Inicijativa za očuvanje HAVC-a: “Ne nasjedajte na jeftine pamflete – o desnici i ljevici ili da se itko bori protiv umjetničkih sloboda”

Foto: HAVC

Inicijativa hrvatskih filmskih autora i djelatnika za očuvanje HAVC-a (HFAD) poziva Inicijativu “Puk’o nam je film” da “obrazloži stvarne razloge odbijanja prijedloga o uvođenje transparentne dodijele sredstava filmskog fonda,” priopćeno je u nedjelju navečer iz HFAD-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tražimo da članovi UO HAVC-a, Audiovizualnog vijeća HAVC-a te umjetnički savjetnici ne smiju biti osobe koje su na bilo koji način povezane s onima koji primaju sredstva od HAVC-a, s producentskim tvrtkama, udrugama, članovima obitelji, stoji u priopćenju.

“Molimo javnost da ne nasjeda na jeftine političke pamflete o desnici i ljevici, već da razgovaramo o dvije važne točke”, poručuju. Kao prvu navode “sprječavanje daljnjeg dijeljenja novaca u krug jednim te istim tvrtkama,” a druga je pitanje “gdje je novac od retransmisije i zašto se ne dijeli na sve hrvatske autore (glumce, kostimografe, scenografe, redatelje, producente…i sve druge autore prema Zakonu o autorskim pravima)”.

Inicijativa hrvatskih filmskih autora i djelatnika za očuvanje HAVC-a ocjenjuje “da glavni i odgovorni za stvaranje inicijative Puk’o nam je film nemaju iste namjere i stajališta kao svi ostali potpisnici i oni koji ih podržavaju, već uporno pokušavaju prestrašiti javnost kako se narušavaju umjetničke slobode”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Pozivamo pokretače inicijative Puk’o mi je film da se izjasne zašto prijedlog nove odredbe nije u skladu s njihovim zahtjevima. Povratnom informacijom dobit ćemo odgovor radi li se o demokratsko ustrojenoj inicijativi ili o grupici ljudi koja nastoji upravljati masom, manipulirati javnošću i drugim potpisnicima inicijative s namjerom da zataška stvarne probleme i zadrži ustaljenu, nemoralnu i protuzakonitu praksu po kojoj sebi samima, svoj suradnicima, udrugama, producentima i članovima obitelji dodjeljuju javni novac,” stoji u priopćenju.

“Ovakvo dijeljenje novca je protuzakonito prema članku 21. Zakona o audiovizualnim djelatnostima,” poručuju te kao primjer navode da Dalibor Matanić između 2008. i 2012. dobiva državni novac od HAVC-a (ukupno 8.550.000 kuna) snimajući filmove (“Majka asfalta”, “Zvizdan”) s producentskom kućom Kinorama, a dvije godine kasnije kao umjetnički savjetnik istoj tvrtci Kinorama dodjeljuje novih 9.600.000,00 kuna iz državnog proračuna.

“Ukoliko usporedimo s praksom europskih tijela, u kojima osoba koja radi u nekoj tvrtci pet godina nakon prekida radnog odnosa ni na koji način ne smije evaluirati projekte te tvrtke, nije jasno zašto se ovakav sukob interesa u HAVC-u dopušta i smatra normalnim,” pita Inicijativa hrvatskih filmskih autora i djelatnika za očuvanje HAVC-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.