Probijen ključni tunel na najskupljoj cesti u Hrvatskoj: Iznimno važan za Luku Rijeka

tunel
Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Danas su probijeni zadnji metri kamenog materijala koji je razdvajao dvije strane
portala tunela Podmurvice koji se gradi se u sklopu projekta izgradnje državne
ceste DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka. Iskop tunela Podmurvice izvodio se primjenom novoaustrijske tunelske metode (NATM).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Druga faza iskopa tunela, u podnožju tunela, planira se završiti do svibnja ove godine. U međuvremenu je započela i ugradnja hidroizolacije, kao i betoniranje završne obloge s južne strane. Izvodi se i iskop interventnih izlaza, a trenutno je od ukupnih 850 metara iskopano oko 150.

 

Veliki infrastrukturni projekti u RH

Ministar Oleg Butković, koji je zajedno s predstavnicima naručitelja i izvođača nadgledao proboj tunela, istaknuo je kako je iznimno zahvalan i zadovoljan budući je do probijanja tunela došlo mjesec i 24 dana ranije od predviđenog roka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Osim ovog projekta, mi danas u Hrvatskoj provodimo velike infrastrukturne projekte, od Pelješkog mosta, gradnje Vc koridora, luka, lučica, velikih željezničkih projekata. Ovo je jedan od tih velikih projekata koji je bitan za razvoj riječke luke, Zagrebačke obale, koja je uspješno odabrala svog koncesionara, te u tom smislu zahvaljujem Lučkoj upravi, a posebno Vladi i predsjedniku Vlade, koji su pružili ogromnu podršku prilikom realizacije ovako velikih i važnih projekata. Realizaciju ovog projekta možemo zahvaliti i europskim fondovima jer smo kao država pokazali da znamo pripremati i provoditi projekte koji se financiraju od strane EU.“, istaknuo je ministar Butković.

rijeka
Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
rijeka
Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Rijeka uskoro najveća luka na sjevernom Jadranu

Ministar se također zahvalio i Gradu Rijeci na jako dobroj suradnji koja može biti primjer kako pripremati ovako velike projekte.

„Projekt se nastavlja dalje te bi njegov završetak trebao biti u sljedećoj godini, u ljeto 2023. Vjerujem da neće biti nekih nepredviđenih okolnosti koje će usporiti završetak ovog projekta, a sve kako bi luka Rijeka postala ono što i treba biti, najveća luka na sjevernom Jadranu.“ zaključio je ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo, Hrvatske ceste kao investitor radova potpisale su 456 milijuna kuna vrijedan ugovor 18. lipnja 2020. godine sa zajednicom izvođača radova, dok je Izvođač službeno uveden u posao 4. rujna iste godine. Predmetnu dionicu gradi zajednica gospodarskih subjekata tvrtki: KOLEKTOR CPG iz Slovenije, GP KRK iz Hrvatske te EURO-ASFALT iz Bosne i Hercegovine. Nova državna ceste DC403 znatno će rasteretiti gradske prometnice od teretnog prometa prema Luci Rijeka i kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala te će građanima Rijeke donijeti bržu poveznicu između zapadnog dijela centra Rijeke i riječke obilaznice, čime će se isto tako rasteretiti promet u centru grada. Dovršetak svih radova očekuje se do kraja lipnja 2023.godine, te zasada radovi idu planiranom
dinamikom.

Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Povezivanje novog terminala na europsku autocestovnu mrežu

Cilj projekta jest izravno povezivanje novog terminala na europsku autocestovnu mrežu. Zajedno sa željezničkim projektom, nova državna cesta čini okosnicu multimodalnog povezivanja. Radi se o brzoj prometnici, ulici, koja prolazi gusto naseljenim područjem grada, sa dvije svrhe od kojih prva podrazumijeva povezivanje novog lučkog terminala – Zagrebačke obale s autocestom, a druga povezivanja naselja Škurinje – Podmurvice – Mlaka. Ukupna duljina ceste je oko 3 km, s dva čvorišta i oko 500 metara spojnih cesta. Širina ceste je promjenjiva, na najvećem dijelu trase bit će trotračna, dok će spojevi na mrežu gradskih ulica biti izvedeni s dvije trake.

Na trasi buduće državne ceste DC403, koja je gotovo u potpunosti iskopana, trenutno se izvode radovi na izgradnji kružnog raskrižja u čvoru Škurinje, na riječkoj obilaznici, kao i izgradnja potpornih zidova te radovi na električnim instalacijama i instalacijama vodovoda, kanalizacije, oborinske odvodnje te plina. Dovršena je izvedba stupova na željezničkom podvožnjaku Piopi, a započelo se i s izvođenjem nosive konstrukcije za željeznicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na vijaduktu Piopi, od 10 raspona, betonirana su prva dva, dok se treći priprema za isto. Istovremeno se izvode radovi na preostalim temeljima i stupovima vijadukta. Izvedena je kompletna konstrukcija vijadukta Mlaka na spojnoj cesti od DC403 do Zvonimirove ulice, a preostaje za izvesti kolnička konstrukcija i pješački hodnici s opremom. Još nisu započeti radovi na kružnom raskrižju na Mlaci te na rekonstrukciji raskrižja sa Zvonimirovom ulicom, a što se očekuje kroz nekoliko mjeseci kada se operativno postignu uvjeti za njihovo izvođenje.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, Operativni program “Konkurentnost i kohezija” 2014.-2020.

Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.