Upitan kako je moguće da se u istom mjesecu istraživanja Crodemoskopa (agencije Promocija Plus) i Crobarometra, agencije Ispos Puls) toliko razlikuju, Agan Begić, osnivač i direktor agencije Promocija plus, je, U mreži Prvog HRT-a, ustvrdio je kako su rezultati Crobarometra ‘vrlo neobični’ te da su se bitno promijenili u protekla tri mjeseca približavanjem izbora.
U studiju HRT-a su uz Begića gostovali Robert Bosak, vlasnik agencije “2×1 komunikacija” i Krešimir Macan, vlasnik agencije Manjgura.
U iščekivanju objave datuma parlamentarnih izbora uz redovita prepucavanja političara dodatnu buru na političkoj sceni posljednjih dana izazivaju i predizborne ankete o rejtinzima stranaka i političara.
Uz političare u raspravu su se uključili i stručnjaci koji se anketama bave pa se o tome jutros povela žustra rasprava i u emisiji Hrvatskog radija ”U mreži prvog”.
Robert Bosak, čija agencija jedina provodi istraživanje po izbornim jedinicama, iznio je rezultate najnovijih anketa prema kojima HDZ osvaja 10 mandata u 9. izbornoj jedinici, u 4. izbornoj jedinici dobiva 7-8 mandata, dok SDP u te dvije izborne jedinice osvaja po četiri mandata.
Ovi rezultati izazvali su reakciju Agana Begića kojega je zanimalo na kolikom je uzorku rađeno istraživanje te kolika je mogućnost statističke pogreške. Zapravo su se međusobno optužili da su podložni onima koji ih plaćaju.
Krešimir Macan rekao je da ni jedno znanstveno istraživanje nije pokazalo utjecaj anketa na birače, ali one svakako utječu na stranačke stožere, na stranačku vojsku.
Cijelu emisiju pogledajte ovdje.
Tekst se nastavlja ispod oglasa