Inicijativa “Ne damo naše autoceste” večeras u ponoć na Trgu bana Jelačića u Zagrebu započinje akciju prikupljanja potpisa protiv davanja autocesta pod koncesije, kazao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić okupljenim novinarima ispred zgrade Vlade, gdje su volonteri te referendumske inicijative postavili kulisu iznosa 80 milijardi kuna.
Taj iznos od 80 milijardi kuna simbolizira veličinu štete koju će doživjeti RH ukoliko autoceste damo pod koncesiju, istaknuo je Stanić.
Autoceste su rađene kao razvojni projekt i na njima se može zaraditi,a Vlada je odlučila izabrati najnepovoljniji model rješavanja javnog duga, a to je davanje autocesta pod koncesiju, naglasio je Stanić dodavši kako se referendumska inicijativa organizirali u svim gradovima i naseljima, gdje će se od 11. listopada građani moći dati potpis, a prvi će od ponoći moći potpisati oni u Zagrebu i Splitu.
Do iznosa od 80 milijardi kuna došlo se najkonzervativnijom metodom, računajući da će u budućnosti promet na autocestama rasti minimalno jedan postom, pojasnio je Stanić naglasivši kako smo čak ove najlošije turističke sezone imali neočekivani rast prometa od preko tri posto.
Stanić je napomenuo kako nas još očekuje izgradnja Jadransko-jonske autoceste i koridora 5 C kroz BiH, koji će znatno povećati promet na autocesti A1. A očekuje nas i eventualni ulazak BiH i Srbije u EU, a time je brojka od 80 milijardi kuna minimalna.
Ukoliko ne bi došlo da nekih kataklizmi ili rata, kada se poplaćaju svi krediti autocesta, 80 milijardi kuna je minimalna naša zarada, istaknuo je Stanić napomenuvši kako je to iznos dovoljan za izgradnju 300-injak bolnica, oko 4000 vrtića i 2000 škola.
Prognoziramo da ćemo uspjet i očekujemo uskoro raspisivanje referendum, rekao je Stanić.
Teodor Celakoski iz udruge “Pravo na grad” kazao je kako kroz nekoliko tisuća štandova koje će inicijativa imati diljem Hrvatske, stvaraju infrastrukturu koja će dugoročno biti zapreka idućim pokušajima privatizacija i pokušaja vlasti da teret svoje nesposobnosti prebace na sadašnje i buduće generacije.
Vlada nas pokušava uvjeriti da od ugovora o koncesiji ovisi hoćemo li biti na dobitku ili gubitku, kazao je Celakoski naglasivši kako iskustva pokazuju da koncesija uvijek rezultira porastom cijena, padom usluga,smanjenjem investicija u infrastrukturu te drastičnim povećanjem nezaposlenosti
Kompleksi je mehanizam usmjeren protiv javnog interesa i interesa države, a koncesija će idućih deset vlada, obvezivati i neće moći odlučivati što će s autocestom, rekao je Celakoski dodavši kako se tada autoceste neće moći tretirati kao razvojni projekt o kojem ovisi turizam, a mi ovisimo o njemu.
Uvijek koncesije stvaraju jednake rezultate, istaknuo je Celakoski kazavši kako je to i europsko i svjetsko iskustvo.
Otpušteni ljudi bit će građani RH koji troše novac u Hrvatskoj, a novac koji ćemo pokloniti koncesionaru je novac koji izlazi van Hrvatske, neće se trošiti u Hrvatskoj i sudjelovati u rastu potrošnje hrvatskih građana, kazao je Celakoski
Stanić je kazao kako imovinsko-pravni odnosi autocesta nisu razriješeni i stručnjaci za zakon o koncesiji tvrde da je to zapreka koja bi trebala onemogućiti Vladu da AC daje u koncesiju, a za dobar dio autoceste nemamo ni uporabnu dozvoli, kazao je.
Naša je procjena da te nezakonitosti neće zaustaviti Vladu, a jedino je referendum to što ih može spriječiti, to nam je jedina garancija za spas autoceste, zaključio je Stanić.