Mijat Stanić: Autoceste se ne smiju prodati privatnom kapitalu, potreban je reprogram dugova i izlazak politike

Zagreb, 07.05.2015 - Predstavnici inicijative "Ne damo naše autoceste" usprotivili su se u èetvrtak Vladinom "Planu B" za rješavanje problema dugova autocesta kroz davanje autocesta na upravljanje mirovinskim fondovima i zainteresiranim graðanima, jer ne žele prodaju autocesta privatnom kapitalu. Na slici Teodor Celakoski i Mijat Staniæ. foto HINA/ Denis CERIÆ/ ik

Predstavnici inicijative “Ne damo naše autoceste” usprotivili su se u četvrtak Vladinom “Planu B” za rješavanje problema dugova autocesta kroz davanje autocesta na upravljanje mirovinskim fondovima i zainteresiranim građanima, jer ne žele prodaju autocesta privatnom kapitalu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjesto toga, traže “Plan C” koji predviđa reprogram dugova bankama, i to dijelom kroz obveznice, te restrukturiranje poduzeća koja upravljaju autocestama, uz micanje politike iz njih i javni nadzor nad njihovim radom.

Vlada ne može dati autoceste u koncesiju bez javne i rasprave u Saboru

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić izjavio je novinarima pred Banskim dvorima da je Ustavni sud donio odluku o zabrani referenduma protiv monetizacije autocesta, ali Vlada ne može ići u koncesiju bez donošenja posebnog zakona, javne rasprave i izglasavanja tog zakona u Saboru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usprotivio se najavljenom “Planu B” jer bi se njime prodalo 51 posto dionica mirovinskim fondovima i time upravljanje autocestama dalo na neograničeno vrijeme privatnom kapitalu.

Inicijativa se zalaže za “Plan C” koji bi se temeljio na iskustvu Slovenije, koja je bila u sličnoj situaciji kao i Hrvatska, ali je s bankama ispregovarala duže rokove otplate kredita uz povoljnije kamate. Stanić tvrdi da su Slovenci lani, nakon otplate svih kredita i kamata, ostvarili dobit od 60 milijuna eura.

U slučaju nekog modela monetizacije autocesta Vlada mora organizirati referendum

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravni savjetnik inicijative Enes Čerimagić naglasio je kako je, prema odluci Ustavnog suda, Vlada obvezna organizirati referendum ako se ponovo odluči za neki model monetizacije autocesta.

Po njegovu mišljenju, “Plan B” bi privatnom kapitalu omogućio trajno upravljanje hrvatskim autocestama, umjesto koncesije kao privremenog oblika upravljanja, što je bilo predviđeno “Planom A”.

Teodor Celakoski iz udruge Pravo na Grad optužio je Vladu za manipulacije javnošću i osudio “uplitanje politike u autoceste”, upozorivši kako bi, prema “Planu B”, mirovinski fondovi lako mogli prodati svoje dionice bilo kome, čime bi Hrvatska trajno izgubila suverenitet nad autocestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.