Odbijenica iz Bruxellesa za Uljanik: ‘Kako ćete isporučiti 3 broda godišnje kad od 2010. gradite 2 na godinu i kasnite?’

Foto: Fah; fotomontaža: Narod.hr

Europska komisija prilično je detaljno demolirala prijedlog programa restrukturiranja Uljanika d.d., koji je napravila Uprava tvrtke, a hrvatska Vlada neformalno uputila u Bruxelles, piše Frenki Laušić u Jutarnjem listu.

U dokumentu Generalnog odjela za Konkurentnost (DG Competition) EK, koji je Jutarnji list dobo na uvid, postavljeno je ukupno 75 pitanja, s tim da neka od njih sadržavaju potpitanja, a EK očekuje odgovor u roku od 30 dana. Odmah na početku navodi se da “prijedlog programa restrukturiranja (PR) nije sukladan sa Smjernicama za spašavanje i restrukturiranje”.

U tom prvom pasusu se ljubazno moli hrvatsku Vladu (… we kindly ask the Croatian government) da idući put koristi službenu notifikacijsku formu za slanje prijedloga programa restrukturiranja u Bruxelles, jer je samo tako moguće pravilno vrednovati takav plan.

Vlada je, naime, PR Uljanika poslala EK mimo uobičajenog službenog protokola, želeći time dati do znanja Bruxellesu kako ona ne stoji iza tog programa, ali su im dragi činovnici iz DG Competitiona ljubazno dali do znanja da takve igrice više neće proći, navodi Jutarnji list.

Ključna pitanja Europske komisije na koja nije odgovorio plan restrukturiranja Uljanika

1. Iz plana je ostalo nejasno je li u poteškoćama samo brodogradilište Uljanik, 3. maj ili cijela Uljanik Grupa.

2. Europska komisija zbog tog pita kako će država kontrolirati da se pomoć dana brodogradilištu Uljanik ne prelijeva u 3. maj.

3. EK je primijetio da se organizacijska struktura Uljanik Grupe prikazana u zahtjevu za kreditom početkom godine razlikuje od strukture Grupe prikazane u prijedlogu programa restrukturiranja, pa traži pojašnjenje tih razlika.

4. EK traži i pojašnjenje svih financijskih i operativnih stavki unutar programa restrukturiranja.

5. Europski “inspektori” traže od Uprave Uljanika informacije u vezi s povratom na kapital i povratom na imovinu za svaku od tih poslovnih aktivnosti u odnosu na industrijski standard tog sektora.

6. Kada je u pitanju plan gradnje marine Bruxelles zanima koje pravne zahtjeve za promjenom koncesije i zemljišta je Uprava podnijela lokalnoj upravi i državi i kakav je stav lokalne uprave i države po tim pitanjima.

7. EK inzistira da uprava Uljanika predstavi poslovni plan i plan održivosti i zaposlenosti za brodograđevnu djelatnost, marinu i druga nebrodograđevna društva koji će biti vjerodostojniji i bolje analitički pripremljen od prvog prijedloga.

8. Bruxelles također traži detaljne podatke o cijeni ugovorenih brodova, fazi njihove izgrađenosti, isplaćenim avansima, državnim jamstvima, ugovorenim rokovima isporuke, kašnjenjima, penalima, mogućim otkazivanjima ugovora, ali i informacije o prijavljenom novom ugovoru za gradnju broda vrijednom 670 milijuna kuna.

9. EK traži da se udjel privatnog strateškog partnera poveća sa 40 na 50 posto u troškovima restrukturiranja.

10. Posebno pitanje EK se odnosi na to tko je i na osnovi čega procijenio da “know-how“ koje će Uljanik d.d. prenijeti na brodogradilište Uljanik vrijedi 300 milijuna kuna.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/novac.jutarnji.hr