Najveća domaća brodarska tvrtka i simbol Jadrana – Jadrolinija živi jedne od najtežih dana svoje bogate povijesti. Baš u razdoblju ljeta kada tvrtka ostvaruje većinu svojih prihoda i kada je prijevoz putnika Jadranskim morem najfrekventniji i najpotrebniji, Jadroliniju je pogodilo nekoliko afera. Jedna od njih, nažalost, rezultirala je tragičnim ishodom. U kolovozu je rampa trajekta Lastovo na Malom Lošinju pala na četvoricu pomorca, zaposlenika Jadrolinije. Trojica su poginula, a jedan je ozlijeđen. Zasad je smijenjen tek izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova Jadrolinije Egon Matešić. Za mnoge to nije dovoljno te upiru prstom u tročlanu upravu na čelu s predsjednikom Davidom Soptom.
>Jadrolinija proživljava teške dane: Tko je za to odgovoran?
Smijenjen tehnički direktor Jadrolinije
Zbog nezapamćenog niza incidenata u Jadroliniji koji su odnijeli i tri ljudske žrtve pozicijom je platio izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova Jadrolinije Egon Matešić.
Sindikat pomoraca: Odgovorna je uprava Jadrolinije
U Sindikatu pomoraca Hrvatske smatraju kako je riječ o pokušaju skidanja odgovornosti s predsjednika i članova uprave te prebacivanju krivice na nižerangiranog direktora.
“Pronađen je Pedro, dovoljno nisko u ‘hranidbenom lancu’ Jadrolinije koji je sada kriv za sve, ali uprava ne snosi odgovornost. Jasno je da je za tehničko održavanje brodova i poštivanje sustava upravljanja sigurnošću u prvom redu odgovorna uprava društva, a ne isključivo nižerangirani tehnički direktor” , ističu iz ovog sindikata što prenosi Glas Istre.
>Smijenjen tehnički direktor Jadrolinije, sindikat upozorava da je on samo žrtveni jarac
Ustroj Jadrolinije
Prema ustroju Jadrolinije za njezino funkcioniranje zadužena su tri tijela. To su Skupština, Nadzorni odbor i Uprava društva. U skupštini “sjede” trojica ministara: Oleg Butković, Tonči Glavina i Marko Primorac.
Nadzorni odbor čine predsjednik tog tijela Damir Zec i još trojica članova. To su Mile Perić, Zoran Turuk i Nediljko Bulić.
U operativnom smislu kompanijom upravlja tročlana Uprava na čelu s predsjednikom Davidom Soptom. Uz njega tu su još Goran Frković i Riano Bukša.
Tko je David Sopta?
Gnjev javnosti zbog nezapamćene tragedije u kojoj su poginula trojica pomoraca, ali i drugih incidenata uperen je u prvom redu prema predsjedniku uprave Davidu Sopti.
Poseban krimen vide u njegovoj stranačkoj pripadnosti HDZ-u, zbog čega je tvrde, barem zasad, zadržao svoju poziciju.
Na ruku što se percepcije javnosti tiče Sopti ne ide i to što se nagađa da je on postavljen na čelo Jadrolinije kao osobni izbor premijera Andreja Plenkovića, iako za to nije imao pretjerane reference.
Naime, on je najveći dio svoje profesionalne karijere proveo daleko od mora i brodova baveći se drugim poslovima u HEP-u, Eurohercu i Real Grupi.
Sopta je dio svoje karijere proveo i u politici. Bio je pomoćnik ministra vanjskih poslova Miomira Žužula, kasnije i Kolinde Grabar Kitarović.
Prema imovinskoj kartici Sopta prima plaću od 4111 eura neto.
>Znate li gdje je uspostavljena prva trajektna veza na našoj obali?
Jadrolinija u središtu pozornosti zbog niza incidenata
Aferama u Jadrolinijinom “dvorištu” ovog ljeta izgleda kao da nema kraja.
Sve je započelo kvarom na trajektu Oliver koji je satima plutao morem, a što je otvorilo pitanje nabave starih, očito isluženih brodova od strane Jadrolinije.
Ipak, nažalost po našu najznačajniju brodarsku kompaniju, tu nije bio kraj lošim vijestima.
U kolovozu je rampa trajekta Lastovo na Malom Lošinju pala je na četvoricu pomorca, zaposlenika Jadrolinije. Trojica su poginula, a jedan je ozlijeđen.
I tu problemima u Jadroliniji nije bio kraj. Uslijedili su incidenti s rampama trajekta Hrvat koja se nije mogla spustiti, te trajekta Mljet kojemu je pala rampa prilikom uplovljavanja u luku Supetar.
Tekst se nastavlja ispod oglasa