Čarape Lepe Brene na HRT-u: Vijeće za elektroničke medije istražuje moguće kršenje zakona

Vijeće
Foto: snimka zaslona

Vijeće za elektroničke medije zatražilo je od Hrvatske radiotelevizije očitovanje zbog mogućeg kršenja Zakona o elektroničkim medijima u emisiji u kojoj je gostovala srbijanska zabavljačica Fahreta Jahić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je izvijestio N1 prenoseći Hinu, Vijeće za elektroničke medije istražuje je li bilo kršenja zakona u emisiji HRT-a “Kod nas doma” u kojoj je gostovala pjevačica Fahreta Jahić, poznatija kao Lepa Brena.

Ona je u emisiji reklamirala svoju marku čarapa, a spomenuti mediji navode i naziv čarapa očito smatrajući važnim da se javnost s njima upozna.

>HRT se posipa pepelom: Nismo imali namjeru reklamirati Brenine čarape

Vijeće za elektroničke medije obavijestilo je da je riječ o mogućem kršenju zakona zbog prikrivenog oglašavanja, odnosno odredbi da “audiovizualna komercijalna komunikacija mora biti odmah prepoznatljiva kao takva” te da “nisu dopuštene prikrivene audiovizualne komercijalne komunikacije”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pozvana promicati Božić, a reklamirala čarape

Reakcija hrvatskog medijskog regulatora uslijedila je nakon emisije emitirane 4. prosinca u kojoj je zabavljačica Fahreta Jahić nekoliko minuta nesmetano reklamirala čarape iz svoje modne kolekcije, a voditeljica Iva Šulentić nije je u tome zaustavila.

Zbog toga se i naknadno oglasio i HRT ističući kako je Fahreta Jahić, odnosno Lepa Brena, kao njihova gošća bila prethodno upoznata sa svim temama razgovora.

Iz očitovanja HRT-a proizlazi da je Fahreta Jahić pozvana kako bi u Hrvatskoj promicala Božić, obiteljske vrijednosti, koncerte srbijanske folk zvijezde Aleksandre Prijović i svoj koncert iduće godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Može li HRT niže? Lepoj Breni gotovo 15 minuta za samopromociju; u komentarima ih ‘pokopali’

Scenarij gostovanja, tvrdi HRT, sadržavao je slijedeće teme: predblagdansko vrijeme, kako ga ona provodi sa svojom obitelji, o njezinim koncertima pred mnogobrojnom publikom, njezina pjevačka karijera, uspomene na Zagreb, fenomen pet rasprodanih Arena Aleksandre Prijović i najava njezinog koncerta u Areni Zagreb iduće godine.

Na samom početku emisije, voditeljica je ustvrdila kako sama gošća predstavlja poklon HRT-a gledateljima i predstavila ju kao “glazbenu zvijezdu” i “možda i najvećom zvijezdom” i “pop kulturnom institucijom i ikonom ne samo ovih prostora“.

“Institucija” je međutim uporno pokazivala da joj je prioritet prodaja čarapa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“No, unatoč toma gošća je nažalost iskoristila gostovanje u emisiji uživo i reklamirala svoj novi poduzetnički projekt. Nitko uključen u stvaranje ove popularne poslijepodnevne zabavne emisije nije imao namjeru baviti se reklamiranjem navedenih proizvoda”, izvijestili su s Prisavlja.

U očitovanju ne stoji zašto ju odgovorni na televiziji nisu spriječili u tome, odnosno zašto nisu prekinuli njezino reklamiranje.

O nastupu u Hrvatskoj u srbijanskim se medijima oglasila i sama zabavljačica, tvrdeći kako nije imala “namjeru namjerno” kršiti prava na reklamu.

“Nisam imala namjeru namjerno kršiti prava na reklamu. Nitko mi to nije izričito zabranio. Mogli su me prekinuti u bilo kojem trenutku i ne bih se uvrijedila. Imali smo sto drugih tema za razgovor”, kazala je Lepa Brena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.