Čak 630 stranih radnika i 50 domaćih radi na Pelješkom mostu koji će se spojiti 28. srpnja

Foto: Fah

Tek nekoliko desetaka metara trenutno dijeli sjever i jug Hrvatske. Preostala su još tri dijela konstrukcije mosta koje je potrebno spojiti. Vrijeme potrebno za spajanje svakog pojedinačnog dijela je između pet i sedam dana, a očekuje se da bi posljednji dio trebao biti spojen 28. srpnja, javlja HRT. Slijedi opremanje mosta rasvjetom, instalacijama, ogradama te asfaltiranje, najavljeno za listopad. Tek nakon tehničkog pregleda krajem siječnja iduće godine, Pelješki most moći će se smatrati dovršenim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Narod.hr od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture doznaje da je na izgradnji Pelješkog mosta ukupno zaposleno 680 radnika, od kojih je čak 630 stranih državljana. U provedbi projekta izgradnje – za koje su zadužene Hrvatske ceste – zaposleno je, dakle, tek 50 hrvatskih radnika. Smještaj svih radnika organiziran je unutar gradilišta u dva kampa te u okolnim lokalnim apartmanima kod privatnih iznajmljivača, izvijestilo je ministarstvo za Narod.hr.

– Ceste su krvotok jednog društva, tako da sama obilaznica Stona i Pelješki most pruža neslućene mogućnosti razvoja prostora, ne samo Stona, nego i cijelog ovog kraja, kaže za HRT načelnik općine Ston Vedran Antunica.
– Za svaki prelazak iz Hrvatske u Hrvatsku moramo satima čekati, tamo od svibnja pa sve do listopada, stvarno grozno. Čekamo most k’o ozebli sunce, kaže Marijana Franušić iz Stona.

Pristupne ceste bit će dovršene sedam mjeseci nakon mosta.
– Strabag bi trebao završiti 2022. u lipnju, tj. početkom srpnja, nekako u tom periodu bi i Avax bio gotov s dionicom do Prapratnoga, pa bi se mogao pustiti promet preko državne ceste kroz Ston, dok bi ova zadnja dionica na kojoj se nalaze tuneli mogla biti gotova u kolovozu 2022., kaže Jeroslav Šegedin, voditelj projekta izgradnje Pelješkog mosta u Hrvatskim cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo je stonska obilaznica tehnički najzahtjevnija dionica pristupnih cesta. Na tunel Polakovicu, dužine 1240 metara, čije je probijanje trajalo deset mjeseci, nadovezuju se most i još jedan tunel.

– Sada se otvorio prostor da se brže izvode radovi na drugom tunelu Supavlu, u kojemu je ostalo još cca 500 metara do konačnog proboja. Zahvaljujući novoj posadi koja će s Polakovice biti prebačena tamo, očekujemo da će i to biti gotovo za cca dva mjeseca, kaže Šegedin. Problem prometne izoliranosti za stanovnike krajnjeg juga od iduće će godine postati prošlost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.