“Vijest da je križevački KTC odlučio ne raditi nedjeljom nije dočekana s nekom euforijom. Ni s jedne strane. Ni od onih koji zagovaraju rad nedjeljom, ni od onih koji se protive radu nedjeljom. Možda je to stoga što je vijest došla neočekivano ili zato što nije iz kruga nekog od razvikanih inozemnih trgovačkih lanaca”, piše Darko Pavičić za Večernji list u kolumni koju djelomično prenosimo.
“Premda je KTC tvrtka s 27 supermarketa u 25 gradova i 11 županija, 15 benzinskih crpki, 20 poljoprivrednih ljekarni, tri hotela, 22 restorana i oko 1400 zaposlenih, među 50 su najuspješnijih u Hrvatskoj o čijoj odluci ovisi oko 5500 ljudi u obiteljima. Bitka za neradnu nedjelju u Hrvatskoj pokrenuta je kao prije desetljeća i pol kao kombinirana inicijativa radničkih prava i vjerskih uvjerenja.
(…)
Friški kruh nedjeljom postao je novom relikvijom i u televizijskim anketama pjenili su se slučajni mučenici, kojima kao da o tome komadu napuhnuta bijela tijesta punom aditiva ovisi život, urličući da im se ta nasušna korica nedjeljom nipošto ne otima iz usta. Istodobno, patile su (i danas pate) tisuće žena, koje su postale ministrantice te nove religije, ne zbog vlastite vjere u rad nedjeljom i izbivanje iz doma, nego iz nasušne potrebe da kući donesu tu ionako skromnu zaradu.
Novoj religiji nije mogla nauditi ni dobro planirana i koordinirana akcija Crkve, sindikata i nekih stranaka, pa je svojedobna zakonska prepreka vrlo brzo uklonjena s puta prema novonaviještenom “kraljevstvu nedjeljskom”.
(…)
Čak i ako bi odlazio u nedjeljni šoping, čovjek je u dubini duše znao da nije ispravno to što čini. I da je ona blagajnica upravo zbog njega i njemu sličnih toga dana na nogama osam ili deset sati.
Upravo je ondje stvorena klica te nove svijesti o neradnoj nedjelji, koja tek danas polako izrasta u nešto veće i konkretnije.
(…)
Vlasnik KTC-a kada se prisjeća svoje nedjelje i djetinjstva, uopće ne spominje religiju, već veli da je “kao klinac ujutro s bratom žurio u kino na matineje. Gledali smo od 10 sati Brucea Leeja i Tarzana. Tako je bilo svake nedjelje”.
Otkrivši slučajno da bi dvojica hiperrealnih filmskih junaka mogli doći glave novoj religiji rada nedjeljom u našoj zemlji. A hoće li KTC-ovi bl. Bruce Lee i sv. Tarzan u skoroj budućnosti pobijediti i ostale shopping centre, vidjet ćemo”, zaključuje u Večernjem listu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa