Butković: Politička nestabilnost neće zaustaviti projekt Pelješkog mosta

Foto:fah

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u srijedu je rekao da projekt Pelješkog mosta, za koji se danas u Bruxellesu potpisuje odluka o sufinanciranju EU-a, neće biti zaustavljen unatoč političkoj nestabilnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministrica regionalnog razvoja i fondova EU-a Gabrijela Žalac u srijedu će u 12.00 sati u Bruxellesu potpisati odluku o prihvaćanju sufinanciranja Pelješkog mosta s 357 milijuna eura nepovratnih sredstava Europske unije.

Veliki infrastrukturni projekt “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” obuhvaća izgradnju Pelješkog mosta, pristupnih cesta i stonske obilaznice, ukupna mu je vrijednost 526 milijuna eura, a dovršenje se očekuje najkasnije 2022.

“Danas će ministrica Žalac preuzeti odluku. Mi ćemo nakon toga sljedeći tjedan potpisati ugovor o nepovratnim sredstvima – SAFU, Hrvatske ceste kao investitor i ja kao ministar mora, prometa i infrastrukture”, istaknuo je Butković u emisiji Hrvatskog radija “A sada Vlada”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naveo je da su Hrvatske ceste 31. svibnja raspisale drugi stupanj natječaja za izbor izvođača radova za taj projekt.

“U prvom stupnju radova javilo se 12 izvođača, ostalo ih je osam. Taj natječaj otvoren je do 17. srpnja. Ako ne bude žalbi i nepredvidivih stvari, mi bismo negdje u devetom mjesecu imali izvođača radova i na jesen bi počeli radovi na Pelješkome mostu”, rekao je Butković.

Napomenuo je i kako je “sigurno da politička nestabilnost, činjenica da idu novi izbori, zaustavljaju procese, ali Pelješki most neće biti zaustavljen”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se restrukturiranja cestarskog sektora tiče, Butković je rekao da su pregovori o tome sa Svjetskom bankom trajali dulje od godinu dana.

Naglasio je da se donosi odluka o restrukturiranju i financijskom i poslovnom cijelog cestarskog sektora, a to su Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i Autocesta Rijeka-Zagreb. Ukupan dug tog sektora je oko 5,2 milijarde eura, a samo ove godine na naplatu dolazi milijardu eura.

“Odustali smo od prodaje autocesta, pripremili smo reformski paket mjera i prvi kredit od 350 milijuna eura. Odluka je sada u postupku na Vladi, a čim je Vlada donese, mora je ratificirati Sabor”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako bi se, međutim, raspustio Hrvatski sabor takva se odluka neće moći donijeti dok se ponovno ne formira saborska većina i to je vrlo loše”, kazao je Butković.

Dodao je da će prva tranša kredita Svjetske banke od 350 milijuna eura biti namijenjena refinanciranju postojećih obveza, dok će se dio trošiti na studije koje će definirati budući model sustava naplate te poboljšanje sigurnosti na cestama.

U reformskom paketu mjera koji je sveobuhvatan naveo je i da će se troškovi održavanja do 2020. u cijelom cestarskom sektoru smanjiti do 20 posto. Ove će godine tako oko 150 ljudi otići iz cestarskog sektora, a do 2020. od 800 do 900 ljudi.

“To sindikati znaju i podupiru, a iz kredita Europske banke za obnovu i razvoj već su osigurane i otpremnine”, naglasio je Butković .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Butković je rekao i da se odustalo od uvođenja vinjeta jer prihodi od njih ne bi bili na razini kao sada, a ponovio je i da neće biti novih poskupljenja cestarina, osim dosad dogovorenih u Vladi, dakle petpostotnog usklađivanja po kilometru u odnosu na Autocestu Rijeka-Zagreb, odnosno sezonskog povećanja cestarine od 1. srpnja za 1. i 2. kategoriju vozila.

Obećao je i da neće biti radova, odnosno gužvi na prometnicama tijekom turističke sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.