“Bogat program u Kninu na Dan pobjede”, je naslov na N1 Hrvatska. “Obeležava se 27. godišnjica etničkog čišćenja Srba iz Hrvatske u akciji Oluja”, o istoj je temi objavljeno na N1 Srbija. Logično je postaviti pitanje postoje li dvije povijesne istine?
> N1 i Nova TV Hrvatskoj Merčepovu smrt prikazali na jedan, a Srbiji i BiH na drugi način
Vojno-redarstvena operacija Oluja
Podsjetimo, u ranim jutarnjim satima 4. kolovoza 1995. počela je Vojno-redarstvena operacija Oluja.
Nakon topničke pripreme po vojnim ciljevima, hrvatske snage krenule su u akciju istovremeno iz 30 pravaca, na bojišnici dugoj 700 kilometara. Udarnu snagu činile su gardijske brigade potpomognute specijalnom policijom MUP-a, hrvatskim gardijskim zdrugom, te domobranskim i pričuvnim postrojbama. To je operacija koju zbog njezine originalnosti i uspješnosti izučavaju brojni svjetski vojni analitičari.
> Ratne priče trinaest junaka Oluje iz svih krajeva Hrvatske: Nikada nećemo zaboraviti taj dan!
Poginuli i ranjeni
U akciji je poginuo 241 hrvatski branitelj, 1430 je ranjeno.
“Bez njihova doprinosa, bez žrtve koju smo podnijeli, bez hrabrosti i odlučnosti bez mudrih odluka ne bismo imali tako briljantnu vojno-redarstvenu akciju kao što je bila Oluja”, istaknuo je Tomo Medved, ministar branitelja.
Tko je vlasnik N1?
Prijavljeni vlasnik N1 televizija je Adria News S.a.r.l. sa sjedištem u Luksemburgu. Inače, i N1 RH i N1 RS imaju zajedničkog vlasnika, a to je United Group koju je osnovao kragujevački tajkun Dragan Šolak. Pod United Group je i Nova TV, kao i Doma TV, Sport klub, Grand i dr. Šolak je između ostaloga predsjednik Golfskog saveza Srbije i smatra se jednim od najbogatijih Srba. Kupio je i kontrolni paket dionica Southamptona, renomiranog engleskog kluba.
Iako je United Group osnovao Srbin Šolak koji je danas predsjednik savjetodavnog odbora, većinski vlasnik ove medijske korporacije prisutne u takozvanoj “balkanskoj regiji” je investicijska tvrtka BC Partners sa sjedištem u Londonu, a koja je vrijedna oko 150 milijardi dolara.
Pokojni novinar Denis Kuljiš pisao je u Jutarnjem listu o poslovima United Grupe u Hrvatskoj pa je tako istaknuo: “Stvar je u tome što se osim eksploatacijom kabelskih mreža na Balkanu, United Group kroz svoju United Media diviziju bavi distribucijom sadržaja drugim kabelskim mrežama. Ima osam Sport Klubova (SK) koji se vrte po kafićima, narodnjačkih Grand 1 i Grand 2, kanal Cinemania, Fight Channel i koješta drugo, a na koncu i – sasvim neobična pojava u ovom kontekstu – regionalni njuz-kanal N1 koji u editorialu naginje ulijevo, kao da mu je vlasnik Tsipras, a ne Kravis. Prava za emitiranje tih kanala hrvatski kabelski operateri (HT, VIP, Iskon…) plaćaju na maltešku adresu jedne od podružnica United Grupe (…)”
Tekst se nastavlja ispod oglasa