Bandićev pročelnik Lovrić optužuje Divjak: ‘Projekt “Škola za život” samo je paravan za osobni biznis, puno nas košta i jako šteti’

Foto: Hrvoje Pilić, fah Fotomontaža: narod.hr

Pročelnik zagrebačkog Gradskog ureda za obrazovanje Ivica Lovrić u srijedu je na konferenciji za novinare stranke Bandić Milan 365 – Stranka rada i solidarnosti kazao da je projekt “Škola za život” u biti samo paravan za osobni biznis, za parcijalne interese, za južnokorejske interese ili neke druge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mi imamo takozvanu reformu ili promjene u školstvu koje su nazvali ‘Škola za život’ koji su u biti paravan samo za sasvim neke druge stvari, ali taj paravan je vrlo štetan i vrlo nas puno košta kada je u pitanju odgoj i obrazovanje i budućnost ove zemlje”, rekao je Lovrić

‘Dezorganizacijom i dezorijentacijom sustava dovodimo u pitanje kvalitetu obrazovanja’

“Pola milijuna hrvatskih učenika u osnovnim i srednjim školama i deseci tisuća nastavnika, ističe, stavljeni su u poziciju žrtve. Nastavnicima je otežan rad i demotivirani su, a mi dezorganizacijom i dezorijentacijom cijeloga sustava dovodimo u pitanje kvalitetu obrazovanja naše djece, a time i budućnost Hrvatske”, rekao je Lovrić, dodavši da je “možda vrijeme reći zbog čega se to sve radi”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže da je odlazak ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak u Južnu Koreju otvorio oči i onima koji do tada nisu vidjeli.

“Ovo Ministarstvo u svom mandatu planira, koliko je nama poznato, za digitalizaciju škola potrošiti oko milijardu i pol kuna, a većina toga će otići na uvoznu opremu – na dlanovnike, računala i tome slično – opremu koja se ne proizvodi u Hrvatskoj, opremu koja će doći iz Kine ili iz Južne Koreje, opremu koja ima, ako je u izvrsnom stanju, ako je to top kvaliteta, rok trajanja negdje do pet godina. A po pitanju dlanovnika koje su dobili učenici, njih nekih osam i pol tisuća u ovoj školskoj godini, znamo da smo kupili lošu, nekvalitetnu opremu”, naglašava Lovrić.

Učeniku se pokvario dlanovnik, nabava novog na internetu jeftinija od popravka

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naveo je i jedan od, kako kaže, bezbroj primjera. “Jedan naš prvašić dobio je dlanovnik koji je država platila tisuću kuna, brzo se pokvario i otac ga je pokušao popraviti. Dobio je račun na nekih 800 kuna za popravak, i naravno, našao je na internetu bolji proizvod od toga za nekih 450 kuna novi i kupio je taj novi”, rekao je Lovrić, istaknuvši da je država za taj eksperiment potrošila nekih osam i pol milijuna kuna.

Kaže kako je to kap u moru onoga što se planira napraviti – “kupiti 500.000 dlanovnika, to je pola milijarde kuna i potrošiti još milijardu na e-škole, na projekt koji se eksperimentalno provodi u zagrebačke 23 škole”.

“Imamo edukaciju koju provodi isključivo jedna institucija u kojoj je radila pomoćnica ministrice”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, osim silne opreme koja će se kupiti i uvesti, Lovrić otkriva da “imamo i edukaciju koju opet provodi samo i isključivo jedna obrazovna institucija, u kojoj je, vidi slučajnosti, do jučer radila ili još uvijek radi pomoćnica ministrice”.

>(VIDEO) Dr. sc. Hasanbegović: ‘Andrej Plenković i Blaženka Divjak provode ideološko-koruptivni eksperiment i nasilje nad hrvatskim obrazovnim sustavom’

>Ivica Šola: Ministrica Divjak bacila je molotovljev koktel na djecu i obrazovanje

Lovrić kaže da je “projekt ‘Škole za život’, u biti, samo paravan za osobni biznis, za parcijalne interese, za južnokorejske interese ili neke druge”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

‘Nadam se da je ministrica vidjela kako su u Južnoj Koreji zabranjeni digitalni sadržaji’

Kaže i da Južna Koreja, kao razvijena i suvremena država sa sjajnim obrazovnim sustavom, ima zabranu digitalnih sadržaja i digitalne opreme u nižim razredima osnovne škole te se nada da je to ministrica Divjak vidjela kad je bila u Južnoj Koreji.

Lovrić je ministricu Divjak pozvao da “nas izvijesti o svim detaljima svoga puta u Južnu Koreju i o tome kako se digitalna tehnologija i digitalni sadržaji primjenjuju u južnokorejskim školama”. “Ako to nije vidjela, možda da ode još jednom”, poručio je Lovrić.

‘Potrebna je izrada doista novih kurikuluma’

Na pitanje novinara što Stranka rada i solidarnosti predlaže, Lovrić je odgovorio da predlažu pristup doista kvalitetnim promjenama u školstvu, što znači da bi prioritet trebao biti stvaranje materijalnih pretpostavki za sve istih u Hrvatskoj, a to znači cjelodnevni rad svih osnovnih i srednjih škola te odgovarajući status i motivaciju učitelja kao i rješavanje modela upravljanja školama.

I nakon toga, ističe Lovrić, predlažu izradu doista novih kurikuluma, ali na temelju procedura, protokola i znanstvenih spoznaja kako se to radi danas u suvremenom svijetu, a ne tako da se članove Povjerenstva koji imaju izdvojena mišljenja jednostavno isključi. “Ili kada kod lektire nastane problem, onda se pilatovski operu ruke i kaže neka to sad nastavnici riješe”, ističe Lovrić te poručuje kako je to dokaz koliko je ovakav model izrade kurikuluma samo paravan za nešto te da je nebitan aktualnom vodstvu Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.