Jasminka Buljan Culej: Važno je individualno pristupiti odgoju i obrazovanju djece, uz uvažavanje posebnosti – ovisno o spolu

Foto: narod.hr

O posebnostima razvoja i individualnom pristupu odgoja djece te važnosti obitelji za njihov razvoj i razvoj zajednice u cijelosti porazgovarali smo s dr.sc. Jasminkom Buljan Culej koja dugi niz godina radi kao odgojno-obrazovni djelatnik. Osnutkom Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja zapošljava se na mjestu načelnice Istraživačko-razvojnog odjela i tako već deset godina doprinosi razvoju metodologije izrade ispita znanja te unaprjeđuje psihometrijske analize ispitnih zadataka. Stručno se usavršavala na Harvardu u području kvalitete obrazovanja.

Narod.hr: Što je za vas obitelj?

Smatram da je obitelj ishodište cijelog života na zemlji i bez obitelji mi ne možemo imati budućnost kao biološka i ljudska rasa, jer obitelj pruža novi život, obitelj je podrška novom životu i iz obitelji djeca kreću u svijet s temeljnim vrijednostima. Teško da možemo zamisliti moderno društvo u kojem obitelj više ne postoji, jer onda je upitan i prvobitni razvoj djece, a i odnos među ljudima. Smatram da se upravo ti međuljudski odnosi i vrijednosti upravo dobivaju od roditelja.

Narod.hr: Koliko je važno individualno pristupiti odgoju djece?

Individualni je odgoj važan neovisno o spolu, jer individualan pristup omogućava svakom učeniku da postigne svoj maksimum, odnosno da razvije sve svoje talente i kapacitete, a tim više je onda važan u odnosu na spolne razlike, odnosno na posebnosti razvoja djevojčica i dječaka. Te posebnosti razvoja su dobro znane i znanstveno dokazane i kada prilagodimo naš pristup odgoja i obrazovanja posebno dječacima i posebno djevojčicama tada zapravo imamo sretne djevojčice i sretne dječake koji s veseljem odlaze na nastavu i postižu izvrsne rezultate.

Narod.hr: Koje su to posebnosti razvoja?

Nama su međunarodna istraživanja pokazala da su djevojčice u četvrtom razredu osnovne škole uspješnije u čitanju i razumijevanju pročitanog od dječaka što se nikako ne bi smjelo događati u našem obrazovnom sustavu, kao što je i dokazano da su dječaci uspješniji u matematici od djevojčica u toj dobi. To nikako ne smijemo dopustiti, odnosno moramo raditi na tome. Budući da to je vidljiva razlika po spolu, nužno je prilagoditi nastavu tako da dječaci budu uspješniji u čitanju s razumijevanjem, a djevojčice u matematici. To ne mora nužno biti u jednospolnim školama, to može biti i u mješovitim školama, jer svaki oblik školovanja ima svoje prednosti i nedostatke, tako da ne postoji savršeni pristup.

Narod.hr: Kako uskladiti poslovne obaveze s odgojem djeteta?

Teško je i mamama i tatama koji rade i doista je taj prostor koji nam ostaje da bismo bili s djecom nakon posla mali, jer djeca često imaju i izvannastavne aktivnosti u to vrijeme. Naše društvo je tako organizirano i mi se kao roditelji jednostavno mirimo s tom činjenicom. Kod nas još nije zaživjelo to da majke mogu raditi kraće od osam sati ili očevi koji se za to odluče, pa to vrijeme provesti kvalitetnije u obitelji. Dakle mi smo osuđeni na najmanje osam sati rada. Sretni smo kad imamo posao i kad imamo tih osam radnih sati, tako da je organizacija vremena vještina svake obiteljske zajednice ponaosob, no sigurno je da djeca više trebaju roditelje uz sebe.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr