Njemački proizvođač automobila Volkswagen postigao je dogovor sa sindikatima koji predviđa ukidanje 35 000 radnih mjesta u Njemačkoj. To je “dobra vijest” za tvrtku, izjavio je u nedavno izvršni direktor.
> Njemačka autoindustrija: Zašto je došlo do krize u Volkswagenu i zašto je to važno?
Odluka je dio velikih promjena u njemačkim operacijama Volkswagena, uključujući značajno smanjenje kapaciteta. Dogovor je stigao u zadnji trenutak, kako bi se izbjegli masovni štrajkovi. Vijest donosi Politico.
Volkswagen objavio da će dogovor omogućiti uštede od 15 milijardi eura godišnje
Dogovor je postignut nakon višemjesečnih napetosti s radnicima zbog prijetnje zatvaranja njemačkih pogona i smanjenja plaća. To je izazvalo štrajk 100.000 radnika u prosincu.
“Dogovor je dobra vijest za Volkswagen”, izjavio je izvršni direktor Volkswagen Grupe Oliver Blume u intervjuu za Frankfurter Allgemeine u nedjelju.
“Uz ovaj paket mjera postavljamo odlučujući smjer za budućnost”, rekao je, dodajući kako će smanjenjem viška kapaciteta na njemačkim lokacijama tvrtka moći proizvoditi vozila po konkurentnim troškovima.
“To je temelj za dugoročnu ekonomsku i pouzdanu ulogu poslodavca za tisuće ljudi”, dodao je.
Sporazum, postignut nakon 70 sati pregovora, sindikalni vođe nazvali su “božićnim čudom.”
> 30. siječnja 1951. Ferdinand Porsche – genijalni konstruktor i tvorac slavne Volkswagenove ‘bube’
Volkswagen je objavio da će dogovor omogućiti uštede od 15 milijardi eura godišnje u srednjem roku, bez značajnog utjecaja na smjernice za 2024. godinu. Nema neposrednih zatvaranja, ali razmatra se budućnost pogona u Dresdenu i prenamjena lokacije Osnabrück, uključujući mogućnost prodaje, dok se dio proizvodnje prebacuje u Meksiko.
Šefica radničkog vijeća Daniela Cavallo izjavila je da neće biti otpuštanja iz operativnih razloga. Ugovori o plaćama ostaju dugoročno sigurni. Međutim, 4.000 menadžera će se suočiti s postupnim smanjenjem plaća do 2030. godine.
Volkswagen je od rujna pregovarao sa sindikatima o koracima potrebnim za nošenje s konkurencijom – jeftinijim kineskim rivalima, suočavanje sa slabom potražnjom u Europi i sporijim rastom prodaje električnih vozila. Krajem listopada tvrtka je prvi put najavila plan zatvaranja najmanje tri pogona u Njemačkoj i smanjenja kapaciteta u svim preostalim tvornicama.
> Analiza: Pad vlade i politički potresi u Njemačkoj – hoće li prva sila EU potonuti u stagnaciju?
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: Narod.hr/Politico.eu