Pad prodaje tiskanih medija – pada li povjerenje u dnevni tisak?

Foto: Pixabay.com

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je provela ispitivanje tržišta tiska u Hrvatskoj u 2015. i 2016. godini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanjem su obuhvaćeni poduzetnici iz Upisnika o izdavanju i distribuciji tiska sukladno Zakonu o medijima, koji vodi Hrvatska gospodarska komora (HGK), a uzorak u istraživanju predstavljala su ukupno 53 novinska nakladnika i distributera tiska.

Tržište tiska u Hrvatskoj regulirano je Zakonom o medijima (ZoM) kao osnovnim propisom. Na taj se način uređuje način zaštite tržišnog natjecanja na području javnog informiranja.

Prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika u Hrvatskoj u 2016. godini iznosila je 73,7 milijuna primjeraka te je u odnosu na prethodnu godinu smanjena za 8 posto. Pad prodane naklade bilježe svi općeinformativni dnevnici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveću prodanu nakladu u 2016. godini, kao i u prethodne četiri godine, ostvario je dnevnik „24sata“ (Styria grupa Hrvatska), temeljem koje ostvaruje tržišni udjel između 30 i 40 posto. Slijedi ga „Jutarnji list“ (Hanza Media Grupa) s tržišnim udjelom između 20 i 30 posto, dok je treći tržišni takmac po prodajnoj nakladi „Večernji list“ (Styria grupa Hrvatska) čiji se tržišni udjel kreće između 10 i 20 posto.
„Slobodna Dalmacija“ (Hanza media Grupa) i „Novi list“ (Glas Istre) također bilježe pad prodaje.

Pad prodaje bilježe i tjednici. U 2016. prodano je ukupno 4,3 milijuna primjeraka što je 13% manje u odnosu na prethodnu godinu.

Najprodavaniji tjednik je „7Dnevno“, koji izlazi u nakladi poduzetnika Portal dnevno d.o.o. u stečaju. Međutim i taj tjednik i u 2016. ima izraženi padajući trend prodaje. Drugi po prodanoj nakladi je tjednik „Globus“, nakladnika Hanza Medije, dok je treći tržišni takmac tjednik „Međimurje“, nakladnika List Međimurje d.o.o. iz Čakovca. Sva tri tjednika bilježe tržišne udjele između 10 i 20 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.