Musk: ‘Dogovor glede preuzimanja Twittera privremeno je na čekanju’

musk
Foto: Depositphotos

Elon Musk u petak je tvitao da je njegov ugovor u gotovini od 44 milijarde dolara za Twitter Inc (TWTR.N) “privremeno na čekanju” dok čeka da tvrtka društvenih medija dostavi podatke o udjelu svojih lažnih računa.

Dionice Twittera u početku su pale za više od 20% u pretprodajnom trgovanju, ali nakon što je Musk, glavni izvršni direktor tržišta električnih automobila Tesla Inc (TSLA.O), poslao drugi tweet rekavši da ostaje predan dogovoru, ponovno su zadobili nešto na terenu.

Dionice su pale za 10% na 40,50 dolara u jutarnjem trgovanju u petak, što je veliki popust na cijenu stjecanja od 54,20 dolara po dionici, piše Reuters.

> Je li Elon Musk ljevičar ili desničar? Evo što on kaže

> Musk prodao dionice Tesle vrijedne 8,5 milijardi dolara prije preuzimanja Twittera

> Šok na Twitteru nakon cenzure: Musk kupio Twitter, republikanci doživljavaju iz dana u dan ogroman porast broja pratitelja

Dionice pale zbog zabrinutosti ulagača

Musk, najbogatija osoba na svijetu, odlučio se odreći due diligencea kada je 25. travnja pristao kupiti Twitter, u nastojanju da tvrtku sa sjedištem u San Franciscu natjera da prihvati njegovu “najbolju i konačnu ponudu”. To bi mu moglo otežati argumentaciju da ga je Twitter nekako zaveo.

Od tada su dionice tehnologije pale usred zabrinutosti ulagača zbog inflacije i potencijalnog usporavanja gospodarstva.

Razlika između cijene ponude i vrijednosti dionica Twittera povećala se posljednjih dana, što je značilo manje od 50% šanse za završetak, budući da su ulagači nagađali da će pad potaknuti Muska da hoda ili traži nižu cijenu.

“Twitter dogovor privremeno je na čekanju”

“Twitter dogovor privremeno je zaustavljen jer čekamo detalje koji podržavaju izračun da spam/lažni računi doista predstavljaju manje od 5% korisnika”, poručio je Musk za više od 92 milijuna svojih pratitelja na Twitteru.

Twitter ne planira hitnu akciju zbog Muskova komentara, rekli su ljudi upoznati s tim. Tvrtka je taj komentar smatrala omalovažavajućim i kršenjem uvjeta njihovog ugovora, no ohrabrio ju je Musk koji je naknadno tvitao da se obvezuje na akviziciju, dodali su izvori.

Nije bilo trenutne reakcije ulagača koje je Musk iskoristio prošlog tjedna kako bi prikupio 7,1 milijardu dolara financiranja.

Lažni računi

Spam ili lažni računi dizajnirani su za manipulaciju ili umjetno povećanje aktivnosti na uslugama poput Twittera.

Musk je tvitao Reutersovu priču od prije deset dana u kojoj se navode podaci o lažnim računima. Twitter je rekao da su brojke samo procjena i da bi stvarni broj mogao biti veći.

Procijenjeni broj spam računa na stranici za mikroblog stabilno je ispod 5% od 2013., prema regulatornim dokumentima s Twittera, što je neke analitičare potaknulo na pitanje zašto Musk sada pokreće to pitanje.

Dio strategije za snižavanje cijene?

“Ova metrika od 5% ne postoji već neko vrijeme. On bi to očito već vidio… Tako da bi to mogao biti više dio strategije za snižavanje cijene”, rekla je Susannah Streeter, analitičarka Hargreaves Lansdowna.

Muskovi predstavnici nisu odmah odgovorili na zahtjeve Reutersa za komentarom.

Tesline dionice porasle su u petak ujutro 4 posto. Dionice su izgubile oko četvrtine svoje vrijednosti otkako je Musk 4. travnja otkrio udio na Twitteru, usred zabrinutosti da će se omesti kao Teslin izvršni direktor i da će možda morati prodati još dionica Tesle kako bi financirao posao.

Pregovaranje o cijeni

Postoji mnogo presedana za potencijalno ponovno pregovaranje o cijeni nakon pada tržišta. Nekoliko tvrtki promijenilo je cijenu dogovorenih akvizicija kada je 2020. izbila pandemija COVID-19 i izazvala globalni gospodarski šok.

U jednom slučaju, francuski trgovac na malo LVMH (LVMH.PA) zaprijetio je odustajanjem od ugovora s Tiffany & Co. Američki trgovac nakitom pristao je sniziti cijenu za 425 milijuna dolara na 15,8 milijardi dolara.

Stjecatelji koji traže izlaz ponekad se okreću klauzulama o “materijalnom štetnom učinku” u svom ugovoru o spajanju, tvrdeći da je ciljna tvrtka značajno oštećena.

Muskov ugovor s Twitterom

No jezik u sporazumu s Twitterom, kao i u mnogim nedavnim spajanjima, ne dopušta Musku da ode zbog pogoršanja poslovnog okruženja, kao što je pad potražnje za oglašavanjem ili zato što su Twitterove dionice pale.

Musk je ugovorno obvezan platiti Twitteru naknadu za raskid od milijardu dolara ako ne dovrši posao.

Ugovor također sadrži klauzulu o “specifičnoj izvedbi” koju sudac može navesti kako bi prisilio Muska da završi posao.

Muskovi planovi

Musk je rekao da će ako kupi Twitter “pobijediti spam botove ili umrijeti pokušavajući” i okrivio je oslanjanje tvrtke na oglašavanje jer je dopustila da se spam botovi šire.

Također je bio kritičan prema Twitterovoj politici moderiranja i rekao je da želi da Twitterov algoritam daje prioritet da tweetovi budu javni te je protiv prevelike moći usluge za korporacije koje se oglašavaju.

Ipak, Musk cilja da se prihod od oglašavanja više nego udvostruči do 2028., prema slajdovima koje je predstavio ulagačima koje je izvijestio New York Times.

Oglašavanje

Očekuje se da će oglasi činiti oko 45% ukupnog prihoda Twittera do tada, što je pad od gotovo svih njegovih današnjih prihoda, prema prezentaciji investitora.

Ranije ovog tjedna Musk je rekao da će poništiti Twitterovu zabranu profila bivšem američkom predsjedniku Donaldu Trumpu signalizirajući namjeru da smanji moderaciju.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/reuters.com

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.