Zadnjih dana prije početka nove školske godine mediji su puni HNS – ovaca Blaženke Divjak i Ivana Vrdoljaka, koji do Neba hvale eksperimentalno uvođenje reformiranog programa hrvatskih osnovnih i srednjih škola. To je toliko mučno gledati i slušati da ćemo se osvrnuti samo na tri njihove konstrukcije – da ne kažemo poluistine i laži.
- Komunisti su napravili program i on je komunistički
O tome su pisali i govorili svi najugledniji stručnjaci iz Hrvatske, ponajprije Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU). Divjak i Vrdoljak se u samohvalama ni jednom riječju ne osvrću na kritike (i recenzije), a program pripisuju sebi, HNS-u. Vrdoljak kaže: „HNS je dao politički okvir, a stručnjaci su napravili program.“ To nije istina. I politički okvir i pisanje programa obavio je SDP. Neven Budak je pisao strategiju, a Milanović je za voditelja kreiranja programa, bez natječaja, izabrao anonimnoga Borisa Jokića, koji formalno (valjda) nije u Partiji, ali je žešći od pok. Stipe Šuvara.
Da je program jasno komunistički pisao je Braniteljski portal mnogo puta (https://www.braniteljski-portal.com/s-novom-skolskom-godinom-prividno-probno-pocinje-protuhrvatski-skolski-program). Ako Vrdoljak i Divjak misle drukčije, neka ovdje to kažu – Braniteljski portal će im, siguran sam, ustupiti koliko god hoće prostora.
HNS je samo „dao“ B. Divjak za ministricu i samo zbog toga ušao u koaliciju s HDZ-om. Vjerujemo da je A. Plenković znao koja je pogodba („deal“), dakle se radi i o izdaji HDZ-a. Zato danas na Vrdoljakove samohvale ne reagira ni SDP ni HDZ. SDP šuti, jer je ugurao svoj komunistički program u škole, što je ideja komunističke Frankfurtske škole za osvajanjem država bez tenkova, i nema razloga dovoditi ga u pitanje radi glupe Vrdoljakove samohvale. HDZ šuti jer zna da je izdao. Moguća je i gora kombinacija – da je to davno učinio u dogovoru s HNS-om, ali i sa SDP-om.
Divjak je ona bezobzirno ugurala program kakvim ga je napisao Jokić, prividno kao „eksperimentalni“. Da vidimo po čemu je program „eksperimentalni“.
- Po čemu je Jokićev program uveden kao “eksperimentalni”?
Eksperiment se radi na osnovi hipoteze da se dobiju rezultati, koji će odlučiti je li to što se testira dobro. Znači da treba definirati „mjere ishoda“, s mjernim jedinicama, i predvidjeti statističku obradu podataka koji će se dobiti i kriterije prema kojima će se zaključiti je li program dobar ili nije, tj. hoće li se uvesti ili ne!
Međutim, B. Divjak ionako ne zna ništa i eksperimentima (pokusima), a da i zna – lijepo se pravi blesava: Divjak je program uvela, a eksperimentalnim ga naziva jer će u tijeku njegove provedbe vidjeti što nije dobro i (prividno) to ispraviti.
Program nije eksperimentalni; Jokićev program je uveden u ponedjeljak 3. rujna 2018.
- Što je škola “bez ideologije”?
Glavna vrijednost Jokićeva programa za I. Vrdoljaka je da je to „program bez ideologije“. To znači da je protuhrvatski, evo zašto:
Prvo, to što Vrdoljak kaže implicira da do sada program jest sadržavao ideologiju. Budući da bi bilo apsurdno govoriti o nakaznom Titovu komunizmu, znači da Vrdoljak govori o školskim programima slobodne i samostalne Hrvatske. Zna li itko što je u programu prema kojemu se učilo npr. 2012. bilo ideološko?
Ne zna nitko, ali tu i leži tajna Vrdoljakove ocjene! V. dolje.
Drugo, što bi, dakle, bila „ideologija u programu“ koju su Budak, Jokić, Vrdoljak i Divjak sladostrasno „očistili“ iz programa? Komunizam nije, iako ga ima previše (s lažima, ali to je druga tema), kapitalizam nije, jer smo ga prihvatili (navlastito I. Vrdoljak), dakle je vjera? Ali zasad ne ukidaju vjeronauk? No Ivica Puljak je već dao primjer („eksperimentalni“?) što bi se moglo učiti o vjeri: da Boga nema. Kao što se učilo u komunizmu: „Boga nema, a đavo je u ženi“ govorio je majci Nikoletina Bursač Branka Ćopića; Nikoletina je bio partizanski junak, a Ćopić pisac.
