Na današnji dan 18. kolovoza 1910. svečano je otvoren promet prvim zagrebačkim električnim tramvajem.
Time je zamijenjen konjski tramvaj koji je vozio od 1891. godine. Konjski tramvaj ostao je u prometu još sljedećih godinu dana, sve dok u potpunosti nije dovršena električna tramvajska mreža. Zanimljivo je da je rashodovani zagrebački konjski tramvaj premješten u Veliku Goricu, u kojoj je nastavio voziti sve do 1937. godine.
Trasa kojom je vozio novi električni tramvaj poklapala se s nekadašnjom konjskog tramvaja, dakle postojala je linija od Kvaternikovog trga Vlaškom, Jurišićevom i Ilicom do Vodovodne ulice, s odvojkom do Zapadnog kolodvora, te linija od Ilice Frankopanskom i Savskom cestom do Savskog mosta. Godine 1911. proširena je mreža prugom koja je vodila od Jelačićevog trga preko Kaptola, pa Novom Vesi do Zvijezde i dalje do Mirogoja. Remiza za električne tramvaje bila je na mjestu današnjeg Tehničkog muzeja u Savskoj cesti. Struja za napajanje električnog tramvaja proizvodila se u tada jedinoj zagrebačkoj elektrani (tzv. “munjari”) kod Vodovodne ulice na zapadu grada. Motorna pogonska kola za električni tramvaj proizvodila je budimpeštanska tvtka Ganz & Co. Prva domaća pogonska kola proivedena su tek 1922. godine.
Zanimljivo je da su zagrebački električni tramvaji izvorno 1910. godine bili obojeni narančasto-crvenom bojom. Današnja prepoznatljiva plava boja uvedena je znatno kasnije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Photo: Orlovic/wikimedia commons
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.