Prof. dr. sc. Ivan Dadić: Uvođenje vinjeta podiglo bi razinu sigurnosti cestovnog prometa

Foto:; snimka zaslona

U emisiji Otvoreno, voditelja i urednika Damira Smrtića, govorilo se o novim prometnim pravilima i strožim kaznama koje se stupile s novom godinom, a koje se najviše dotiču mladih vozača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O pitanju isplativosti liberaliziranih autoškola, jeftinijeg polaganja vozačkog ispita i kvaliteti vožnje govorili su gosti emisije Krunoslav Borovec, pomoćnik glavnog ravnatelja policije, dr.sc. Damir Škaro, predsjednik Autokluba Siget, prof. dr. sc. Željko Marušić iz Fakulteta prometnih znanosti, i prof. dr. sc. Ivan Dadić, bivši dekan Fakulteta prometnih znanosti.

Pomoćnik glavnog ravnatelja policije, Krunoslav Borovec, rekao je da su 2017. godine u Hrvatskoj smrtno tradale 331 osoba. Naglasio je da se radi o velikom broju smrtno stradalih, no kaže da se broj poginulih smanjuje.

“Kao u Europskoj uniji i u Hrvatskoj su glavne četiri ubojice na cestama: alkohol, brzina, distrakcija i nekorištenje zaštitnih elemenata i sustava koji su prisutni u vozilu”, rekao je Borovec i objasnio je što donose izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Željko Marušić složio se s takvim promjenama, no predlažio je još neke. Marušić smatra da je obavezni liječnički pregled kod polaganja za dobivanje vozačke dozvole preskup.

Rekao je da bi bilo dobro da se prolazak kroz crveno svijetlo kažnjava još strože.
“Crveno svijetlo treba biti obavezno za sve pa i za vozilo hitne pomoći. Trebamo redifinirati one koji to maksimalno zloupotrebljavaju, da to bude izravno poništenje; zalažem se za uvođenje mehanizma devet i dvanaest kaznenih bodova za jedan prekršaj”, rekao je Marušić koji je nezadovoljan razinom sigurnosti prometne infrastrukture.

Ivan Dadić rekao je da bi uvođenje vinjeta podiglo razinu sigurnosti cestovnog prometa.
“Slovenci su uvođenjem vinjeta poboljšali sigurnost prometa jer je brzi promet otišao na autoceste. Kod nas brzi promet ide i sporednim cestama jer ljudi nemaju dovoljno sredstava”, rekao je i napomenuo da sustavu odgovornosti ne odgovaraju samo vozači nego svi sudionici u prometu i struka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Autoškole su nisko profitabilne. Kad se plate instruktori i državne naknade, autoškoli ostane pet do šest posto. Ako se cijene autoškola smanje, zakinut će se kvaliteta obrazovanja; učenike će se zakinuti na broju sati koji će im biti ponuđeni”, zaključio je Damir Škaro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.