Esej iz hrvatskog: Gotovo prazan papir predalo 14 posto maturanata

matura
Foto: Snimka zaslona

Ispit iz hrvatskog jezika na državnoj maturi sastoji se od dva dijela, eseja i testa. No da bi ga uspješno prošli, maturanti nisu trebali dobiti pozitivnu ocjenu iz eseja. Potpuno rasterećeni pritiska, od njih nešto više od 27.000, čak 14% iz eseja nije dobilo niti jedan bod, što znači da su predali prazan, ili gotovo potpuno prazan papir. Stoga se ozbiljno razmišlja da esej od sljedeće godine ponovno postane uvjet za prolaznost ocjene iz hrvatskog jezika, navodi HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispite iz hrvatskog jezika i biologije nisu baš najbolje napisali ovogodišnji maturanti. A posebice ne – esej iz hrvatskog jezika. Nije bio uvjet za prolazak i tako su mu, očito, pristupili.

Čak 3825 učenika je dobilo 0 bodova na eseju ili je predalo prazan esej, a njih 1671 nije imao dovoljan broj riječi. U odnosu na prošlu godinu, kada je taj broj bio između 2 i 2400, ovogodišnjih 14% pokazuju drastičan porast negativnih ocjena na eseju, rekao je Vinko Filipović, v.d.ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

Posebno zabrinjava, dodaje ravnatelj, to što je od tog alarmantnog broja čak 3700 maturanata položilo hrvatski jezik i možda upisalo kroatistiku, pravo, novinarstvo… Pita se kamo to vodi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Poučeni ovim podacima koje smo dobili, mislim da treba ozbiljno razmisliti o povratku eseja kao uvjeta za polaganje ispita državne mature, dodao je Filipović.

Konzultirat će se s mjerodavnim institucijama, među kojima je i Institut za hrvatski jezik. Pitamo i mi – jesu li ti rezultati razlog za uzbunu?

– Smatram da je taj pokušaj odvajanja eseja od ostalih dijelova na maturi očito neuspio. Čini mi se da ćemo morati pristupiti revidiranju ove ideje nebodovanja eseja u bodovanju hrvatskog jezika, rekao je Željko Jozić, ravnatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I neki ravnatelji srednjih škola smatraju da je 0 bodova iz eseja na državnoj maturi – porazno.

– Mislim da bi se trebalo ocjenjivati, posebice za gimnazijalce, prema tome, apeliram da se ponovno ocjenjuje, rekao je Damir Jelenski, ravnatelj Gimnazije Tituša Brezovačkog iz Zagreba.

Ali dok naši učenici imaju između 3 i 5 sati hrvatskog jezika tjedno, mnogi njihovi vršnjaci u ostalim dijelovima Europe imaju od 8 pa čak do 12 sati materinskog jezika tjedno. Ako se tomu doda koliko je na sve utjecala i nastava na daljinu – ovi rezultati nisu čudni. Ali jesu zabrinjavajući.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.