Peović prozvala Rimca: Pogledajte kako joj je odgovorio

projekta
Dubrovnik, 03.06.2021. - Vozila Rimac Nevera izložena su u èetvrtak ispred Hotela Sun Gardens Dubrovnik, gdje se održava i prezentacija za potencijalne kupce. Na fotografiji Mate Rimac. foto HINA/ Baldo Marunèiæ

Rimac Automobili dobili su 52,2 milijuna kuna za projekt koji je trebao biti gotov ovog ljeta, no čini se da je oko projekta negdje zapelo pa je Mate Rimac zatražio produženje i ono mu je odobreno. Sve to nije prošlo bez komentara Katarine Peović, saborske zastupnice Radničke fronte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Iz HAMAG-BICRO-a potvrdili su za Slobodnu Dalmaciju kako homologacija nije izvršena te je Rimcu zbog pandemije odobreno produljenje projekta.

> Mate Rimac kreće s gradnjom kampusa u Svetoj Nedelji

> Mate Rimac preuzeo Bugatti: Sjedište slavne tvrtke luksuznih jurilica bit će u Hrvatskoj

HAMAG-BICRO kaže kako tvrtka Rimac Automobili d.o.o. projektom KK.01.2.1.01.0040 namjerava razviti i homologirati električni superautomobil koji će predstavljati novitet na globalnom tržištu. Piše i kako će nakon završetka projekta proizvod biti na TRL 8 razini tehnološke spremnosti za komercijalizaciju na globalnom tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1036 mil. USD godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava”, stoji u odgovoru iz HAMAG-BICRO-a i dodaju kako je za situaciju kriva pandemija.

“Korisnik je izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta”, kažu.

“Korisnik je dana 22. 7. 2021. dostavio zahtjev za produljenje trajanja projekta do 30. 6. 2022., a s čime su se složili HAMAG-BICRO (PT2) i Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (PT1). Razlog traženog produljenja je nemogućnost dovršenja homologacije vozila zbog otežanih uvjeta uslijed pandemije covida-19”, rekli su iz HAMAG-BICRO-a za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Katarina Peović nije zadovoljna

Situaciju je komentirala i Katarina Peović, saborska zastupnica Radničke fronte.

“Prema našim informacijama, homologacija nije izvršena iako je prilikom predstavljanja Nevere spominjano da se ide za ‘globalnom homologacijom’, što god to značilo. Rok je istekao, a o tome se šuti. Posebno je zanimljivo da je jednom već bio pomaknut pa smo se odlučili obratiti ministru Ćoriću s pitanjem o rezultatima tog projekta. Napominjemo da se, uz homologaciju, u projektu navodi da bi se do 30. lipnja 2020. godine, što je poslije pomaknuto na 30. lipnja 2021. godine, trebali ostvariti i poprilično bajkoviti ciljevi”, rekla je Katarina Peović.

Rimac odgovorio na prozivke

Vrlo brzo oglasio se i osnivač portala Index.hr Matija Babić koji je napisao: “Ja volim Rimca i navijam za sve njegove tržišne priče.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali kad kreće potrošnja javnog novca, kreću i pitanja. Nikome nikad ne treba dopustiti da postane tabu tema ni svetinja koju se ne propituje, ma koliko propitivanje bilo nepopularno, jer javnost obožava stvarati svete krave.”

Čini se kako je ovaj status posebno pogodio Rimca koji je Babiću, ali i široj javnosti prokomentirao odgodu.

“Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo ali ovako na brzinu:
  • Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130 milijuna eura (od naših investitora), a ovdje smo prozvani za 7 milijuna eura EU novca (ne iz proračuna)
    Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH sa toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (pet posto iz EU fondova, 95 posto vlastita sredstva)
  • Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera, a parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1000 ljudi) + stotine vanjskih dobavljača i suradnika
    Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada
  • Kasnimo – je**ga. Kasni i Mercedes sa AMG Project One dvije godine, Aston Martin kasni tri godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo.
  • Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasnit?
  • Bili smo maksimalno transparentni sa cijelim projektom – na našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen
  • Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca
  • Do sad je proizvedeno 16 prototipova i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi.
  • Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka
  • Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)
  • Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja – IRI-a? Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?
  • Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) sa ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih sedam milijuna eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.