Što se krije iza loše napisane ponude koju je Ina predala za dodjelu koncesije na pomorskom dobru u luci Urinj, a zbog koje joj je Vlada tu koncesiju uskratila?
Mnogi su se zapitali je li riječ o još jednom manevru mađarske strane kako bi se ponovno odgodila modernizacija riječke rafinerije za koju je ta koncesija preduvjet. U Ini tvrde da nema nikakve pozadine i da će na novom natječaju zadovoljiti sve uvjete, javlja HRT.
Kako je moguće da jedna od vodećih hrvatskih tvrtki, koja je sudjelovala na stotinama međunarodnih natječaja, preda dokumentaciju bez navedenog sadržaja, bez označenih stranica, s neodgovarajućom studijom gospodarske opravdanosti?
>(FOTO) Kronologija Ina-MOL: 15 godina pregovora, problema, političkih sukoba
– Sramotno je da mi uopće o tome razgovaramo i zaista očekujemo da se menadžment počne odgovorno ponašati i da im ovo zapravo bude jedno ozbiljno upozorenje, rekla je Jasna Pipunić, predsjednica Sindikata naftnog gospodarstva i članica NO-a Ine.
Stručnjaci smatraju da se to nije dogodilo slučajno.
– Ja ne vjerujem da je Ina spala na to da u okviru Ine nema dovoljno stručnih ljudi koji mogu pripremiti takvu dokumentaciju, a u krajnjoj liniji, ako je to i bilo tako, onda to mora rezultirati nizom otkaza, pa čak i ostavkom generalnog direktora, kaže naftni stručnjak Davor Štern.
U Ini nastoje tu epizodu, koja se za takvu kompaniju može nazvati reputacijskom katastrofom, ostaviti iza sebe i gledati naprijed.
– Primjedbe smo uvažili i sad na novom natječaju koji je u tijeku idući tjedan predajemo dokumentaciju, koja će biti u potpunosti u skladu s natječajnim uvjetima, rekao je operativni direktor sektora Rafinerije i marketing u Ini Stjepan Nikolić.
U Ministarstvu gospodarstva kažu da je koncesija na pomorskom dobru nužna za izdavanje građevinske dozvole i radove na modernizaciji Rafinerije Rijeka.
– Koji po planu trebaju krenuti sredinom ove godine. Dakle, dotad se svi ti dokumenti, uz naravno pravovaljanu ponudu Ine, mogu pribaviti i radovi mogu početi, kaže ravnateljica Uprave za energetiku Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Kristina Čelić.
Dodatnu skepsu vezano za budućnost riječke rafinerije izazvala je obustava prerade koja će, umjesto predviđena dva, trajati četiri mjeseca. U Ini kažu – to je zbog niske cijene nafte i visoke cijene energenata.
– I 20 posto je manja potražnja u odnosu na vrijeme prije pandemije. Kad rafinerija radi, ona jednostavno ne pokriva troškove prerade i zbog toga je jeftinije i ekonomski opravdanije uvoziti tijekom tog razdoblja, kaže Nikolić.
– Obustave rada u rafinerijama su uobičajene, svake godine se svaka rafinerija zaustavlja na 30-40 dana. Međutim, za zaustavljanje na četiri mjeseca nisam nikad čuo, kaže Štern.
Modernizirano postrojenje, koje bi jamčilo održivost riječke rafinerije, trebalo bi biti u punoj funkciji do kraja 2023. Do tada je pred Inom dosta posla, a ovakvi propusti više se ne bi smjeli događati.
U Ministarstvu gospodarstva kažu da je koncesija na pomorskom dobru nužna za izdavanje građevinske dozvole i radove na modernizaciji Rafinerije Rijeka.
– Koji po planu trebaju krenuti sredinom ove godine. Dakle, dotad se svi ti dokumenti, uz naravno pravovaljanu ponudu Ine, mogu pribaviti i radovi mogu početi, kaže ravnateljica Uprave za energetiku Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Kristina Čelić.
Dodatnu skepsu vezano za budućnost riječke rafinerije izazvala je obustava prerade koja će, umjesto predviđena dva, trajati četiri mjeseca. U Ini kažu – to je zbog niske cijene nafte i visoke cijene energenata.
– I 20 posto je manja potražnja u odnosu na vrijeme prije pandemije. Kad rafinerija radi, ona jednostavno ne pokriva troškove prerade i zbog toga je jeftinije i ekonomski opravdanije uvoziti tijekom tog razdoblja, kaže Nikolić.
– Obustave rada u rafinerijama su uobičajene, svake godine se svaka rafinerija zaustavlja na 30-40 dana. Međutim, za zaustavljanje na četiri mjeseca nisam nikad čuo, kaže Štern.
Modernizirano postrojenje, koje bi jamčilo održivost riječke rafinerije, trebalo bi biti u punoj funkciji do kraja 2023. Do tada je pred Inom dosta posla, a ovakvi propusti više se ne bi smjeli događati, zaključuje HRT.
Tekst se nastavlja ispod oglasa