Hrvatske autoceste: Struka je prije 12 godina ukazivala na važnost uvođenje vinjeta

Foto: Narod.hr

Dobro je da se odustaje od monetizacije, kazao je prometni stručnjak Željko Marušić u HRT-ovom Studiju 4. “To je politika koja omogućava da mi sami upravljamo autocestama, da ih modeliramo na način koji najviše odgovara ne samo prometu, nego i cjelokupnom hrvatskom gospodarstvu, turizmu i ostalim aktivnostima”, dodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne možemo od autocesta tražiti da one same vrate dug koje nisu niti generirale. Najprije dug od 4,23 mlrd. eura, djelomično je posljedica negativnosti u financiranju izgradnje za koji je kriv sam državni vrh. Osim toga, autoceste su postale integralni dio naše turističke ponude i one su zaslužne za najmanje milijardu eura dodatne zarade. Kod plaćanja treba ići od vrha države. Država bi trebala preuzeti dug, jer ako napravimo drugu opciju, ona će biti mnogo gora”, kazao je Marušić te dodao: “Ako bi mi to dali nekome drugome, onda bi on to prilagodio svojim interesima i nama bi pao turistički promet, a pogoršala bi se i sigurnost prometa, koja je jedna od rak-rana našeg prometa”.

Istaknuo je da autoceste jesu uteg Hrvatskoj, ali i generator cjelokupnog razvitka – gospodarstva, turizma, poljoprivrede, demografije.

“Kada vidimo koliko su one zaradile, dio iz te zarade treba ići na otplatu autocesta. Nažalost, mi sada imamo samo loše opcije i trebamo izabrati samo onu koja je manje loša”, kaže Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podržao je moguće uvođenje vinjeta, kako je i najavio novi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

“Struka na to je ukazivala još od 2004. godine. I ja sam bio među njima. Vinjetama možemo bolje upravljati našim autocestama. Nema gužvi na naplatnim kućicama. Ono što je puno važnije je da možemo jednostavno otvoriti puno ulaza i izlaza – autoceste su kao arterije, ali ako nema kapilara onda su cijele zone između ulaza, koje su na velikoj udaljenosti, postaju mrtve. Autoceste razdvajaju, umjesto da spajaju”, izjavio je Marušić.

Moći ćemo davati popuste onima koji otvaraju gospodarske zone u krajevima gdje treba razvoj, a moći ćemo i turiste koji ostaju više nagrađivati s popustima, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marušić je i istaknuo između ostalog da je Pelješki most jedan od prioriteta u Hrvatskoj, odnosno prvi prioritet, od nacionalnog interesa. Pojasnio je i da je veliki broj vozila s daruvarskim registracijskim oznakama prevara, jer se mnoga od njih registriraju u Daruvaru, a voze i rade u Zagrebu i drugdje. Radi se o megaprevari, zaključio je Marušić.

Govoreći o sigurnosti u prometu kazao je i kako je s današnjim danom ukupno 37 poginulih, dok je lani u isto doba bilo 32.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.