Francuski parlament usvojio je – s neuobičajeno malim brojem glasova – novi zakon koji omogućuje Francuskinjama pobačaj do poroda, što je još jedan korak prema izravnom čedomorstvu.
Naime, sa 60 glasova za i 37 protiv, zakonodavci su dopustili pobačaj u bilo kojem trenutku za majke koje su izložene takozvanim “psiho-socijalnim problemima”, što je nejasan izraz koji zdravstvenim djelatnicima omogućuje potpunu slobodu za odobrenje pobačaja. Francuska Nacionalna skupština ima 577 zastupnika, a na glasovanju je sudjelovalo jedva njih stotinjak.
> Pročitajte zaključak svih medicinskih fakulteta u Hrvatskoj o početku ljudskog života (2009.)
> Krešimir Planinić: Posljedica nečinjenja pobačaja je rađanje djeteta – od toga trebamo krenuti!
> Što Katolička Crkva kaže o pobačaju i ženama koje su ga počinile?
Inače, francuski zakon razlikuje dobrovoljni pobačaj, koji je moguć do dvanaestog tjedna trudnoće i medicinski pobačaj, koji se može provoditi bez ograničenja do rođenja djeteta. Trenutno, za medicinski pobačaj potrebno je odobrenje liječnika, a ograničeno je na slučajeve teške malformacije fetusa ili ako trudnoća dovodi u opasnost život majke, a takvih je pobačaja do sada bilo između 200 i 300 godišnje, objašnjava La Chaine Info.
Međutim, novi bi zakon proširio ovaj drugi oblik pobačaja na slučajeve u kojima majka pati od takozvanih. “psihosocijalnih problema”. Osim toga, prije dva tjedna Francuska Nacionalna skupština je u izmjenama takozvanog bioetičkog zakona odobrila i umjetnu oplodnju za lezbijske parove – genetski modificirane zametke i himere, a sve će biti financirano novcem poreznih obveznika.
Ovim se zakonom Francuska približava Kanadi
Francuska, čiji je predsjednik Emmanuel Macron jedan od zagovornika pobačaja, ovim se zakonom približava Kanadi, koja ima jedan od najliberalnijih zakona o pobačaju na svijetu, prema kojem je dopušten pobačaj sve do trenutka rođenja djeteta i to iz bilo kojeg razloga.
Riječ je o klasičnom čedomorstvu. Od kanadskog premijera Justina Trudeaua, može se često čuti da je ‘pravo na pobačaj’ nešto što spada u područje ljudskih prava. Međutim, to je netočno: ne postoji niti jedan međunarodni dokument koji bi pobačaj definirao kao ljudsko pravo.
“Na ovaj način civilizacije umiru i ljudski genij se uništava”, upozorio je biskup Montaubana Bernard Ginoux komentirajući novi zakon. “Potrebno je utvrditi „psihosocijalne probleme“ kod majke – odnosno, bilo što što podrazumijeva ovaj termin – tako da se, prema novom francuskom zakonu, pobačaj može dopustiti i kod zdrave nerođene djece sve do samog poroda.
Nadam se da zagovaratelji pobačaja ovog puta neće nerođenu djecu nazivati samo „nakupinom stanica“, kao da je prolazak kroz porođajni kanal čarolija koja pretvara “nakupinu stanica” u ljudsko biće u nekoliko sekundi”.