Jeftinije gorivo neće dovesti do vala sniženja: ‘Morat ćemo povećati cijene…’

gorivo
Foto: fah

Od danas pa slijedeća dva tjedna na snazi je nova Vladina uredba o cijenama goriva pa će tako vozači koji koriste dizel i plavi dizel plaćati nešto jeftinije gorivo, dok je benzin poskupio. Naime, već mjesecima gorivo pojeftinjuje, pa se građani pitaju hoće li pad cijena osjetiti i na nekim proizvodima i uslugama, kao što su autoškole i usluge taksija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Niže cijene dizela i plavog dizela nisu natjerale građane da čekaju u redu na benzinskim crpkama. A zbog poskupljenja – vlasnici benzinaca na vrijeme su napunili spremnike.

Martina iz Zagreba navodi da joj jedan cent niža cijena ne čini veću razliku. Kaže da će joj to jako malo pomoći. “Jako sitno, sitno kao taj jedan cent. Sad sam baš vidjela da je cijena manja, to je stvarno ništa.”

Njen sugrađanin Marko ne očekuje da će jeftinije gorivo dovesti do pojeftinjenja drugih roba i usluga. “Znate kaj? Ja sam vam u Zagrebu od ’77. i još nikad ništa nije pojeftinilo. Samo je poskupjelo.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Državni tajnik Petrolu i Croduxu: Moraju gorivo vratiti na ove cijene

Nove cijene za sljedeća dva tjedna 

Nove cijene vrijedit će za sljedeća dva tjedna. Litra benzina skuplja je za četiri centa i prodaje se za 1,43 eura po litri. Dizel i plavi dizel pojeftinili su za jedan cent pa je cijena litre dizela 1,33 eura, a plavog 0,83 eura, izvještava  N1.

Dok su mnogi više cijene proizvoda i usluga pravdali višom cijenom goriva, pitali smo se hoće li građani zbog višemjesečnih pojeftinjenja goriva dočekati i niže cijene. U zagrebačkoj autoškoli obuka za vozače B kategorije košta 790 eura i kažu da cijene nisu mijenjali već pet godina te da osim cijene goriva imaju i druge troškove pa – pojeftinjenja usluga neće biti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Cijena održavanja vozila, dijelovi za automobile i sama cijena automobila je poskupila, ali to je isto jedan od faktora dakle svi energenti su poskupjeli i mi imamo i predavaone, grijanja, struja – sve se povećalo tako da cijena ostaje ista, a troškovi i dalje nekako rastu. Tako da nažalost cijene ne da će padati, pitanje je kako će opstati”, kaže Vilim Štrok, predavač i instruktor u autoškoli.

>Ima li gorivo rok trajanja i koliko dugo može stajati u spremniku?

Cijene autoplina Vlada nije ograničila

Pitaju se kako će zbog silnih troškova nabave i održavanja vozila, ali i nedovoljnog broja vozača opstati i taksisti. Od cijene goriva najviše ih brine cijena autoplina čije cijene Vlada mjerama nije ograničila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Evo konkretno u našem slučaju mi imamo preko 500 vozila koja voze na autoplin. Tako da danas unazad preko dvije i pol godine mi imamo povećanje autoplina preko 110 posto. Trenutno su cijene realne, iako bi trebale biti čak i nešto veće, ali gledamo i osjećamo tržište i naravno vidimo i kolege tako da danas cijena će ostati takva, a ako bude drastičnih povećanja kroz godinu, kroz sljedeći kvartal očekujemo da bismo morali i mi povećati cijene”, navodi Petar Dragić, izvršni direktor taxi tvrtke u Zagrebu.

A viša cijena autoplina izravna je posljedica rata u Ukrajini i sankcija Europske Unije Rusiji, ističe energetski stručnjak Igor Dekanić – pa je općenito predviđanje cijene energenata na tržištu nepouzdano.

>Dr. sc. Vidović: Jezikoslovni oksimoron ili kako izbezumiti napaćeni hrvatski narod

“Iskoristit će svaku prigodu za povećanje cijena”

“Dok traje rat u Ukrajini, sve je neizvjesno. Kad bi rat završio onda bi se i cijene stabilizirale. S druge strane, tek i kad bi recimo počeli ozbiljniji pregovori već bi došlo do naznaka stabilizacije cijena. Tako da mogu se predviđati osnovni trendovi, ali doista je teško predviđati kako će se cijene kretati”, kazao je Dekanić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da se cijene proizvoda i usluga mogu kretati naniže ako pojeftini gorivo, uvjereni su Sindikati. Kažu, posebice bi to mogli učiniti oni koji su više cijene pravdali višim cijenama goriva.

“Jednom rječju, iskoristit će svaku prigodu za povećanje cijena, a kad su doista razlozi da se te iste cijene vrate natrag ili se barem malo spuste, naći će stotinu drugih razloga zbog kojih to neće učiniti i na kraju krajeva uvijek građani prođu loše”, tvrdi predsjednik Nezavisnih sindikata Krešimir Sever.

Iako mnogima i minimalna ušteda znači puno, građani su već navikli na brojna poskupljenja, pa će se tako i na sva naredna, čini se, morati priviknuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.