Kontrolori letenja u četvrtak idu u štrajk, otkazuje se 50 posto letova od subote

Omišalj, 09.08.2013 - Zraèna luka Rijeka premašila je u prvih sedam mjeseci ove godine ukupni lanjski promet od 72.000 putnika, a od poèetka godine do danas kroz taj je aerodrom u Omišlju na otoku Krku prošlo ukupno 82.000 putnika, izvijestio je na današnjoj konferenciji za novinare direktor Zraène luke Rijeke Tomislav Palaliæ. Na slici turisti ulaze u zrakoplov Ryanaira na Zraènoj luci Rijeka na otoku Krku. foto FaH/ Miljenko KLEPAC /ds

Smanjenje učinkovitosti i potencijalno ugrožavanje sigurnosti zračnog prometa neminovna je posljedica preopterećenosti kontrolora letenja i manjka stručnog kadra, što je ključni razlog štrajka članova Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja (HSSKL) koji će započeti u četvrtak, 21. srpnja 2022. godine, u 7,00 sati, izvijestili su iz Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultat je to višemjesečnih pregovora koji su započeli još 24. ožujka 2022. godine i niza neuspješnih pokušaja postizanja dogovora s Upravom Hrvatske kontrole zračne plovidbe, koja u konačnici nije pokazala razumijevanje za zahtjeve kontrolora letenja u čijim smjenama se već sada bilježe rekordne brojke praćenja zrakoplovnih operacija na našem nebu, čak i u odnosu na pretpandemijske godine, poručuju, prenosi N1.

Naime, članovi Sindikata predlažu korigiranje općeg dijela kolektivnog ugovora, što podrazumijeva optimalnu raspodjelu dnevnog i tjednog odmora. To bi bilo omogućeno uz ukidanje prekovremenih smjena te ukidanje pripravnosti na poziv, a sve u svrhu smanjenja rizika od povećanog stresa (tzv. Burn out). Također, ističu da nakon noćne smjene kontrolorima mora biti omogućen odmor od minimalno 48 sati, te da za kraći odmor od 48 sati poslodavac mora dobiti pisani pristanak radnika, u što bi trebali biti uključeni svi zaposlenici koji rade operativno i u smjenama, a ne samo kontrolori. Apel HSSKL-a je usmjeren i na usklađivanje koeficijenata s razinom inflacije, s obzirom na negativne gospodarske trendove uzrokovane pandemijom i nestabilnom situacijom na istoku Europe, a što je omogućeno i regulativom EU-a koju već provodi većina zemalja Funkcionalnog bloka zračnog prostora Središnje Europe (FAB CE) u okruženju, poput Austrije, Mađarske, Slovenije i Češke.

Smatramo da bi ispunjavanje naših zahtjeva trebalo biti na vrhu ljestvice prioriteta

„Poznato je da je naš posao jedan od najstresnijih na svijetu i da kontinuirano upozoravamo na preopterećenost i rizik od povećanog stresa. Zbog toga je potrebno što prije prilagoditi uvjete rada kako bi se spriječilo ugrožavanje sigurnosti zrakoplovnog prometa. Smatramo da bi ispunjavanje naših zahtjeva trebalo biti na vrhu ljestvice prioriteta, zbog čega se ipak nadamo razumijevanju i dogovoru s Upravom Hrvatske kontrole zračne plovidbe, a sve kako bi, što je moguće prije, bio osiguran nesmetani rad svih zračnih luka“, izjavio je Krešimir Rakoci, predsjednik Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja koji okuplja 365 članova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od prvog dana štrajka kapacitet, odnosno broj zrakoplova koji prelijeću Hrvatsku, bit će smanjen na 40 posto ukupnog propisanog kapaciteta. Što se tiče prometa na zračnim lukama, on će ostati nepromijenjen do subote, 23. srpnja, otkad će kapaciteti svih zračnih luka u Hrvatskoj, osim Zračne luke Osijek, biti smanjeni na 50 posto ukupno planiranih zrakoplova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.