Ponedjeljak, 20 siječnja, 2025
-0.6 C
Zagreb
Pratite nas:
UČENICI SU ZADOVOLJNIJI

U jednoj engleskoj školi nastava se održava u šatorima: Mentalno zdravlje je na prvom mjestu!

Podijeli

Pandemija Covida19 i online nastava ostavila je vrlo negativan učinak na mentalno zdravlje djece. Sve veći broj slučajeva anksioznosti i depresije kod djece u Velikoj Britaniji potakao je pedagoge, psihologe i učitelje na korake u odgojno obrazovnom sustavu koji bi pridonijeli dobrobiti za njihovo mentalno zdravlje. Iz te namjere nastala je i mala nezavisna škola na rubu parka pod zaštitom National Trusta u Mordenu u južnom Londonu u kojoj se nastava održava u šatorima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ovom tipu škole nastava se održava u šatorima koji izgledaju kao jurte, ili ”skloništima”, raspoređenim po prostoru od 30-ak kvadratnih metara. Učenici se oslovljavaju imenima, a mentalno zdravlje je temelj kurikuluma. No, ono što je možda najzanimljivije – učenici su obvezni dolaziti u školu samo četiri dana tjedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Zagovornici oštrih Covid-mjera, sada se čude pogoršanju mentalnog zdravlja djece i mladih

Škola u šatorima je odgovor na sve veću zabrinutost oko mentalnog zdravlja djece

Škola Liberty Woodland, za djecu od 4 do 16 godina, jedna je od malobrojnih škola u Engleskoj koje eksperimentiraju s uobičajenim rasporedom za učenike i učitelje. Ovaj tip škole je odgovor na zabrinutost zbog mentalnog zdravlja djece i nedostatka nastavnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Školski tjedan u školi Liberty Woodland možda je kraći, ali su dani duži. Umjesto uobičajenog rasporeda od ponedjeljka do petka, od 9:00 do 15:00 sati, školski dan počinje u 8:30 i završava u 16:40, a petkom učenici nemaju nastavu. Međutim, od učitelja se očekuje da rade. U njihov rad je uključena i online podrška učenicima koji imaju evenetualne zaostatke. Od učitelja se očekuje i da se bave planiranjem i ocjenjivanjem.

Škola je otvorila svoj osnovnoškolski odjel 2019. godine, a pet godina kasnije otvorila je mali srednjoškolski odjel. Školarine će od siječnja, s dodatkom PDV-a u skladu s programom Laburističke stranke, porasti na nešto manje od 7.000 funti po semestru.

U prijašnjim školama učenici su se osjećali preopterećeno

Učenici su opisali kako su se u svojim prijašnjim školama osjećali preopterećeno zbog velikih razreda i strogih pravila ponašanja. Njihove obitelji često su birale školu Liberty Woodland zbog njezina naglaska na dobrobit učenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan 14-godišnji učenik, koji je prethodno pohađao standardnu srednju školu, smatra da mu je Liberty Woodland pomogla s mentalnim zdravljem. Sviđa mu se kurikulum međunarodne mature, što mu, kako kaže, omogućuje dublje proučavanje gradiva. Također uživa što petkom može ostati kod kuće.

“Obožavam četverodnevni tjedan”, kaže. “Iako imamo duže dane, taj jedan dan manje, kad si kod kuće, u svom okruženju … stvarno pomaže.”

Drugi učenik iz devetog razreda bio je jedan od 1.500 učenika u svojoj staroj školi koji se odlučio za ovaj tip škole, i to zbog lošeg utjecaja standardne škole na njegovo mentalno zdravlje. ”Moji roditelji su počeli istraživati druge škole… i tako smo pronašli ovu školu”, kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Gordana Buljan Flander za Narod.hr: Mentalno zdravlje je veliki izazov

Model četverodnevnog tjedna osmišljen je kako bi učenicima pružio više mogućnosti za samostalno istraživanje

Škola navodi da je model četverodnevnog tjedna osmišljen kako bi učenicima pružio “više mogućnosti za samostalno istraživanje i osobni razvoj. Ovaj pristup ne samo da potiče samostalnost, već promiče uravnoteženije i potpunije obrazovno iskustvo.”

“Većina ljudi odradi svoj posao petkom ujutro,” kaže jedan 11-godišnji učenik. “Ne moraš ga napraviti u petak. Možeš ga napraviti u subotu ili nedjelju. Ponekad igram videoigre s prijateljima.” Drugi vole igrati nogomet ili jahati konje.

“To je prilika za djecu da istraže svoje afinitete,” kaže ravnateljica i osnivačica škole, Leanna Barrett, koja je prethodno vodila lanac šumskih vrtića za najmlađe. “Svijet se drastično promijenio. Imam osjećaj da škole nisu držale korak s tim. Moramo postići bolju ravnotežu između rada i života.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvješća iz SAD-a pokazuju da je više od 2.000 škola u 26 saveznih država prešlo na četverodnevni tjedan

Suočene s krizom u zapošljavanju i zadržavanju učitelja, škole diljem Engleske sve češće nude razne poticaje kako bi posao učitelja učinile privlačnijim.

Katolički koledž All Saints, državna srednja škola u zapadnom Londonu, daje učiteljima dva slobodna sata tjedno kako bi mogli dulje spavati. Dixon Academies Trust pak, koji upravlja sa 16 škola i jednim koledžom, nedavno je uveo devetodnevni dvotjedni raspored za učitelje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Peticija upućena parlamentu, koja poziva na četverodnevni školski tjedan s istim brojem sati raspoređenim na četiri umjesto pet dana, prikupila je više od 40.000 potpisa. Izvješća iz SAD-a pokazuju da je više od 2.000 škola u 26 saveznih država prešlo na četverodnevni tjedan.

Nakon pandemije Covida, prisutnost učenika u školama u Engleskoj je pala, a sve više učenika ima smanjeni raspored, često zbog anksioznosti i bolesti. U međuvremenu, vlada, zbog plaća i radnog opterećenja, vodi borbu s privlačenjem dovoljnog broja studenata učiteljskog studija, piše The Guardian.

>Mentalno zdravlje djece nikad gore? Psihijatrijske bolnice pune, brojni pokušaji suicida

Četverodnevni radni tjedan za učitelje mogao bi riješiti ozbiljnu krizu zapošljavanja unutar ovog sektora

Joe Ryle, direktor kampanje “Četverodnevni tjedan”, koja zagovara smanjenje radnih sati bez smanjenja plaće, rekao je: “Četverodnevni radni tjedan za učitelje mogao bi riješiti ozbiljnu krizu zapošljavanja i zadržavanja kadra s kojom se suočavaju naše škole. Ako ne riješimo problem ravnoteže između posla i života za učitelje, vladino obećanje da će zaposliti još 6.500 učitelja u Engleskoj bit će besmisleno.”

Međutim, četverodnevni tjedan za učenike u državnim školama u Engleskoj možda je previše ambiciozan korak. Glasnogovornik Ministarstva obrazovanja izjavio je: “Nećemo smanjivati vrijeme koje djeca u Engleskoj provode u školi.

“Svaki sat proveden u učionici pomaže uklanjanju prepreka koje ometaju prilike za mlade ljude. Naš plan za promjene ima za cilj pružiti svakom djetetu najbolje šanse u životu, razbijajući povezanost između socijalnog podrijetla i uspjeha.”

>Miliša: Posljedice COVID-a na usamljenost, ovisnosti i mentalno zdravlje

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/The Guardian

Pročitaj više

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci