Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je provela ispitivanje tržišta tiska u Hrvatskoj u 2015. i 2016. godini.
Istraživanjem su obuhvaćeni poduzetnici iz Upisnika o izdavanju i distribuciji tiska sukladno Zakonu o medijima, koji vodi Hrvatska gospodarska komora (HGK), a uzorak u istraživanju predstavljala su ukupno 53 novinska nakladnika i distributera tiska.
Tržište tiska u Hrvatskoj regulirano je Zakonom o medijima (ZoM) kao osnovnim propisom. Na taj se način uređuje način zaštite tržišnog natjecanja na području javnog informiranja.
Prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika u Hrvatskoj u 2016. godini iznosila je 73,7 milijuna primjeraka te je u odnosu na prethodnu godinu smanjena za 8 posto. Pad prodane naklade bilježe svi općeinformativni dnevnici.
Najveću prodanu nakladu u 2016. godini, kao i u prethodne četiri godine, ostvario je dnevnik „24sata“ (Styria grupa Hrvatska), temeljem koje ostvaruje tržišni udjel između 30 i 40 posto. Slijedi ga „Jutarnji list“ (Hanza Media Grupa) s tržišnim udjelom između 20 i 30 posto, dok je treći tržišni takmac po prodajnoj nakladi „Večernji list“ (Styria grupa Hrvatska) čiji se tržišni udjel kreće između 10 i 20 posto.
„Slobodna Dalmacija“ (Hanza media Grupa) i „Novi list“ (Glas Istre) također bilježe pad prodaje.
Pad prodaje bilježe i tjednici. U 2016. prodano je ukupno 4,3 milijuna primjeraka što je 13% manje u odnosu na prethodnu godinu.
Najprodavaniji tjednik je „7Dnevno“, koji izlazi u nakladi poduzetnika Portal dnevno d.o.o. u stečaju. Međutim i taj tjednik i u 2016. ima izraženi padajući trend prodaje. Drugi po prodanoj nakladi je tjednik „Globus“, nakladnika Hanza Medije, dok je treći tržišni takmac tjednik „Međimurje“, nakladnika List Međimurje d.o.o. iz Čakovca. Sva tri tjednika bilježe tržišne udjele između 10 i 20 posto.