Divjak i Vrdoljak će neko vrijeme negirati da će se u hrvatskim školama izričito učiti da nema Boga, pa o tome ne ću raspravljati dok se ne dogodi (a tada će biti kasno – eno Ivica Puljak nije ni opomenut od B. Divjak, a ni škole koje su ga pozvale, a znale su da će kršćanskoj djeci govoriti da Boga nema).
Ostaje samo domoljublje. Vrdoljak i njegovi ukidaju domoljublje i to je to njihovo izbacivanje ideologije. Ako sam u krivu, molim da me se ispravi i kaže – koja je to ideologija bila u programu i kako je „očišćena“ iz Jokićeva programa.
Treće, dakle, po čemu je sada Jokićev program očišćen od ideologije? Prema kritikama koje su došle u javnoj raspravi, to je sljedeće:
- uči se rodna teorija, jer je odabir roda ljudsko pravo, a smanjivanje ljudskih prava je desničarska ideologija.
- u lektiri su potisnuti najveći hrvatski klasici, a uvedena je literatura s psovkama, odurnom spolnošću i od pisaca koji ni među živima ne pripadaju među najbolje hrvatske pisce, a kamo li da to budu u povijesti hrvatske književnosti. U pozadini je jasna protuhrvatska (i protukatolička) politika, ali u programu se to naziva „uvođenje suvremenijih štiva“. Umjesto „Hrvatskih kraljeva“ čita se „Osmi povjerenik“?
- u spolnom odgoju nema ni riječi o čistoći, nevinosti, romantičnoj ljubavi, vjernosti i zaživotnom braku, nego samo sloboda i zaštita od bolesti i – trudnoće. Inače bi to bila ideologija – kršćanska, desničarska, pristrana, primitivna, prevladana. Štulhofer je ubacio udžbenike/priručnike o važnosti pornografije (svoje) i danas nikome nije jasno jesu li još uvijek tamo ili nisu. Ako jesu, treba uhititi onoga tko ih je ostavio, a ako nisu Štulhofera se mora sankcionirati – jer je u tom slučaju Ministarstvo uočilo da je to užasna pogrješka, zapravo – prevara. Zovu li to Divjak i Vrdoljak „škola za život“?!
- građanski odgoj nema nikakve veze s odgojem, pristojnošću i hrvatskom kulturom i domoljubljem, nego se odnosi na ono što govori i radi GONG. „Nema ideologije, ali mi smo ljevičari. Desničarenje je ideologija!“ Mali Zelić je godinama bio tvrdi šef GONG-a i popovao o korektnosti, a onda se otkrilo da je cijelo vrijeme bio komunist.
- najstrašnije se dogodilo s povijesti! Nejasno malo Domovinskoga rata ima samo u 8. razredu osnovne škole!. Dok se, na primjer, Holokaust u programima predmeta Povijest spominje desetak puta, hrvatski Domovinski rat spominje se samo JEDNOM. Svaka čast učenju o Holokaustu, ali zašto je Hrvatima Domovinski rat deset puta manje važan od njega?
Pa se pitam:
Hoće li se, dakle, bez ideologije, učiti da je Domovinski rat bio (i) građanski, hoće li se izostaviti da se radilo o agresiji JNA i srpskih dragovoljaca (dakle – Srbije), hoće li se diskretno izjednačavati zločini, hoće li se učiti da je dio hrvatskih Srba odselio jer nije htio živjeti u samostalnoj Hrvatskoj ili da su „otjerani“? Hoće li se učiti o Danu domovinske zahvalnosti, o Gotovini i Markaču, Zadri i Gavranu i drugim hrvatskim junacima, hoće li se učiti kontinuitet srpskoga terora nad Hrvatima, još iz 19. stoljeća, razlozi i posljedice ubojstva Stjepana Radića i drugova, Mačekova Banovina, istina o ustašama, četnicima i partizanima, Bleiburg i Huda Jama, hoće li se učiti…? Danas, na dan kad je komunistički program uveden, mi o tome ništa ne znamo (https://sites.google.com/site/zareformuskolstva/home).
Zato su mi jako, jako sumnjive Vrdoljakove riječi da počinje „školski program bez ideologije“. Zapravo me od njih jeza hvata. Program je ukinuo hrvatstvo, vidio sam i sâm (https://narod.hr/hrvatska/prof-dr-sc-matko-marusic-eksperimentalno-uvodenje-jokiceva-kurikula-otvara-vrata-da-se-zaobidu-recenzije-hazu-predmete) a sada, koliko ja to razumijem, Vrdoljak to trijumfalno potvrđuje. Što Vi mislite?
* Mišljenja iznesena u kolumnama osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr
Tekst se nastavlja ispod oglasa