Od srijede je na snazi obvezna uporaba zimske opreme: Kazne za nepoštivanje su visoke

zimske gume
Foto: Thinkstock

Od srijede je u Hrvatskoj na snazi obvezna uporaba zimske opreme. I tako sve do 15. travnja iduće godine. Obveza se odnosi na sve vrste motornih vozila, bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostaviti ljetne gume na automobilu tijekom zimskog perioda je pogrešno, opasno, ali i kažnjivo.

“Kazne su propisane zakonom o sigurnost cestovnog prometa i one za vozače iznose 130 eura. Pod samom zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume ili ljetne gume s minimalnom dubinom utora od četiri milimetra i lancima za snijeg ili uređajima koji povećavaju prianjanje između kotača i podloge po kojoj se vozilo kreće”, poručio je Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a za Novu TV.

>Počinje zimsko računanje vremena: Evo kad trebate pomaknuti kazaljke na satovima

Statistika ukazuje na trend povećanja broja vozila koja zbog guma ne prolaze tehnički pregled

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Primijetili smo u posljednjih 12 mjeseci da je ipak utvrđeno oko 55 tisuća vozila kojima su pneumatici potrošeni ili oštećeni, a zanimljivije je da je na više od 90 tisuća vozila primijećeno da su pneumatici blizu granice trošenja, za što se radi bilješka i vlasnik vozila se upozorava”, istaknuo je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Dok će prvih dana primjene na gradskim područjima policija možda i zažmiriti na ljetne gume, izlazak na autocestu nikako se ne preporučuje, prvenstveno zbog sigurnosti.

“Upravo na zimskim dionicama javnih cesta u Hrvatskoj, oni najfrekventnija autocesta A1 od Lučkog prema Maslenici, cijela autocesta A3 Bregana – Lipovac, autoceste A2, A4 i Istarski ipsilon”, rekla je Irena Belamarić iz HAK-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U srijedu zadnji rok za zamjenu guma

Ove se godine inflacija odrazila i na cijenu guma, no kad je prometna sigurnost u pitanju, ne treba štedjeti.

“Zaista, vulkanizeri ovih dana imaju pune ruke posla, mogli bi raditi od 0 do 24 da to fizički mogu izdržati”, izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV Ivan Čorkalo.

“Ljudi inače dolaze u zadnji čas, a ove godine pogotovo jer smo imali dosta toplu kasnu jesen, tako da su se svi sjetili tek nakon prvog. Idući je slobodni termin tek za tjedan dana tako da vremena baš nemamo”, kazao je vulkanizer Bruno Dušanek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Nesposobni Tomašević stvara gužve u gradu: Prometni stručnjaci zgroženi regulacijom prometa

“Pa, više nemamo baš toliko snijega, ali i dalje ispod deset stupnjeva zimska guma puno bolje drži cestu nego ljetna, tako da bez obzira na padaline koje nemamo više toliko često i zbog temperature bolje je imati zimske gume”, upozorio je Dušanek i dodao da je potrebno 15 do 30 minuta da bi zamijenio gume na automobilu.

“Ako imate neku Corsu i idete samo kuća – posao, onda možete i s cjelogodišnjim. Međutim, za bilo koji jači auto za duže relacije, za autoput, uvijek se preporučuje mijenjati ljetne i zimske gume”, ispričao je Dušanek.

Ako se redovito mijenjaju, gume mogu potrajati godinama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Normalizira se promet za osobna vozila: Oduševila policajka koja je u svoj dom primila promrzlu bebu i roditelje

“Ovisno o kvaliteti gume. Kod marki uglavnom vrijedi pravilo koliko para toliko muzike, tu i tamo ima nekih izuzetaka, ali između tri do sedam-osam godina”, rekao je Dušanek.

“Dakle 15. 11. zakonski je rok kada se ljetne gume moraju promijeniti i koristiti zimske i zato – oprez svima”, zaključio je Čorkalo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.