Zašto kurikularnu reformu treba u cijelosti odbaciti?

Foto: www.vjeraidjela.com

Uzalud se dr. Boris Jokić upreže prikazati Cjelovitu kurikularnu reformu[1] projektom koji ima nadpolitičnu dimenziju i u kojoj su prije svega poštovana pravila stručnosti i profesionalnosti, a s ciljem uzdizanja obrazovnog standarda na znatno višu razinu, kad jedan veliki dio građana Republike Hrvatske jasno prepoznaje već dobro uočljive elemente lijevo-liberalnog koncepta koji je itekako isprepleten u reformi koja se nudi, a u ovoj je fazi posebno prepoznatljiv u apriornom odbacivanju bilo kakve kritike Cjelovite kurikularne reforme i u etiketiranju onih koji se usude propitkivati o njezinoj vrijednosti, piše na stranici vjeraidjela.com

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koncept djelovanja te reforme, naime, uopće se ne čini bitno drugačiji od koncepta na kojemu su izniknuli projekti vezani uz Zdravstveni i Građanski odgoj, a to je uočljivo ne samo u većem broju istih ljudi koji su radili na svim tim projektima, nego i u mnogim drugim elementima, pa tako i u malicioznom pokušaju izigravanja javne rasprave. Takvo izigravanje javne rasprave bio je redovit slučaj za prošle vlasti, koja je svaku primjedbu potpuno ignorirala i donosila nezakonita rješenja po kojima su nam nametnuti mnogi i mnogi protuustavni propisi,[2] a na području obrazovanja omogućeno je pobornicima “antifašističkih tekovina” i pobornicima rodne ideologije nesmetano ulaženje u škole i provođenje indoktrinacije.

Manipuliranje javnošću preko netransparentne javne rasprave

Čini se kako su isti ljudi zamislili i dobili svojevrsnu i brzinsku, a nedovoljno promišljenu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta da se i rasprava o Cjelovitoj kurikuluranoj reformi provede na sličan netransparentan način, a sve s ciljem kako bi bila što prije odobrena i kako bi se što prije započelo s ideologizacijom obrazovnog sustava. Tek, naime, nakon upita gdje je ta javna rasprava, doznajemo način i vrijeme njezina trajanja. Drugim riječima, tjednima se manipuliralo informacijama o vremenu i načinu javne rasprave, odnosno iako su mediji pisali da je stručna rasprava započela 29. veljače, tek sada službeno saznajemo da se rasprava odvija u dva vremenska i načinska okvira, odnosno da se najprije odvija stručna rasprava, i to od 14. ožujka do 1. svibnja, a nakon nje će slijediti javna rasprava, ali bez preciziranja dana dovršenja. Ne treba ni napominjati kako je i nakon te objave ostalo još uvijek mnogo toga nejasnoga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Manipuliranje javnošću preko nejasnog i dvosmislenog sadržaja dokumenata

Uz mnoge druge netransparentne elemente, kao npr. po kojim su kriterijima birani stručnjaci za rad na Cjelovitoj kurikularnoj reformi, a još više po kojim su kriterijima drugi odbijeni, zatim zašto su svi dokumenti istovremeno rađeni, umjesto da se najprije donesu strateški važniji, a tek onda oni niži, kao i zašto se “službena” stranica te reforme – kurikulum.hr – čini kao stranica nekoodriniranog nabacivanja informacija itd., svakako valja upozoriti na rečenične sklopove objavljenih dokumenata, a koji bacaju sjenu na dobronamjernost reforme. Naime, u većini tih dokumenata ne mogu se iščitati jasne i nedvosmislene odrednice koje njeguju temeljne vrijednosti kao što su istinsko dostojanstvo ljudske osobe, uloga i značenje braka i obitelji onako kako ih definira Ustav RH, razvijanje i prenošenje nacionalnog i domoljubnog ponosa utemeljenog na vrijednostima proisteklima iz Domovinskog rata, poštovanje i njegovanje vlastite vjeroispovijesti i prava na djelovanje u skladu sa svojom savješću itd., nego te vrijednosti (namjerno) ostaju visjeti u zraku kako bi ostavile prostora da se u datom trenutku protumače sasvim drugačije, pa tako i vrlo usklađeno s “antifašističkom” i rodnom ideologijom.

S obzirom da se nova vlast percipira kao sušta suprotnost prethodnoj, odnosno kao ona koja želi njegovati naš nacionalni i kulturni identitet, doista se javnost ima pravo čuditi zašto se svaka kritika Cjelovite kurikularne reforme označava kao politikanstvo i desničarenje. Tema je prevažna i svaka primjedba zaslužuje da ju se temeljito preispita, a ne ignorira ili obezvrijedi.[3]

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cjelovita kurikularna reforma je kontaminirana lijevo-liberalnom ideologijom i treba ju ili odbaciti ili dati na ocjenu pravim i temeljitim stručnjacima

Drugim riječima, Cjelovita kurikularna reforma je, bez imalo sumnje, kukavičje jaje, a zbog nebrojenih upitnika i kontaminacije lijevo-liberalnom ideologijom zaslužuje da ju se u potpunosti odbaci. Ili, još bolje, sve što je do sada dr. Jokić učinio sa svojim suradnicima trebalo bi najprije biti podvrgnuto temeljitoj analizi npr. onih znanstvenika, sveučilišnih profesora, drugih nastavnika i drugih stručnjaka koji su marljivo i profesionalno radili na donošenju HNOS-a, ali ih je politika prethodne vlasti jednostavno izbrisala, a projekt nakon 5 godina postojanja i solidnih rezultata potpuno odbacila. Oni bi zasigurno lako znali prepoznati sve zablude i opasnosti Cjelovite kurikularne reforme, ali i njezine dobre strane, te bi tako mogli iznjedriti kvalitetan prijedlog kurikulne reforme, a kojemu bi nakon toga transparentna stručna i vremenski dovoljno duga javna rasprava još više dala na vrijednosti.

Nadati je se da će to moći i htjeti imati u vidu ministar dr. Predrag Šustar, jer davanje blagoslova zbrda-zdola sklepanoj reformi, i to onoj koja tek započinje na kraju mandata Kukuriku koalicije, doista vrijeđa zdravu pamet i dostojanstvo sveg naroda, jer se obrazovna reforma tiče baš svakoga. U ovom slučaju doista vrijedi ona mudra narodna: “Bolje spriječiti, nego liječiti…”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

[1] Već sam naziv Cjelovita kurikularna reforma pokazuje da je riječ o nasilju nad jezikom, jer su njezini nositelji potpuno ignorirali savjet jezikoslovaca, koji su jasno upozorili kako izričaji kurikulum i kurikularni ne pripadaju hrvatskom standardnom jeziku. O tome je temeljito progovorio mr. sc. Petar Marija Radelj u tekstu Nehrvatski i neustavni naziv mrežne stranice kurikulum.hr. Ovdje će se oblik “kurikularni” koristiti samo u okviru službenog naziva reforme.

[2] Na mnoge i mnoge nelegalno sklepane zakone u mandatu prošle vlasti također je neumorno upozoravao mr. sc. Petar Marija Radelj u nizu tekstova u rubrikama Uskrata planiranja i Narod je zakonotvorac.

[3] Posebnu pozornost zaslužuju neumorna upozoravanja teologa Antuna Budimira, a koja se, uz tekstove drugih autora, mogu vidjeti u izborniku Cjelovita kurikularna reforma.

*mr. Snježana Majdandžić-Gladić je vjeroučiteljica u Osijeku i urednica stranice zlatnadjeca.com

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.