Javno politička akcija Škola za život koja se provodi u Hrvatskoj polazi od vještina i kompetencija koje se stječu kroz cijeli život budući da zaleđeno znanje danas ne znači ništa.
Doista, uči se u hodu, svaki dan iz izvora koji su dostupni, na dlanu, samo ih treba znati prepoznati i pametno tim vještinama i znanjima upravljati. Čini se da nikad nije bilo lakše razvijati skrivene talente ili otkrivati nove.
Nova se znanja danas mogu stjecati izvan institucija, ne trebaju velebne biblioteke ni fotokopije. Pitanje je koliko trebaju dobri učitelji, a još je zanimljivije pitanje što nam znače njihove diplome.
Pojavili su se eto lažni učitelji, s lažnim diplomama. Ti talentirani komunikolozi podučavaju djecu, komuniciraju s roditeljima, kolegama, ravnateljima, Ministarstvom. Pitanje je da li se na temelju tih lažnih diplomama dobivaju i lažne svjedodžbe?
S druge strane od onih učitelja koji su diplomirali do 1990. traži se da predaju građanski odgoj iako su oni tijekom studija o građanima učili samo kao malograđanima budući je naglasak tijekom obrazovanja bio na revolucionarnoj ulozi radnika i seljaka. Potvrđuje se na tom primjeru održivost polazne hipoteze o važnosti cjeloživotnog obrazovanja kroz školu za život. Diploma danas dokazano nije dostatna za cijeli život.
Možda je baš otkrivanje lažnih diploma trebalo pametno iskoristiti u kontekstu promicanja škole za život primjerom kako se stječu korisne vještine i kompetencije, te kako se one nesebično prenose drugima. Krug se zatvara, svi imamo lažne, zastarjele diplome, i oni u pravosuđu, upravi, centrima za socijalnu skrb, Saboru RH, pa i oni koji s vrha guraju reformu obrazovanja kukuričući ranom zorom o nekim novim kurikulima obrazovanja….
* Prof. dr. sc. Nenad Hlača rođen je u Rijeci 1958. Diplomirao na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Rijeci 1980. gdje je redoviti profesor, na Katedri za obiteljsko pravo Pravnog fakulteta u Rijeci. Profesor honoris causa na Universidad Abierta Interamericana u Buenos Airesu. Stalni je znanstveni savjetnik Ustavnog suda Republike Hrvatske. U zvanje izvanrednog profesora za područje pravo, grana obiteljsko pravo, izabran je 1998. godine.
Oženjen, otac dvoje djece.
** Mišljenja iznesena u kolumnama osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr