikada u potpunosti ne razmotrimo: Želite li doista upravljati drugima u ovoj fazi svoje karijere?“, napisala je.

Još jedna stvar koju treba izbjegavati: precjenjivanje važnosti tehničkog znanja tijekom odabira. „Ono čime se učinkoviti menadžeri ističu njihova je usmjerenost na osoblje. Oni izražvaju stvarnu brigu za svoj tim, vode otvorene razgovore i spremni su pružati trajnu potporu. Iako je važno, kod ocjenjivanja „8 navika“ visoko učinkovitih menadžera, (čak i) Google je otkrio da je veliko tehničko znanje na posljednjem mjestu”, piše BBC.

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.