Hoće li poskupjeti najpopularnija tramvajska karta – ona za četiri kune?

tramvaj
Foto: FaH, Hina, fotomontaža: Narod.hr

Najpopularnija tramvajska karta u Zagrebu je ona koja košta četiri kune, a vrijedi za 30 minuta vožnje. Međutim, kako se sve više priča o poskupljenju električne struje od 1. listopada, tako se polako počelo opet pričati o tome da će ova karta – poskupjeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavio je to i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, koji je rekao:

“Jednu četvrtinu prihoda ZET ostvaruje od prodaje karata, a tri četvrtine se financira iz proračuna Grada. Tako da su to iz perspektive cijena veliki izazovi”, rekao je Tomašević.

Što misle građani?

“Ako se imalo misli na građane, karta ne bi trebala biti viša od četiri kune. Ipak je to olakšanje, jer ljudi se teško odluče da za ovako kratke relacije kupe kartu za puno novaca”, smatra Zagrepčanka Nada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sigurno će ići dijelom i na građane, zbog poreza i prireza i da će građani osjetiti i to poskupljenje”, kaže Božo za RTL.

Prijevoz putnika u Zagrebu je danas nezamisliv bez tramvaja koji više od stoljeća, kroz prošlost pa sve do danas, sigurno voze zagrebačkim ulicama na gotovo 120 kilometara pruge. Danas je tramvaja ukupno 266. ZET je jedan od većih potrošača električne energije, a to stvara velike probleme u moru poskupljenja.

> Tek 61 posto ZET-ovih tramvaja tehnički je ispravno, a prosječna brzina im je 12,8 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> ZET dodatno smanjio vozni red tramvaja i autobusa: Nedostaje ljudi, rezervnih dijelova, a radnici pucaju po šavovima…

Redukcije, bankrot, cijene…

Stručnjak za tržište električne energije Nenad Kurtović rekao je da su veliki potrošači dovedeni u bezizlaznu situaciju.

“Dio njih bi jednostavno morao izaći s mreže i ne trošiti električnu energiju, a da im se pomogne na način da se sufinancira osoblje, odnosno plaće. Ovi koji mogu dizati cijene, mogu podignuti, ali tržište to neće moći progutati pa se bojim da će se oni dovesti u redukciju, ne zato što će im se struja isključiti nego će im biti preskupa da bi je trošili”, objašnjava Kurtović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Redukcija linija ne, ali o cijenama će se raspravljati, rekao je gradonačelnik Zagreba.

“Mi ne možemo dozvoliti da ZET ode u bankrot, a kako sad kad imate stotine milijuna kuna povećanih troškova kako to apsorbirati”, izjavio je Tomašević.

Poskupljenja već najavljivana, pa odgođena

Još je u listopadu lani Dražen Jović, šef sindikata ZET-a najavio poskupljenje karata.

“Teško je izračunati koliko bi točno trebala biti karta, ali vjerojatno će se kretati oko 8 kuna, što bi bilo otprilike realno s obzirom na trenutna poskupljenja”, rekao je tada Jović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je kako bi postojeće karte od 4, 7 i 10 kuna trebalo objediniti u jednu kartu s jedinstvenom cijenom.

Jović je rekao i da se subvencije ZET-a kreću u prosjeku od 500 do 700 milijuna kuna na godinu te da se subvencionira upravo razlika u kartama.

“Nikad ZET neće imati kartu u realnoj tržišnoj cijeni jer bi ona apsolutno bila neprihvatljiva krajnjim korisnicima”, dodao je.

“Mislim da građanima treba pošteno reći da će doći do poskupljenja”

Jović je i tada smatrao da će doći do poskupljenja komunalnih usluga.

“S obzirom na derivate, cjelokupnu situaciju, mislim da građanima treba pošteno reći da će doći do poskupljenja. Ovakvo stanje sigurno je neodrživo što se tiče komunalnih usluga, od čistoće, prijevoza…”, rekao je Jović.

“Nitko ne želi niti priziva nekakvo poskupljenje, ali ja govorim da bi trebali biti, na kraju krajeva, realni, s obzirom na trenutnu situaciju i na svjetskim tržištima, i kod nas što se događa, s obzirom na masu poskupljenja, teško ćemo moći, ako se ovakav trend nastavi, obraniti na nekakav duži period određena poskupljenja”, rekao je također.

Nedostatak ljudi i dijelova

Jović je također rekao da ZET ima strahovito velikih problema zbog nedostatka ljudi i dijelova, zbog čega im se događa da ne mogu kompletno poštovati predviđeni vozni red. Požalio se na teške uvjete rada.

– Naši radnici su čarobnjaci, to su vam ljudi koji rade na strojevima starima po 50 godina, u objektima starima po 80 godina. Znače, ljudi rade sve od sebe, rekao je Jović za HRT  lani u listopadu, a u međuvremenu se ponovno počelo pričati o poskupljenjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.