Nedjelja, 16 veljače, 2025
2.2 C
Zagreb
Pratite nas:

Jadrolinija: Incidenti ne prestaju, a Butković ne zna što bi s trojicom HDZ-ovaca iz uprave

Podijeli

Podijeli

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jadrolinija, najveća domaća brodarska tvrtka, do nedavno je bila primjer stabilne tvrtke koja svojom tradicijom i pouzdanošću čini najbolju moguću reklamu Hrvatskoj. Nevjerojatan slijed događaja (skandala) u samo nekoliko mjeseci srušio je takvu percepciju kao kulu od karata. Najveći skandal, s nažalost tragičnim posljedicama, dogodio se u kolovozu na Malom Lošinju. Ondje je rampa trajekta Lastovo pala na četvoricu pomoraca, zaposlenika Jadrolinije. Trojica su smrtno stradala, a jedan je ozlijeđen. Osim ove strašne tragedije, Jadroliniju je u posljednjim mjesecima potreslo još nekoliko sličnih incidenata, srećom bez ozlijeđenih. Zbog svih incidenata zasad je smijenjen tek izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova Jadrolinije, dok se uprava na čelu s predsjednikom Davidom Soptom još drži “u sedlu”. Do kad? pokazat će vrijeme pred nama.

Sve je započelo u srpnju kvarom na trajektu Oliver koji je satima plutao morem, a što je otvorilo pitanje nabave starih, očito isluženih brodova od strane Jadrolinije. Rampa na trajektu Hrvat nije se mogla spustiti, a na trajektu Mljet je pala prilikom uplovljavanju luku Supetar. Kraj turističke sezone nije donio i kraj nevolja za Jadroliniju. Prije nekoliko dana ponovno je pala rampa na trajektu Supetar na liniji Porozina-Brestova koja povezuje otok Cres i kopno. Do pada rampe došlo je kod pristajanja u luku Brestova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Obitelji poginulih pomoraca Jadrolinije podnijele tužbe za naknadu štete, traže ukupno 568.100 eura

Posljednji incident u Jadroliniji

Prije nekoliko dana ponovno je pala rampa na trajektu Supetar na liniji Porozina-Brestova koja povezuje otok Cres i kopno. Do pada rampe došlo je kod pristajanja u luku Brestova. Do nesreće je došlo navodno jer član posade pri spuštanju rampe trajekta nije uključio hidrauliku zbog čega je došlo do tehničkog problema sa zatvaranjem rampe.

Iz Jadrolinije su izvijestili kako je ”došlo do tehničkog problema oko rukovanja hidrauličkim sustavom broda”, te da su svi putnici i automobili su evakuirani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zasad smijenjen samo izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova

Početkom rujna, nakon niza problema, a s posebnim naglaskom na strašnu nesreću 11. kolovoza u kojoj su tri člana posade izgubila život, a jedan je teško ozlijeđen, smijenjen je izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova Jadrolinije Egon Matešić.

Njegova smjena, smatraju mnogi, nije dovoljna. Već se tjednima kalkulira sa smjenom predsjednika uprave Davida Sopte kojeg je kao odgovorim za tragediju na Malom Lošinju prikazao nacrt izvješća o istrazi nesreće Ministarstva prometa.

Prema nacrtu izvješća odgovoran je Sopta

U nacrtu izvješća o istrazi nesreće stoji kako je David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, odgovoran što nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću kompanije. Za njega se traži kazna od 33.180 eura (250.000 kuna), koliko je predviđena maksimalna novčana kazna za prekršaj za koji ga se tereti prema Pomorskom zakoniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U izvješću se ističe da se odgovornost nižeg rukovodstva može razmatrati ”samo segmentno”. Uz naglasak kako je ”predsjednik Uprave u cijelosti odgovoran za sustav i ničije ga pogreške ne oslobađaju od odgovornosti”.

Pokretanje prekršajnog postupka predlaže se protiv predsjednika Uprave i u vezi održavanja broda. U tom kontekstu citira se Pomorski zakonik i navodi kako proizlazi da je predsjednik Uprave u cijelosti odgovoran za sustav održavanja svih brodova kompanije, uključujući i brod Lastovo.

>Iz Jadrolinije oštro odgovorili Ministarstvu oko nacrta izvješća o nesreći broda Lastovo

Prema dokumentu, odgovornost članova posade u vezi nesreće broda Lastovo nije utvrđena.

Butković: Istraga još traje

Resorni ministar Oleg Butković na izvješće o rezultatima istrage koje je ‘procurilo’ u javnost i medijske napise kako se štiti šefa uprave Jadrolinije Davida Soptu ministar je kazao kako takve špekulacije ne može komentirati.

“Autentičnost nacrta izvješća Ministarstvo nije potvrdilo, istraga još traje, kad budemo imali konačno izvješće, onda ćemo o tome razgovarati dalje. Do tada, ne bum se lovil na te udice. Istraga još uvijek traje. Kada ona bude gotova odnosno kada budemo imali konačno izvješće i službeno izvješće Ministarstva, onda ćemo o tome razgovarati”, rekao je ministar Butković.

Dodao je kako istraga još nije gotova, kako je ne vodi ministar već Povjerenstvo temeljem pomorskog zakonika.

Trojica HDZ-ovaca u upravi Jadrolinije

U operativnom smislu kompanijom upravlja tročlana Uprava na čelu s predsjednikom Davidom Soptom. Uz njega tu su još Goran Frković i Riano Bukša. Sva trojica članovi su HDZ-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

David Sopta po struci je diplomirani inženjer strojarstva, a u Jadroliniji obnaša dužnost predsjednika uprave. Sopta je najveći dio svoje profesionalne karijere proveo daleko od mora i brodova baveći se drugim poslovima u HEP-u, Eurohercu i Real Grupi.

Sopta je dio svoje karijere proveo i u politici. Bio je pomoćnik ministra vanjskih poslova Miomira Žužula, kasnije i Kolinde Grabar Kitarović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Jadrolinija proživljava teške dane: Tko je za to odgovoran?

Prema imovinskoj kartici Sopta prima plaću od 4111 eura neto (6864 bruto). Njegova supruga zaposlena je u HEP-u gdje prima neto plaću od 1737 eura (2179 eura bruto).
Sopta i supruga u Zagrebu posjeduju stan veličine 91 metar kvadratni procijenjen na 255.276 eura.

Soptina supruga vlasnica je automobila Mercedes GLA 200 d iz 2017. godine procijenjenog na 19.775 eura. Ona posjeduje ušteđevinu u iznosu od 25.276 eura, Soptina osobna ušteđevina iznosi 65.000 eura.

Goran Frković drugi je član uprave Jadrolinije. Na to je mjesto došao s pozicije rukovoditelja službe pravnih poslova. Prema imovinskoj kartici Frković prima neto plaću od 4000 eura neto (6617 eura bruto). Njegova supruga zaposlena je na Općinskom sudu u Rijeci te prima plaću od 1350 eura neto (1780 bruto). Od nekretnina Frković posjeduje stan u Rijeci i vikendicu u Grimaldi.

Treći član uprave Jadrolinije je ekonomist Riano Bukša, a na tu je poziciju došao prethodno obavljajući posao izvršnog direktora korporativnih financija. Bukša prima mjesečnu neto plaću od 4004 eura. Posjeduje stan u rijeci od 48 četvornih metara vrijednosti 150 000 eura. Osim toga Bukša je vlasnik i dva osobna automobila: Mazda 6 i Opel Astra.

>Jadrolinija: Smijenjen tehnički direktor, hoće li Uprava na čelu sa Soptom preživjeti

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci