Projekt “e-Škole”: digitalna tehnologija za bolju učinkovitost u školama

Foto: Fah

S ciljem poboljšanja učinkovitosti rada u osnovnim i srednjim školama uz pomoć digitalne tehnologije, u okviru pilot projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola” Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNet dosad je provedeno niz aktivnosti u 151 osnovnoj i srednjoj školi u Hrvatskoj, a ako se projekt pokaže uspješnim u sljedećoj fazi obuhvatit će se dodatnih 700 škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Želimo stvoriti nastavnike koji su digitalno kompetentni i znaju koristiti digitalnu tehnologiju u svakodnevnom radu te ravnatelje škola koji prepoznaju kako im digitalna tehnologija može pomoći u radu”, rekao je u utorak v.d. ravnatelja CARNeta Zvonimir Stanić na predstavljanju rezultata projekta.

Objasnio je kako se digitalna zrelost škola želi povećati barem za jednu stepenicu, s obzirom da su dosadašnja istraživanja pokazala kako je više od 80 posto škola u projektu na drugoj od pet mogućih razina, odnosno spadaju u tzv. digitalne početnice.

“Ukoliko projekt ostvari svoje ciljeve slijedi veliki projekt od 2018. do 2022. kojim će se obuhvatiti dodatnih 700 škola i niz novih aktivnosti, edukaciju nastavnika, izgradnju digitalnih obrazovanih sadržaja, izgradnju scenarija učenja”, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Putem projekta CARNet oprema škole i nastavnike uređajima i opremom za korištenje digitalnih tehnologija u svakodnevnom radu, a radi i na izgradnji bežične infrastrukture u školama.

Stanić kaže kako projekt u ovoj fazi traje tri godine, od 2015. do 2018. i obuhvaća deset posto škola, ‘težak’ je 40 milijuna eura, od čega je 85 posto iz fondova EU, a 15 posto iz nacionalnog proračuna.

Projektom je obuhvaćeno više od sedam tisuća nastavnika, u ovoj se godini održalo 280 radionica i webinara s više od 5700 sudionika, a suvremenom računalnom opremom i pripadajućom infrastrukturom opremljeni su nastavnici iz 151 škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od ukupnog broja škola u projektu dosad je opremljeno njih skoro 85 posto, dok će preostale biti opremljene početkom sljedeće godine.

Među ostalim, izrađeni su strateški dokumenti koji će pomoći školama da postignu viši stupanj digitalne zrelosti – Okvir digitalne zrelosti škola, koji prvi put u Hrvatskoj omogućuje dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola, te Okvir za digitalnu kompetenciju korisnika, koji uz pripadajući Priručnik donosi pregled znanja i vještina koje nastavnici, ravnatelji i administrativni djelatnici moraju imati za primjenu digitalnih tehnologija u školama.

Izrađeno je i šezdeset scenarija učenja za biologiju, kemiju, matematiku i fiziku za 7. i 8. razred osnovnih te 1. i 2. razred srednjih škola, a do kraja projekta cilj je osmisliti ukupno 240 sličnih scenarija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za iduću godinu planiraju se objaviti preostali scenariji, a sav sadržaj će biti dostupan korisnicima kroz središnji nacionalni repozitorij, u kojemu će biti i e-Lektira.

CARNet projekt provodi u suradnji s partnerima, Agencijom za odgoj i obrazovanje, Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te Fakultetom organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.

Sve najvažnije informacije o projektu mogu se pronaći na njegovim mrežnim stranicama www.e-skole.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.